چند دُز واکسن کرونا در استان یزد تزریق شده است؟

تزریق عمومی واکسن کرونا مهمترین راهکار برای ریشه کن کردن این ویروس محسوب می شود. ایران علاوه بر واردات واکسن، از جمله تولیدکنندگان واکسن کرونا نیز محسوب می شود. تا کنون بالغ بر 9.8 میلیون دُز واکسن کرونا به ایران وارد شده است. البته تا کنون حدود 7 میلیون دُز واکسن کرونا به ایرانیان تزریق شده است. از این میان حدود 117 هزار دُز واکسن کرونا در استان یزد تزریق شده است.

به گزارش رکنا، دکتر محمدرضا شریفی، معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد در این باره گفت: با جمع بندی واکسن های تزریق شده در نوبت اول و دوم به گروه های هدف در استان یزد، تاکنون ۱۱۶ هزار و ۷۹۰  دوز واکسن در استان یزد تزریق شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای انجام واکسیناسیون در استان، ۸۱ هزار و ۸۰۰ دوز واکسن در نوبت اول و ۳۴ هزار و  ۹۹۰ دوز واکسن در نوبت دوم تزریق شده است.

شریفی افزود: براساس بخشنامه سازمان جهانی بهداشت، افرادی که دوز اول واکسن را دریافت کرده اند به عنوان جمعیت واکسینه شده معرفی می شوند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد با اشاره به این که واکسن های کرونا دو مرحله ای است و تزریق دوز دوم صرفا به دریافت کنندگان دوز اول تزریق می شود اظهار داشت: تاکنون در استان یزد ۸۱ هزار و  ۸۰۰ نفر در برابر کرونا ویروس واکسینه شده اند.

وی افزود: از اغاز واکسیناسیون گروه های سنی ، بیش از ۴۸ هزار سالمند بالای ۶۵ سال در استان یزد واکسینه شده اند.

به گزارش رکنا، معاون فنی مرکز بهداشت استان با اشاره به درصد پوشش واکسیناسیون گروه های هدف در استان تصریح کرد: ۹۶ درصد از کادر درمان، ۹۲ درصد از کارکنان بهداشتی،  ۱۱۵ درصد از بیماران خاص،۸۰ درصد از سالمندان سرای سالمندان، ۸۲ درصد از جانبازان بالای ۵۰ درصد، ۴۲ درصد از پاکبانان و ۱۱۹ درصد از بیماران سرطانی واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟