تفاوت پوکه معدنی و صنعتی

پوکه از جمله مصالح نوینی است که به منظور سبک سازی، شیب بندی، ساخت بلوک و ... مورد استفاده قرار می گیرد. به منظور خرید انواع پوکه ساختمانی و اطلاع از قیمت پوکه معدنی و صنعتی با کارشناسان عمران مدرن از طریق شماره تلفن 62999675-۰۲۱ و یا وبسایت omranmodern.com در ارتباط باشید.

تفاوت پوکه معدنی و صنعتی از نظر نحوه تولید

تفاوت پوکه معدنی و صنعتی در نحوه تولید آنها می باشد. پوکه معدنی طی یک فرآیند طبیعی تشکیل شده و حاصل فوران آتشفشان می باشد. بدین صورت که مواد مذاب خارج شده از آتشفشان به سرعت سرد شده و طی این فرآیند گاز در درون دانه ها محبوس می گردد. این پوکه ها به طور مستقیم از معادن پوکه معدنی استخراج شده و پس از دانه بندی به فروش می رسند.

پوکه معدنی و صنعتی

 

پوکه صنعتی ساخت دست بشر بوده و با فرآیند طبیعی تولید نمی شود. به منظور تولید پوکه صنعتی خاک رس مرغوب را با آب مخلوط کرده و خمیر حاصله را به میزان لازم ورز می دهند. در گام بعدی خمیر رس از آسیاب های غلتکی مخصوص عبور داده می شود. در نهایت نیز آن را در کوره با دمای بالا (حدود ۱۲۰۰ درجه سانتیگراد) حرارت می دهند.

تفاوت پوکه معدنی و صنعتی از نظر قیمت

قیمت دیگر عامل تفاوت پوکه معدنی و صنعتی است. از آنجایی که پوکه صنعتی به صورت طبیعی تولید نشده و طی انجام عملیات و فرآیندهای پیچیده ای تولید می گردد، نسبت به پوکه معدنی قیمت بالاتری دارد. به عبارتی پوکه معدنی حاصل فرآیند طبیعی بوده و به وفور موجود می باشد. البته لازم به ذکر است که قیمت هر یک از این پوکه به پارامترهایی همچون وزن مخصوص ، کیفیت ، دانه بندی ، حجم خرید و ... وابسته است. به طور مثال با کاهش وزن مخصوص پوکه ، قیمت پوکه صنعتی و معدنی افزایش می یابد. این محصولات در درجه های کیفی متفاوتی عرضه می گردند که کیفیت بالاتر، قیمت بیشتر محصول را در پی دارد.

قیمت پوکه غالبا به صورت قیمت هر متر مکعب ارائه می گردد. همچنین گاهی قیمت ها به صورت وزنی (کیلوگرم و تن) ارائه می شود. از این موارد می توان به قیمت هر کیلو پوکه معدنی و قیمت هر تن پوکه ساختمانی اشاره کرد. ممکن است قیمت پوکه ساختمانی در شهر های مختلف با یکدیگر متفاوت باشد. به منظور استعلام قیمت انواع پوکه ساختمانی می توانید با کارشناسان عمران مدرن از طریق شماره تلفن 62999675-۰۲۱ و یا وبسایت omranmodern.com در ارتباط باشید.

پوکه معدنی و صنعتی از نظر قیمت

 

تفاوت ظاهری پوکه معدنی و صنعتی

تفاوت پوکه معدنی و صنعتی در ظاهر آنها نیز می باشد. از بارزترین تفاوت های ظاهری، تفاوت در شکل دانه ها است. دانه های لیکا یا همان پوکه صنعتی شکل تقریبا گرد و مدور دارند. اما در مقابل پوکه های معدنی دارای ظاهر و شکل مشخصی نمی باشند. رنگ این دو پوکه هم با هم متفاوت است. پوکه صنعتی لیکا غالبا به رنگ قهوه ای می باشد. اما پوکه های معدنی در انواع رنگ های سفید، سیاه، خاکستری و ... عرضه می شوند.

تفاوت پوکه معدنی و صنعتی در کاربرد

برخی از کاربردهای این دو پوکه با یکدیگر مشابه بوده و در برخی از ویژگی ها نیز تفاوت پوکه معدنی و صنعتی مشهود می باشد. از هر دو پوکه می توان در سبک سازی سازه های بتنی، تولید بلوک سبک، شیب بندی و کف سازی و ... استفاده کرد. به منظور شیب بندی ، استعلام قیمت شیب بندی پشت بام با پوکه لازم است. لازم به ذکر است که در شیب بندی، اندازه دانه های آن حائز اهمیت است. هر چه ضخامت شیب بندی کمتر باشد، باید از پوکه های به دانه بندی کوچکتر استفاده کرد.

پوکه معدنی علاوه بر کاربردهای ذکر شده در تصفیه خانه ها و صنعت نساجی نیز قابل استفاده است. هر دو پوکه در باغچه و گلدان دارای کاربرد می باشند و عایق حرارت و صدا هستند. سبک بودن پوکه ها از مهم ترین و حائز اهمیت ترین ویژگی آنها است. از آنجایی که سبک سازی بر مقاومت سازه در برابر زلزله بسیار تاثیرگذار می باشد و از طرفی ایران نیز کشوری زلزله خیز است، استفاده از این پوکه ها موجب افزایش پایداری سازه در برابر نیروی زلزله می گردد.

تفاوت پوکه معدنی و صنعتی در دانه بندی

در این بخش به بررسی تفاوت پوکه معدنی و صنعتی از نظر دانه بندی پرداخته می شود. پوکه های صنعتی به انواع ۰ تا ۴ میلیمتر ، ۴ تا ۱۰ میلیمتر ، ۱۰ تا ۲۵ میلیمتر و مخلوط تقسیم بندی می شوند. پوکه صنعتی مخلوط دارای دانه بندی ۰ تا ۲۵ میلیمتر می باشد. پوکه های معدنی بر اساس اندازه دانه ها به انواع ماسه ای ، بادامی، فندقی، نخودی، عدسی تقسیم بندی می شوند. هر یک از این دانه بندی ها برای کاربرد خاصی قابل استفاده می باشند.

پوکه معدنی و صنعتی در دانه بندی

 

تفاوت پوکه معدنی و صنعتی از نظر ویژگی

پوکه های معدنی و صنعتی هر دو متخلخل بوده و سبک می باشند. پوکه ها به دلیل متخلخل بودن، عایق صوتی هستند. این ویژگی سبب کاهش ضریب رسانایی نیز می گردد. پوکه معدنی و صنعتی در برابر حرارت مقاوم هستند. دلیل این ویژگی تولید طبیعی پوکه های معدنی در حرارت بالای آتشفشان و تولید پوکه صنعتی در دمای بالای ۱۲۰۰ درجه سانتی گراد در کوره های مخصوص، می باشد. دوام و طول عمر پوکه معدنی و صنعتی بسیار بالا است. تفاوت پوکه معدنی و صنعتی در جذب آب است.

خرید پوکه معدنی و صنعتی

از آنجایی که امروزه بحث سبک سازی ساختمان مورد توجه قرار گرفته است، کاربرد و در نتیجه خرید و فروش پوکه معدنی و صنعتی افزایش یافته است. کارخانه ها و فروشگاه های بسیاری در زمینه تامین پوکه ساختمانی چه به صورت حضوری و چه به صورت اینترنتی، مشغول به فعالیت هستند. به هنگام خرید باید تفاوت پوکه معدنی و صنعتی را مدنظر قرار داد. محل اجرا، دانه بندی ، درجه کیفیت و ... از پارامترهایی است که بر خرید پوکه تاثیرگذار است. به منظور خرید پوکه ، باید فاصله حمل از فروشگاه تا محل پروژه هم در نظر گرفته شود. زیرا مسافت حمل بر روی هزینه باربری و قیمت نهایی پوکه موثر است.

به منظور خرید پوکه ساختمانی و دریافت مشاوره می توانید با کارشناسان عمران مدرن از طریق شماره تلفن 62999675-۰۲۱ و یا وبسایت omranmodern.com در ارتباط باشید.

 

کدخبر: 880345 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟