دستورهای کرونایی فرمانداران نیویورک به میلیون ها آمریکایی: در خانه بمانید

به گزارش رکنا، با فرمان‌های جدید فرمانداران نیویورک، ایلینوی و کنتیکت برای در خانه ماندن ساکنان این ایالت‌ها به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا، اکنون به یک چهارم جمعیت ایالات متحده دستور داده شده که از منازلشان خارج نشوند.

طبق گزارش شبکه «سی‌بی‌اس نیوز» فرمانداران نیویورک، ایلینوی و کنتیکت در آمریکا هم مانند ایالت‌های کالیفرنیا و پنسیلوانیا به آمریکایی‌ها ساکن این ایالت‌ها دستور دادند که برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در منازل خود بمانند.

طبق این گزارش، با فرامین فرمانداران این پنج ایالت، اکنون به بیش از یک چهارم جمعیت آمریکا (حدود ۹۳ میلیون نفر) دستور داده شده است که از منازل خود خارج نشوند.

دستورات فرمانداران ایالت‌های نیویورک، ایلینوی و کنتیکت، کالیفرنیا و پنسیلوانیا در حالی صادر شده که تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا ۱۹۷۷۳ نفر و شمار جان باختگان به ۲۷۵ تن افزایش یافته است.

افزایش میزان فوت و ابتلای آمریکایی‌ها به کرونا انتقادها درباره مدیریت دولت «دونالد ترامپ» در قبال این بیماری ویروسی را تشدید کرده است.

روزنامه واشنگتن‌پست در سرمقاله‌ای در این باره نوشت، کمبودهای دردسرساز می‌تواند تمام تلاش‌های پرسنل درمانی آمریکا را تحت تاثیر قرار دهد.

طبق این گزارش، کمبود تجهیزات حفاظت شخصی از قبیل مایک در سراسر آمریکا وجود دارد و برخی مراکز کنترل بیماری در آمریکا به جای ماسک از دستمال‌های پارچه‌ای استفاده می‌کنندبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 552751 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟