ربات انسان نما ساخت ارتش آمریکا

امکان انتقال اجسام، جابه‌جایی، تصویر برداری و نفوذ به اعماق آب با ساخت نوعی زیر دریایی با قابلیت‌های ویژه امکان پذیر شد. ارتش آمریکا به تازگی ساخت نوعی زیردریایی که در زیر آب به ربات انسان نما تبدیل می‌شود را به پایان رسانده است.

این ربات زیر دریایی چند منظوره به کشتی مادر نیاز ندارد و می‌تواند صد‌ها مایل در زیر آب قبل از دگرگون شدن ظاهر خود حرکت کند.سپس در مقصد مورد نظر دست‌های ربات گسترش و قابلیت هدایت از راه دور را پیدا می‌کند.

این زیر دریایی (Aquanaut) نام دارد و به وسیله شرکت هوستون مکاترونیک (Houston Mechatronics) با پشتیبانی ورزات دفاع آمریکا ساخته شده است.کارشناسان سازنده ربات زیر دریایی اعلام کرده‌اند ساخت ربات تحولی در دنیای زیر دریایی‌های چند منظوره است. ربات حدود ۱۰۵۰ کیلوگرم وزن دارد و می‌توان به وسیله قایق یا بالگرد آن را ازخشکی به سطح دریا انتقال داد.

نسخه تجاری این زیر دریایی می‌تواند اشیا را تا عمق حداکثر ۳۰۰۰ متری شناسایی کند و با استفاده از بازو‌های خود به ماموریت بپردازد.شرکت سازنده اعلام کرده است نسخه نظامی قابلیت و عمق نفوذ بیشتری دارد که البته به دلیل محرمانه بودن از بیان آن‌ها خودداری کرده است.

اندازه ربات متغیر است و از ۲.۸۷ متر تا ۳.۵ متر تغییرمی‌کند.شرکت هوستون مکاترونیک اعلام کرده است نسخه تجاری ربات زیردریایی را به مشتریان مورد نظر می‌فروشد.

 

کدخبر: 377903 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟