شهر تاریخی اصفهان را اینگونه بگردید!

کاخ چهلستون

اولین جاذبه تاریخی مهم شهر اصفهان که قصد داریم آن را به شما معرفی کنیم، کاخ چهلستون این شهر است. این کاخ تاریخی، مانند خیلی از جاذبه‌های تاریخی دیگر شهر اصفهان، در دوران صفویه ساخته شده و فاصله چندانی با چهارباغ عباسی اصفهان ندارد. عمارت چهلستون در وارد بیست ستون دارد و بخاطر اینکه انعکاس این بیست ستون داخل حوض روبروی عمارت می‌افتد، به کاخ چهلستون معروف شده است.

سی و سه پل

یکی از مهمترین نمادهای تاریخی شهر اصفهان، سی و سه پل این شهر است. سی و سه پل یا پل الله وردی خان، یکی از جاذبه‌های تاریخی معروف این شهر است که سی و سه دهانه دارد و با 295 متر طول، پاتوقی برای گشت و گذار اصفهانی‌ها و گردشگران داخلی و خارجی‌ست که به این شهر سفر می‌کنند.

کلیسای وانک

یکی از زیباترین کلیساهای داخل ایران که در شهر اصفهان توسط ارامنه مهاجر ساخته شده، کلیسای وانک این شهر است. این کلیسا که از معروف‌ترین کلیساهای ایران است، در دوران صفویان ساخته شده و قدمت آن به زمان شاه عباس صفوی اول برمی‌گردد. اگر به اصفهان سفر کردید، حتما سری به این کلیسای زیبا بزنید. قطعا از تماشای نقاشی‌های حیرت‌انگیز دیوارهای آن لذت خواهید برد.

میدان نقش جهان

آخرین جاذبه‌ی تاریخی دیدنی اصفهان که قرار است به شما معرفی کنیم، میدان نقش جهان این شهر است. این میدان زیبا و دیدنی، در مرکز شهر اصفهان ساخته شده است و وقتی به آنجا بروید، هم می‌توانید در فضای بزرگ داخل آن قدم بزنید یا درشکه‌سواری کنید، هم می‌توانید از حجره‌های مختلفی که دور تا دور میدان قرار گرفته‌اند و صنایع دستی معروف اصفهان را می‌فروشند، سوغاتی بخرید. این میدان در دوران تیموریان ساخته شده و در دوران صفویان گسترش یافته و به شکلی که امروزه شاهد آن هستید، تبدیل شده است.

راهنمای سفر به اصفهان با اتوبوس

شما می‌توانید با خرید بلیط اتوبوس تهران اصفهان با قیمت مناسب از اسنپ‌تریپ، به این شهر سفر کنید. برای این کار کافیست به سایت یا اپلیکیشن اسنپ‌تریپ مراجعه کرده، سپس برای خرید بلیط اتوبوس به بخش اتوبوس بروید و مبدا، مقصد و تاریخ مورد نظر برای حرکت را وارد نمایید. سپس بر اساس لیست پیشنهادی اسنپ‌تریپ، بلیط اتوبوس مورد نظرتان را خریداری نموده و هزینه آن را آنلاین پرداخت کنید. شما همچنین می‌توانید از اسنپ‌تریپ برای مسیرهای پرتردد دیگری نیز بلیط خریداری کنید. مثلا شما می‌توانید بلیط اتوبوس تهران مشهد یا بلیط اتوبوس تهران شیراز را نیز از اسنپ‌تریپ بخرید.

کدخبر: 802524 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟