چه بلایی سر کیم یو-جونگ آمده است؟ / ۳۵ روز بی‌خبری از خواهر رهبر کره شمالی

به گزارش رکنا، به نقل از نیویورک پست، برخی منابع خبری در کره جنوبی معتقدند رهبر کره شمالی از قدرت گرفتن اطرافیان خود به شدت بیم دارد و ممکن است به همین دلیل خواهرش کیم یو-جونگ را حتی سر به نیست کرده باشد؛ درست شبیه بلایی که سر برادر بزرگ‌تر و ناتنی خود آورد و کیم جونگ-نام را سال ۲۰۱۷ در فرودگاه کوالالامپور در مالزی مسموم کرد.

همزمان برخی کارشناسان کره شمالی معتقدند گزارش‌هایی که درباره افزایش قدرت کیم یو-جونگ در ساختار قدرت سیاسی پیونگ‌یانگ منتشر شده چندان معتبر نیست و به نظر نمی‌رسد رهبر جوان کره شمالی خواهر کوچک‌تر و ۳۲ ساله‌اش را به جانشینی خود برگزیده باشد. وینست بروکس، ژنرال پیشین ارتش آمریکا که از ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ فرمانده نظامیان آمریکایی مستقره در کره جنوبی بود، معتقد است هیچ نشانه‌ای از تفویض قدرت در پیونگ‌یانگ به چشم نمی‌خورد و کیم فعلا همه‌کاره کره شمالی است.

روزنامه چوسان ایلبو چاپ کره جنوبی درباره دلایل پنهان شدن کیم یو-جونگ گمانه‌زنی و اعلام کرده است شاید خواهر رهبر کره شمالی شخصا تصمیم گرفته برای آسوده‌تر شدن خیال برادرش مدتی در صحنه ظاهر نشود. پروفسور نام سونگ-ووک که کارشناس مسائل کره شمالی است، می‌گوید: «در گذشته هم سابقه داشته است که هر کسی در پیونگ‌یانگ قدرت گرفته و به عنوان نفر دوم پس از کیم جونگ-اون مطرح شده، بلافاصله از تمام جایگاه‌های خود محروم شود.»

این در حالی است که بعید به نظر می‌رسد رهبر کره شمالی خواهر خود را صرفا به دلیل پررنگ شدن نقش او در ساختار قدرت کنار گذاشته یا سر به نیست کرده باشد. کیم یو-جونگ آخرین بار در مراسم سالگرد پایان جنگ کره کنار برادر خود دیده شد؛ جایی که کیم جونگ-اون بسان گنگسترها به هر کدام از افسران ارشد خود یک هفت‌تیر هدیه داد و با آنها عکس یادگاری گرفت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

همشهری

کدخبر: 600842 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟