عین‌الاسد، هواپیمای اوکراینی و سوال‌های بی‌پاسخ

به گزارش رکنا، بامداد چهارشنبه روزی تاریخی در جهان بود؛ روزی که ایران با شلیک 15 موشک پایگاه نظامی آمریکا که به گفته آمریکایی‌ها پایتخت آنان در عراق است، را هدف قرار داده و وعده انتقام سخت در به شهادت رساندن سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همرزمان‌شان در عراق توسط دولت تروریست آمریکا را عملی کرده و هیمنه این ابرقدرت را شکست. انتقامی سخت که آمریکایی‌ها و همپیمانانش را غافلگیر کرد.

پنج ساعت پس از این انتقام سخت یک هواپیمای بوئینگ 737 متعلق به هواپیمایی اوکراین پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی (ره) دچار سانحه هوایی شد و سقوط کرد.

آمریکایی‌ها که همچنان در شوک ضربه سخت ایران بودند ناگهان با سقوط سهام بوئینگ در بازار بورس نیویورک هم روبرو شدند؛ بوئینگ که یک شرکت آمریکایی است در سیاتل افتتاح و سپس دفتر مرکزی آن به شیکاگو منتقل شد. این شرکت به عنوان بزرگترین شرکت هوافضای جهان، دومین تولیدکننده بزرگ تجهیزات دفاعی جهان و بزرگترین صادرکننده کالا و خدمات در ایالات متحده است.

اما پول‌های آمریکایی در بین رسانه‌ها و فیک‌نیوزها دست به کار شد تا ضربه انتقام سخت ایران را به حاشیه ببرد، بوئینگ را نجات دهد و از همه مهم‌تر اتحاد و همدلی که در ایران با خون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی آبیاری شده بود را از بین ببرد. صدای آمریکایی‌ها در فضای مجازی و رسانه‌ای بلند است اما نیازی هم به تلاش زیاد ندارند چون می‌دانند عمده مردم ما کمتر سوال می‌کنند و به دلیل بی‌اعتمادی که طی این سال‌ها ایجاد شده، چشم و گوش بسته هر موضوعی را از طرف رسانه‌های غربی می‌پذیرند.

آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها اول شایعه کردند هواپیمای بوئینگ 737 متعلق به هواپیمایی اوکراین با برخورد یکی از موشک‌هایی که به عین‌الاسد شلیک شده سقوط کرده است! آنها می‌دانستند مردم ایران اصلا نمی‌پرسند چطور موشکی که ساعت یک و نیم بامداد شلیک شده ساعت 6 و نیم به هواپیما برخورد کرده است؟ حتی می‌دانستند کسی نمی‌پرسد موشکی که از غرب کشور به سمت عین الاسد شلیک شده چطور به اطراف فرودگاه امام (ره) در نزدیکی تهران برخورد کرده است؟ از همه مهم‌تر حتی می‌دانستند مردم نمی‌پرسند این هواپیمایی که موشک به آن برخورد کرده چرا در آسمان منفجر نشد و با آتش در موتور به سمت زمین آمد؟

بوقچی‌های لندن‌نشین و آمریکانشین پس از چند ساعت برای اینکه مردم را بهتر قانع کنند گفتند سقوط هواپیمای اوکراینی ربطی به موشک‌های شلیک شده به عین‌الاسد ندارد بلکه سامانه ضد هوایی در اطراف فرودگاه امام (ره) به دلیل آماده‌باش به صورت اشتباهی این هواپیما را زده است؛ آنها بازهم می‌دانستند مردم نمی‌پرسند این ضدهوایی چرا در آن ساعت هواپیماهای دیگر را که از فرودگاه به پرواز در آمدند نزد؟ چون در زمان حادثه هشت تا 9 هواپیما پیرامون فرودگاه امام خمینی (ره) در حال پرواز بوده و ده‌ها فروند نیز در ارتفاع 25 هزار پایی به بالا وجود داشته است؟ حتی نمی‌پرسند حتی اگر موشک ضدهوایی هم به آن برخورد کرده باشد چرا باز منفجر نشد؟ حتی نمی‌پرسند ضدهوایی چطور فرق بین موشک، هواپیمای مسافربری با آن حجم و هواپیمای جنگی را نمی‌داند؟ نمی‌پرسند ضد هوایی چطور مسیر حرکت و حتی تفاوت سرعت یک هواپیمای در حال تیک آف و موشک و هواپیمای جنگی را تشخیص نمی‌دهد؟

آمریکایی‌ها و فعالان مجازی لندن‌نشین حتی پاسخی برای این سوال که رادارها و ماهواره‌های آمریکایی که برخورد این موشک با هواپیمای اوکراینی را دیده‌‍اند چطور شلیک 15 موشک به عین‌الاسد پایتخت آمریکا، در عراق و خاورمیانه، را ندیدند؟

آنها با بمباران رسانه‌ای و تبلیغاتی حتی نمی‌گذارند مردم منتظر نظر کارشناسان آمریکایی، اوکراینی و فرانسوی که ایران از آنها برای بررسی حادثه دعوت کرده، باشند. در این رابطه علی ربیعی، سخنگوی دولت، اعلام کرد: «اکنون سازمان هواپیمایی کشوری جمهوری اسلامی ایران کمیته بررسی سانحه را بر اساس مقررات ایکایو تشکیل داده است و با شفافیت ، دقت و سرعت تمام، با حضور و مشارکت کارشناسان از همه کشورهای مرتبط، این سانحه هوایی را از همه جوانب فنی و اجرایی بررسی و به طور کامل اطلاع رسانی خواهد کرد. طبق قواعد بین‌المللی، سازمان هواپیمایی کشوری از کشوری که سانحه در آن رخ داده است (ایران)، سازمان هواپیمایی از کشوری که صادرکننده گواهینامه صلاحیت پرواز است (اوکراین)، مالک هوایپما (اوکراین)، کارخانه سازنده هواپیما (بوئینگ) و کارخانه سازنده موتور هواپیما (فرانسه) می‌توانند در فرایند تحقیق شرکت کنند. هم اکنون نماینده کشور اوکراین در ایران حضور دارد. ما از شرکت بوئینگ نیز می‌خواهیم نماینده خود را برای مشارکت در فرایند بررسی جعبه سیاه اعزام کنند. از حضور کشورهای مرتبط دیگر که اتباع آنها در این حادثه تلخ جان باخته اند نیز در فرایند بررسی استقبال می‌کنیم.»

طبق آمار از 857 قربانی سوانح هوایی 15 ماه گذشته 600 نفر توسط خانواده بوئینگ 737 کشته شدند. قاعدتا باید بوئینگ به جرم قتل 600 نفر به دادگاه جنایی بین‌المللی احضار شود اما لندن‌نشینان برای کمک به بوئینگ، ایران را به شلیک موشک متهم می‌کنند.

چیزی که روشن است انتقام سخت ایرانی‌ها برای آمریکا سنگین و از طرفی هم بوئینگ با ضرر فراوانی روبرو شده که این دو ضربه در فاصله پنج ساعت برای آنها سخت و این دست و پا زدن‌ها طبیعی است اما ای کاش ما قبل از پذیرش هر خبر و تحلیلی فکر کنیم و هرچیزی را نپذیریم تا آنها هم هر وقت هر چیزی که دل‌شان خواست را به مردم ایران دیکته نکنند. آگر آنها به این سوالات پاسخ ندهند منطقی است چون اصلا قرار نیست پاسخ دهند اما ایکاش ما با خود به این پرسش‌ها فکر کنیم و سخنان آنها را به راحتی نپذیریم.

منبع: برنا

یاسر صادقی- سردبیر

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 533478 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟