نرخ‌گذاری زعفران تازه در بازار بورس

به گزارش رکنا، طی معاملات دیروز معامله گران در حالی شاهد بازگشایی دو نماد معاملاتی جدید بر پایه محصول نگین و پوشال معمولی زعفران در نماد سررسید آبان ۱۳۹۹ انبار زرین زعفران مشرق زمین بودند که هر گرم زعفران نگین به نرخ ۸۲۰۰ تومان و هر گرم زعفران پوشال معمولی به نرخ ۷۵۰۰ تومان معاملات خود را در بورس آغاز کرد تا نخستین نرخ محصول برداشت سال زراعی جدید در بورس کشف شود.

طی این معاملات، تعداد ۷۹۶۴ گواهی سپرده زعفران نگین در نماد سررسید آبان ۹۹ انبار زرین زعفران مشرق زمین مورد معامله قرار گرفت و در نتیجه این معاملات نرخ هر گرم از محصول پایه در بالاترین سطح به رقم ۸۶ هزار و ۲۶۴ ریال رسید و در پایین‌ترین سطح نیز به رقم ۸۰ هزار ریال معامله شد.

در نماد زعفران پوشال معمولی همین انبار نیز در حالی تعداد ۳۰۰۰ اوراق مبادله شد که طی این معاملات بیشینه نرخ هر گرم محصول سال جدید به رقم ۷۵ هزار و ۱۰ ریال رسید و نرخ ۷۵ هزار ریال نیز به عنوان کمینه نرخ روی تابلوی بورس درج شد.

به این ترتیب، طی معاملات دیروز در حالی محصول نو (برداشت سال ۹۸) کشف نرخ شد که محصول پوشال و نگین برداشت سال قبل در محدوده ۷ میلیون تومان مورد معامله قرار گرفت.

در بازار قراردادهای آتی نیز معامله گران ضمن انعقاد ۱۷ هزار و ۵۳۰ قرارداد، هر گرم زعفران نگین را برای تحویل در آبان ماه ۱۳۹۸ به نرخ میانگین ۷۱ هزار و ۷۰۰ ریال معامله کردند. هر گرم زعفران پوشال نیز برای تحویل در سررسید آبان ماه امسال به نرخ میانگین ۶۱ هزار و ۲۰۰ ریال افت کرد و تا پایان معاملات تعداد ۱۰۶۱ قرارداد منعقد شد.

تعداد ۳۰۸۳ قرارداد آتی زعفران پوشال تحویل دی ماه امسال نیز در حالی منعقد شد که نرخ هر گرم از محصول پایه برای تحویل در سررسید مذکور به نرخ میانگین ۶۷ هزار و ۴۰۰ ریال نرخ خورد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟