جعبه لمینتی چیست و نگاهی به آن

جعبه لمینتی از ویژگی های زیادی برخوردار است و همین سبب شده تا در دنیای کارتن سازی به عنوان یک محصول پر فروش و مهم یاد شود. کارتن ها امروزه نقش مهمی در بسته بندی محصولات دارند. هر کارتنی که ویژگی خیلی زیادی داشته باشد در صنعت بسته بندی کردن از آن بیشتر استفاده می‌ شود و همین استفاده کردن سبب فروش بالایی در آن می ‌شود به همین دلیل جعبه لمینتی به عنوان کارتنی است که ویژگی‌های بسیار زیادی دارد و توانسته تولید کنندگان و مشتریان را از خودش راضی نگه دارند به همین دلیل یکی از پرفروش‌ترین مصارف در صنعت بسته ‌بندی به شمار می رود.

همان طور که امروز هم می‌دانید بسته بندی نسبت به گذشته تفاوت زیادی پیدا کرده است و بسته بندی کردن محصولات هم از جنبه های قیمتی و هم از جنبه های فروش بالا و جذب مشتری اهمیت زیادی دارد و تولید کنندگان سعی می‌ کنند تا از آن به عنوان یکی از ارکان تبلیغاتی استفاده کرده و تنها محصولات خودشان را سالم و صحیح به دست مشتریان برساند و با استفاده از آن بتوانند برند خودشان را به سایر افراد بشناسند.

در نتیجه کارتنی که شما برای بسته بندی استفاده می کنید اهمیت بالایی دارد چرا که کیفیت بسته بندی را مشخص کرده و هم هزینه های نگهداری و حمل و نقل را کاهش می دهد و همین طور نشانگر محتویات داخل بسته بندی بوده و به مشتری برای جذب و خرید کمک زیادی می‌کند.

ویژگی های جعبه لمینتی

در مطلب بالا در مورد جعبه لمینتی و محبوبیت آن گفتیم، اما این جعبه چه ویژگی هایی دارد که تا این اندازه محبوب است:

•    بازیافت مناسب

•    وزن سبک

•    قیمت مقرون به صرفه

•    حمل و نقل و جابه جایی راحت

•    کیفیت بالا

•    کاهش هزینه های نگهداری

•    قابلیت انجام خدمات چاپ

لمنیت یعنی چه ؟

اگر می خواهید اطلاعات کامل در مورد کارتن لمینتی و جعبه لمینتی داشته باشید ابتدا باید بدانید که خود لمینت یعنی چه ؟ لمینت به معنای چسباندن می باشد که با بررسی ضخامت کاغذ و مقوا های دیگر کیفیت و چاپ پذیری آن را مشخص می کند؛ به عنوان مثال مقواهای ترکیبی مثلثی فلوت به دلیل اینکه لایحه کرکره ای درخشان دوران سطح چاپش ناهموار بوده و قابلیت چاپ با کیفیت بالا ندارد. لمینت انواع مختلفی دارد ابتدا باید بدانید که لمینت یکی از مراحل و خدمات پس از چاپ است که نقش زیادی در بسته بندی کردن یک محصول ایفا می‌کند کیفیت چسب لمینت ماندگاری کارتن را مشخص کرده و همین طور دستگاهی که استفاده می شود نقش مهمی در تمامی فرایندها دارد.

ما در حال حاضر با دو مدل لمینت سرد و گرم مواجه هستیم. دستگاه لمینت سرد برای کارتن های سه لایه یا پنج لایه مورد استفاده قرار می گیرد تا در آن با استفاده از چسب سیلیکات اعضای مختلف را به صورت رو ببخشید انجام دهد در خیلی از محصولات هم به جای چسب سیلیکات می توان از چسب تلفن یا صحافی استفاده کرد. از طرفی لمینت گرم معمولاً برای منوی غذاها، کارت هدیه، و کارتن و بسته بندی هایی که ابعاد کوچکتری دارند به کار گرفته می شود. 

 

جعبه لمینتی با کارتن معمولی چه تفاوتی دارد؟ 

زمانی که صحبت از جعبه لمینتی به میان می ‌آید. خیلی از افراد فکر می ‌کنند که تفاوت زیادی بین آن با کارتن معمولی وجود ندارد در صورتی که تفاوت‌های زیادی این دو محصول سبب شده تا امروزه خیلی از افراد به سراغ جعبه لمینتی بروند که تولید کارتن لمینیتی به این صورت است که مراحل چاپ و تولید آن به صورت جدا از هم دیگر انجام می گیرد یعنی اینکه تولید کننده ابتدا باید خدمات چاپ را انجام داده و سپس لمینت مقوا چاپ روی کارت وارد کند و مراحل ساخت کارتن ادامه پیدا کند در صورتی که کارتن معمولی به این صورت نیز تمامی مراحل به یک صورت انجام می شود و همین سبب شده که چاپ روی کارتن معمولی کیفیت پایین تری داشته باشد.

اگر شما جزو افرادی هستید که دوست دارید چاپ های باکیفیت روی محصولاتتان ایجاد کنید بهترین کار این است که به سراغ جعبه لمینتی بروید چرا که جعبه لمینتی کیفیت بالایی از نظر چاپ داشته و همین طور مقاومت آن نسبت به کارتن معمولی بیشتر است.

برتری های جعبه لمینتی در یک نگاه:

•    مقاومت زیاد

•    کیفیت چاپ بالا

•    انجام خدمات چاپ راحت

•    دقت و کیفیت کار مناسب

 

قیمت جعبه لمینتی

کاربردهای جعبه لمینتی

با توجه ویژگی های فوق العاده که جعبه لمینتی دارد از آن در جاهای مختلف استفاده می‌ شود که می‌توان به طراحی و تولید کارتن میوه، کارتن کیک و کلوچه لوازم برقی و لوازم مصرفی قطعات ماشین لوازم ارایشی و بهداشتی دیگر اشاره کرد.

انواع جعبه لمینتی

جعبه لمینتی هم مانند سایر محصولات است که از انواع گوناگونی تشکیل شده که از جمله آن ها می توان موارد زیر را نام برد:

سینگل فیس

این مدل محصولات در سه کلاس C، B و E طراحی و ساخته می شوند. تفاوت هر کدام از آن ها برای گام فلوتینگ میانی آن می باشد. در این محصولات جنس زیره آن از فلوتینگ و فیس تشکیل شده است. 

جعبه لمینتی سه لایه

این محصول سه کلاس را دارد. تفاوت آن ها با هم دیگر در فلوتینگ میانی است. جنس زیره جعبه لمینتی سه لایه هم به عنوان فیس در دو بخش فلوتینگ می باشد و یکی از سطوح هم لایه چهارم را تشکیل می دهد.

انواع جعبه لمینتی

معایب جعبه لمینتی

جعبه لمینتی مزایای و ویژگی های بسیاری دارد که وجود آنها در کنار هم دیگر سبب شده تا امروز اینقدر و محبوبیت و پر استفاده باشد اما در کنار آن این محصول یک سری معایبی هم دارد. باید بدانید که معمولاً  کارتن لمینتی به دلیل کیفیت چاپ بالایی که دارد برای هر محصول به کار می رود و معمولاً برای محصولاتی که خدمات چوب و کیفیت آن ها خیلی مهم نیست می تواند کاربرد نداشته باشد. از طرفی ویژگی دیگری که دارد این است که معمولا برای قطعات سنگین و صنعتی خیلی محکم و مقاوم از این کارتن معمولاً استفاده نمی شود.

اما با این وجود با توجه به استفاده از چاپ لمینت روی این کارتن ها و اهمیت بسته بندی آن در افزایش مشتری و سود محصولات و همین طور قیمت خرید در نزد مشتریان این محصول نسبت به سایر و کارتن ها مزایا و قابلیت های بیشتری داشته و از اولویت بالاتری در صنعت بسته بندی برخوردار است.

کدخبر: 824992 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟