10 مورد ضروری برای قرار دادن در لیست لوازم مدرسه

 

اگر کودک در مقطع پیش‌دبستان یا دبستان تحصیل می‌کند احتمالا معلم، لیست لوازم ضروری را ارائه می‌دهد. همچنین ممکن است هر مدرسه لیست مخصوصی داشته باشد. در ادامه چند مورد ضروری برای قرار دادن در لیست لوازم مدرسه را معرفی می‌کنیم.

کوله‌پشتی

کوله‌پشتی

کوله‌پشتی، فضای کافی دارد و برای دانش آموزان در مقاطع تحصیلی مختلف، بسیار کاربردی است. کوله کودکان با شکل و مدل گوناگونی تولید می‌شود. برخی از این محصولات به خاطر طرح روی آن محبوبیت زیادی دارند. کوله کودکان با طرح شازده کوچولو یکی از نمونه‌های مطرح و محبوب است. علاوه بر شازده کوچولو، روباه هم شخصیت دوست‌داشتنی کتاب شازده کوچولو است.

برای انتخاب کوله مطلوب باید به نکات مختلفی دقت کرد. راحت بودن کوله اولین موضوع مهم است. کوله راحت به گردن و شانه‌ها فشار نمی‌آورد. همچنین لازم است به وزن، ابعاد، تعداد جیب و دوام بالای کوله هم دقت کرد. نوجوانان نیز در این سن علاقه دارند تا کوله را بر اساس سلیقه خود انتخاب کنند و خوب است با نظر آن‌ها هم هماهنگ باشد.

ظرف غذا، لیوان آب و قمقمه

ظرف غذا هم وسیله‌ ضروری برای مدرسه است. برای انتخاب ظرف غذا بهتر است به مواردی مثل عایق‌بندی خوب ظرف و فضای کافی آن دقت کرد. ظرف غذای کودکان معمولا با طرح فانتزی و با رنگ‌ شاد تولید می‌شود. بر روی برخی از این محصولات، عکس شخصیت کارتون یا فیلم سفید برفی چاپ شده است.

همچنین نوشیدن آب در طول روز لازم است و لیوان آب یا قمقمه هم وسیله ضروری برای مدرسه هستند. این محصولات شکل و رنگ متنوعی دارند. جنس مرغوب لیوان و قمقمه هم اهمیت زیادی دارد و هنگام خرید بهتر است کیفیت آن در اولویت باشد.

دستمال کاغذی

با وجود ویروس‌ها و میکروب‌ها و تماس مداوم دست‌ها با سطوح مختلف، شستن و خشک کردن آن‌ها لازم است و دستمال کاغذی جیبی هم از اقلام ضروری در لیست لوازم مدرسه هستند.

جامدادی

جامدادی اشکال و اندازه‌های مختلفی دارد. این محصولات به نظم دادن لوازم دانش‌آموزان کمک زیادی می‌کنند. انواع جامدادی فانتزی و ساده در دسترس هستند تا متناسب با سن، سلیقه و بودجه دانش‌آموزان تهیه شوند.

پوشه و کلاسور

پوشه‌ها برای اغلب مقاطع تحصیلی، لازم هستند ولی کلاسور معمولا برای مقطع دبیرستان لازم و کاربردی است. کلاسور بیشتر از دفتر به شخصی‌سازی جزوه کمک می‌کند و دانش آموز می‌تواند بر اساس نیاز و خواسته خود ترتیب موضوعات درسی را مشخص کند. همچنین این لوازم به کاغذها نظم می‌دهند و حمل‌ آن‌ها آسان است.

لوازم نقاشی

کلاس هنر و نقاشی هم بخش جدانشدنی در دوره‌های تحصیلی هستند و با توجه به مقطع و دوره، لوازمی مثل آبرنگ، مداد رنگی، مداد شمعی، مداد طراحی، دفتر نقاشی یا دفتر طراحی و موارد دیگری لازم هستند. این محصولات با کیفیت و بسته‌بندی‌های متنوعی تولید می‌شوند.

لوازم نقاشی

خودکار، مداد، پاک‌کن و هایلایتر

مداد سیاه و پاک‌کن برای تمام دوره‌های تحصیلی ضروری هستند اما خودکار و هایلایتر برای مقاطع تحصیلی بالاتر قابل‌استفاده هستند. هایلایترها به برجسته‌سازی مطلب کمک می‌کنند و توجه دانش آموزان را به موضوع جلب می‌کنند.

خودکار ساده، اکلیلی و فانتزی گوناگونی عرضه شده‌اند و با توجه به مدل و نوع می‌توانند تاثیر مثبتی بر انگیزه دانش‌آموزان برای انجام دادن تکالیف داشته باشند. مداد سیاه HB برای تمام مقطع تحصیلی کاربرد دارد ولی برای طراحی، نوع دیگری مثل مداد سیاه B6 و موارد دیگری لازم هستند. همچنین اتود‌ها یا مداد نوکی هم از جمله لوازم کاربردی محسوب می‌شوند.

ماشین‌حساب

ماشین‌حساب برای دانش‌آموزان دبیرستانی لازم است و برخی از این محصولات محاسبات ساده و برخی از آن‌ها محاسبات پیشرفته انجام می‌دهند. برای مشاهده موارد بیشتر انواع ماشین حساب ها این مطلب را نیز مطالعه کنید.

خط کش، نقاله، پرگار، چسب و قیچی

این لوازم برای انجام دادن تکالیف ریاضی و همچنین ساختن کاردستی برای برخی از دوره‌های تحصیلی لازم و ضروری هستند. لازم است برای تهیه این لوازم مثل قیچی نمونه‌های استاندارد و ایمن را انتخاب کنید تا از بروز مشکل جلوگیری کرد.

انواع دفتر

دفترها مثل مداد سیاه و پاک‌کن برای تمام مقاطع تحصیلی لازم هستند. دفترها با اندازه گوناگونی تولید می‌شوند. دفترهای خط‌دار، دفترهای شطرنجی از جمله لوازم پرکاربرد در مدرسه هستند.

در پایان، برای گذراندن مدرسه و انجام دادن تکالیف تجهیزات و وسایل مختلفی لازم هستند. تعدادی از این لوازم برای تمام دوره‌های تحصیلی کاربرد دارند و شماری دیگر برای مقطع ابتدایی یا دبیرستان کاربردی و لازم هستند. کوله‌پشتی، انواع دفتر، خودکار، هایلایتر، مداد سیاه، پرگار، ماشین‌حساب و پاک‌کن چند مورد ضروری برای قرار دادن در لیست لوازم مدرسه هستند. این چک‌لیست تنها یک ایده و پیشنهاد است و شما می‌توانید بر اساس نیاز، سلیقه و بودجه خود مواردی را از لیست حذف یا به آن اضافه کنید. همچنین مدرسه یا معلمان نیز اقلام ضروری را معرفی می‌کنند.

 

کدخبر: 898518 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟