کره شمالی اجساد سربازان آمریکایی را تحویل می‌دهد

به گزارش رکنا، به نقل از نیویورک‌تایمز، بیش از شش دهه پس از پایان «جنگ کره»، ارتش آمریکا در حال انتقال بقایای اجساد سربازان کشته‌شده این جنگ به خاک آمریکاست.

روز شنبه ارتش آمریکا در کره جنوبی اعلام کرد ۱۰۰ تابوت چوبی همراه با پرچم آمریکا را به منطقه مرزی با کره شمالی فرستاده است تا هرچه سریعتر بقایای اجساد این سربازان را از کره شمالی تحویل بگیرد.

پس از دیدار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و کیم جوگ اون، رهبر کره شمالی، در ۱۲ ژوئن (۲۲خرداد) در سنگاپور پیش‌بینی می‌شود کره شمالی بقایای اجساد سربازان آمریکایی را تحویل دهد. گفته می‌شود اجساد ۲۰۰ تا ۲۵۰ سرباز آمریکایی در کره شمالی است.

جنگ کره جنگی بود که میان کره جنوبی با پشتیبانی نیرو‌های سازمان ملل متحد و با رهبری آمریکا از یک سو و جمهوری دمکراتیک خلق کره (کره شمالی) با پشتیبانی چین و کمک نظامی اتحاد جماهیر شوروی سابق از سوی دیگر در ۲۵ ژوئن ۱۹۵۰ آغاز شد و در ۲۷ ژوئیه ۱۹۵۳ با پیمان آتش‌بس به حالت ترک مخاصمه به پایان رسید.

سران آمریکا و کره شمالی روز سه‌شنبه ۲۲ خرداد پس از کش‌ و قوس‌های فراوان در سنگاپور برای نخستین بار با هم دیدار و گفتگو کردند.

این اولین باری است که یک رئیس‌جمهور آمریکا در زمان حضور در کاخ سفید با رهبر کره شمالی دیدار می‌کند. روسای جمهور قبلی آمریکا حاضر به انجام این کار نشده بودند. از این رو، بسیاری از تحلیلگران این دیدار را به ویژه با توجه به هسته‌ای شدن کره شمالی، یک پیروزی بزرگ برای این کشور و مذاکره آن با آمریکا را نیز «مذاکره‌ای از موضع قدرت» می‌دانند.

دیدار ترامپ Trump و کیم جونگ اون در حالی برگزار شد که پیش‌تر دولت آمریکا اعلام کرده بود هرگز کره شمالیِ دارای سلاح هسته‌ای را نخواهد پذیرفت. با این حال دونالد ترامپ با وجود جاری بودن مذاکرات با کره شمالی، روز جمعه وضعیت اضطرار ملی درباره کره شمالی را تمدید کرد تا تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ یک سال دیگر ادامه داشته باشد.

از سوی دیگر، یک هفته بعد از آنکه ترامپ گفت کره شمالی دیگر تهدیدی به شمار نمی‌آید، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد کره شمالی «تهدیدی فوق العاده» برای آمریکا محسوب می‌شود!

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

بارداری خیالی توران منشی شرکت راز هولناکی را برملا کرد / من عقیم هستم!

رفتار خصوصی دختر و پسر دانشجو روی مانیتورهای قطار مشهد پخش شد! / مسافری که آبروی آنان را برد

عکس بدون لباسم را به ناصر فرستادم، او دیگر ول کن نبود!

لحظه کتک خوردن مرد عراقی که مزاحم زنان آبادانی شد!+تصویر

سنگسار یک مرد شیطان صفت + عکس

اعتراف وحشتناک دست راست ابوبکر بغدادی! + عکس

لحظه ترس آور شکسته شدن بینی بازیکن آلمان +عکس

شوخی عجیب با دست و پاهای قطع شده انسان در وسط بزرگراه !+ عکس 16+

گفتگو با جوان تهرانی که به پدر، مادر و برادرش تیر خلاص زد

مهین زن مازندرانی با جن ها زندگی می کرد!

وقتی زنم در خانه تنها بود داریوش پسر عمویش به سراغش رفته بود! + عکس

دردسر ازدواج زن مشهور 40 ساله با جوان 29 ساله / داماد پایبند نماند! + عکس

روزی که محمدعلی شاه مجلس را به توپ بست + عکس

 

کدخبر: 391771 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟