حضور پررنگ مخاطبان و یک جشنواره منظم و بی‌حاشیه

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک در سومین روز از برگزاری خود (شنبه دهم تیر)، شاهد اجرای 10 نمایش در سالن‌ها و محوطه باز مجموعه تئاتر شهر، تالار مولوی، تالار هنر و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود.

جشنواره‌ای دور از هر هیاهوی بیهوده

سه روز از برگزاری نوزدهمین جشنواره نمایش‌ عروسکی تهران-مبارک با اجرای بیش از 30 نمایش در چند سئانس اجرا بدون هیچ حاشیه و رخداد ناخوشایندی می‌گذرد که می‌توان این آرامش و لحظات خوب را مدیون وفای به عهد و خوش قولی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، همراهی معاونت هنری، همدلی و حضور موثر مدیر و مسئولان اداره کل هنرهای نمایشی و برنامه‌‌ریزی و مدیریت بسامان دبیرخانه جشنواره نمایش عروسکی دانست که پابه‌پای هادی حجازی‌فر (دبیر جشنواه نمایش عروسکی) گام برداشتند و از این هنرمند حمایت کردند.

عکس نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک

یکی از اهداف برگزاری جشنواره نمایش عروسکی تهران برگزاری دورهمی هنرمندان و مخاطبان و عروسک‌ها برای ثبت و بازگویی روایت‌های مختلف از احوال و موقعیت‌های انسانی در بستر خیال و نیز ایجاد وفاق و حال خوب و شادی بین آحاد جامعه است که با نگاهی به حال و هوای هنرمندان و مخاطبان آثار جشنواره می‌توان دریافت این هدف متعالی نیز به وقوع پیوسته است.

مردم تهران با استقبالی که از این رویداد نمایشی کرده‌اند نشان دادند همچنان به هنر و نمایش عروسکی علاقه دارند و از هنر و فرهنگ ایران زمین حمایت می‌کنند. همچنین باید گفت که این جشنواره فرصت مناسبی برای خانواده‌هاست تا با حضور در این رویداد، هم به تماشای نمایش‌های عروسکی بروند و هم با سپری کردن اوقات فراغت‌شان در فضایی فرهنگی، لحظات شاد و دلنشینی را کنار هم تجربه کنند.

تئاتر عروسک

نمایش نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک عکسها

بیا ببینیم و بیاموزیم

جشنواره نمایش عروسکی تهران فضای مناسبی برای آفرینش و پختگی در هنر عروسکی است . برگزاری چنین رویدادی باعث شده است که هنرمندان و بازیگران حوزه عروسک‌بازی در ایران بتوانند ویترینی برای شکوفا ساختن و ارائه استعداد خود داشته باشند و با معاشرت و کسب تجربه کنار بزرگان این عرصه، با همکاری بازیگران و سایر هنروران مختلف، نمایش هایی درخور و جذاب را برای مخاطبان خلق کنند.

امیدواریم آن‌‌طور که دبیر جشنواره در گفت‌وگو با رسانه‌ها مطرح کرد، سطح کیفی و کمی تولید آثار عروسکی به جایی برسد که بتوان با اختصاص سالنی ویژه و حتی سالن‌های بزرگ تئاتر کشور، در طول سال شاهد تداوم اجراهای عروسکی و رفع عطش و نیاز مخاطب این گونه نمایشی باشیم.

عکس از نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک در تهران

جشنواره عروسکی

حضوری که می‌شود پررنگ‌تر باشد

حضور پیشکسوتان عرصه نمایش عروسکی در جشنواره و تماشای آثار حاضر در آن، نقطه قوت دیگر این رویداد بزرگ است. امری که به نظر می‌شد با دعوت از کهنه‌کاران و صاحبان تشخیص و سابقه در این حوزه، بر رونق و گرمای جشنواره افزود و میزان اثرگذاری و سطح تبادل تجربه را در آن بیشتر و بیشتر کرد. شاید هم در روزهای باقی‌مانده، استادان و مانوسان به صداقت و توانایی و تاثیرگذاری عروسک‌ها، این خالقان و هم‌نشینان خیال و راستی و پاکی و حال خوب، بیشتر در جشنواره حضور داشته باشند؛ خیلی‌ها چشم انتظار قاب بستن از حضور هنرمندان خاطره‌ساز سال‌های کودکی و نوجوانی‌شان کنار عروسک‌ها هستند؛ امیدوارانه منتظر می‌مانیم و می‌بینیم.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک به دبیری هادی حجازی‌فر، هشتم تا هفدهم تیر در حال برگزاری است.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟