زمان پردازش ویزای تایلند

 

وسعت این کشور ۵۱۳۱۱۵ کیلومترمربع و ۶۹ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت را در دل خود جای داد است. از دیگر مؤلفه‌های معرفی این کشور آن است که بگویم مقام پادشاهی در این کشور بسیار اهمیت دارد و همین امر سبب شده است تا عکس پادشاه تایلند را بروی اسکناس‌های این کشور مشاهده کنید. در بیشتر رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و هتل‌های می‌توانید به‌سادگی با زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنید. بر همین اساس برای ورود به خاک آن نیاز به تهیه ویزا تایلند است. بعد از کاهش بیماری کرونا شرایط برای دریافت آن از سوی مهمان‌های این کشور ساده‌تر دنبال شده است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت ویزای تایلند باید بدانیم

 برای اینکه ویزای تایلند را در دست داشته باشید یا باید به سفارتخانه این کشور مراجعه کنید یا این‌که امورات این مهم را به دست متخصصین مربوطه که در آژانس‌های مسافرتی مشغول خدمت‌رسانی به شما هستند بسپارید. به یاد داشته باشید که برای حضور دوهفته‌ای برخی از کشورها نیازی به دریافت ویزا برای حضور در تایلند ندارند. این کشورها شامل بلغارستان، جمهوری خلق چین، قبرس، اتیوپی، گرجستان، هندوستان، قزاقستان، بوتان، فیجی، مکزیک، عربستان، روسیه، تایوان و ازبکستان است. از سوی دیگر افراد زیر هجده سال به‌تنهایی یا همراه با مادر خود نمی‌توانند به این کشور سفر داشته باشند. برای اجازه ورود یا باید با پدر خود باشند یا همراهی پدر با مادر امری لازم محسوب می‌شود.

 برای دریافت ویزای تایلند چقدر باید هزینه کنیم؟

هزینه ویزای تایلند ۵۰ یوروی: ویزای توریستی یک‌بار ورود است؛ یعنی درواقع این ویزا یک‌بارمصرف است از زمان صدور تا پایان مدت انقضاء شما تنها یک‌بار به‌قصد بازدید از تایلند می‌توانید از آن استفاده کنید.۶۵ یوروی: ویزای توریستی است که برای یک‌بار ورود اما به‌شرط صدور سریع و فوری برای شما هزینه دارد. ۱۶۰ یوروی: هم برای ویزای توریستی مالتی پل برای شما در نظر گرفته می‌شود. از دیگر شرایط دریافت ویزای تایلند می‌توان به موجودی حساب ۵۰ میلیون تومانی برای هر نفر اشاره داشته باشیم؛ یعنی هر نفری که قرار است همراه با شما راهی تایلند شوند باید یک حساب با موجودی فوق را بر روی مدارک خود به‌قصد دریافت ویزا تایلند داشته باشند.

دریافت ویزای تایلند

زمان پردازش ویزای تایلند چقدر است؟

پردازش ویزا از شما زمانی بین ۴ تا ۷ روز را به‌طور تقریبی می‌گیرد. البته اگر این کار توسط اشخاص حرفه‌ای و متخصص برای شما دنبال شود و شما تنها برای ارائه مدارک کارها را دنبال کرده باشید. چون عدم آشنایی شما با شرایط اخذ این ویزا را برای شما زمان‌برتر خواهد کرد. این دوره زمانی به‌صورت تقریبی عنوان‌شده است چون اگر تعطیلی در طی این هفت روز باشد کار شما تا ده روز هم به تأخیر خواهد افتاد. شما برای دریافت ویزا به‌صورت شخصی باید به سفارت تایلند مراجعه کنید و ازآنجاکه این کشور در ایران کنسولگری ندارد باید از طریق کشورهای همسایه‌ای که سفارت‌خانه تایلند در آن واقع‌شده است به‌عنوان یک واسطه یاری بگیرید. به یاد داشته باشید که شرایط اخذ ویزا تایلند برای هر کشور و هر فردی با فرد دیگر متفاوت است و این دوره زمانی قدری برای شما متغیر و غیرقابل‌پیش‌بینی دنبال می‌شود. چون دریافت جواب موافقت با ورود شما باید از سوی نمایندگان این کشور به شما اطلاع داده شود.

ویزای الکترونیکی تایلند چیست؟

 ویزای الکترونیکی هم عمر خیلی طولانی ندارد چراکه برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ وزارت امور خارجه تایلند به‌صورت رسمی اعلام کرد که ویزای الکترونیکی را در سال بعد اجرا خواهد کرد. بر همین اساس برای اولین بار سال ۲۰۱۹ شهروندان چینی اولین کسانی بودند که واجد شرایط دریافت ویزای الکترونیکی تایلند شدند. بعدازآن هم شهروندان بریتانیایی و فرانسوی ویزای فوق را دریافت کردند و در سه سال آینده هم نوید آن داده‌شده است که کشورهای خارجی که با تایلند روابط دیپلماتیک دارند می‌توانند برای اخذ ویزا به‌صورت الکترونیکی اقدام کنند.

تایلند

شرایط تردد در تایلند با ویزا

 ویزای چند بار مصرف با ودیعه پرداختی به شما این امکان را می‌دهد برای چند بار ورود به تایلند از اعتبار شش‌ماهه آن استفاده کنید. ویزای دیگری وجود دارد که با تاریخ انقضا ۹۰ روزه در اختیار شما قرار داده می‌شود. با این ویزا به مدت ۶۰ روز می‌توانید در تایلند باشید و با پرداخت هزینه‌ای اضافه‌تر و تمدید آن می‌توانید ۳۰ روز دیگر هم در این کشور بمانید. البته این ویزا برای یک‌بار ورود شما صادر می‌شود. ویزای مولتی تایلند هم که به ویزای چند بار ورود بدون محدودیت در مدت‌زمان اقامت برای شما فراهم می‌شود که قیمت آن نسبت به سایر ویزاها قدری بیشتر است.

کلام آخر در مورد زمان پردازش ویزا

همان‌طور که در مقاله پیش رو مطالعه کردید ویزای تایلند برای ورود به خاک این کشور در بازه زمانی ۶۰ روزه با تاریخ انقضا ۹۰ روزه در اختیار شما قرار داده می‌شود. شما می‌توانید با تمدید آن تا ۳۰ روز بیشتر هم به گشت‌وگذار در تایلند بپردازید. در نظر داشته باشید که ویزای تایلند در بازه زمانی بین دو تا ده روز برای شما صادر می‌شود. البته اگر تعطیلات مانع از شرایط پردازش آن برای شما نشود. شما از طریق وب‌سایت‌های گردشگری نظیر علی بابا برای صدور این ویزا هم می‌توانید به‌صورت آنلاین و غیرحضوری اقدام کنید.

کدخبر: 949283 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟