کاخ ریاست جمهوی افغانستان کرونایی شد

به گزارش رکنا، یک مقام آگاه در دولت افغانستان از ابتلای 20 کارمند کاخ ریاست جمهوری این کشور (ارگ) به ویروس کرونا خبر داد.

این مقام افغان در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی اظهار داشت: در نتیجه آزمایش‌ شماری از کارمندان دفتر ریاست جمهوری، 20 نفر از آنها مبتلا به کرونا تشخیص داده شده و در قرنطینه بسر می‌برند.

شبکه خبری طلوع نیز گزارش داد به اسنادی دست یافته که نشان می‌دهد شماری از کارمندان ارگ به کرونا مبتلا شده‌اند و در حال حاضر چندین گروه کاری وزارت بهداشت مشغول نمونه‌گیری از مقام‌ها و کارمندان دفتر ریاست جمهوری افغانستان هستند.

تاکنون ارگ و وزارت بهداشت افغانستان در این مورد اظهار نظری نکرده‌اند.

این در حالی است که وزارت بهداشت افغانستان امروز شنبه (23 فروردین) اعلام کرد با شناسایی 34 مورد جدید مثبت ویروس کرونا، طی 24 ساعت گذشته تعداد مبتلایان به بیماری کوید 19 به 555 نفر رسیده است.

دولت افغانستان طی روزهای گذشته در پی شیوع گسترده ویروس کرونا، اقدام به قرنطینه کردن و وضع مقررات سختگیرانه رفت‌وآمد در شهرهای کابل و هرات کرده است.

این در حالی است که وزارت بهداشت افغانستان با هشدار شدید نسبت به شیوع این بیماری، اعلام کرد این کشور ممکن است تا پایان سال 2020 با این بیماری درگیر باشد.

تاکنون بیشترین موارد مثبت بیماری کرونا در افغانستان، در هرات ثبت شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 558329 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟