گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi 9A M2006C3LG دو سیم‌ کارت ظرفیت 32 گیگابایت‌

اما به نظر شما باید به این ضرب‌المثل که هیچ ارزانی بی‌حکمت نیست اعتماد کرد و این گوشی را از گزینه‌های مناسب برای خرید حذف کنیم یا به چشم یک مثال نقض به آن نگاه کنیم؟ در ادامه با بررسی مشخصات این گوشی به این سوال پاسخ می‌دهیم.

در جعبه Redmi 9A چه چیزی‌هایی وجود دارد؟

هنگام باز کردن بسته این محصول در کنار خود گوشی، ابزار اجکتور سیم‌کارت، شارژر 10 واتی و یک کابل میکرو USB قرار دارد. شاید عجیب به نظر برسد که شیائومی کاور را از جعبه حذف کرده که البته با توجه به قیمت پایین این گوشی توجیح‌پذیر است.

2

طراحی و مشخصات ظاهری گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi 9A

M2006C3LG

گوشی ردمی 9A  با وجود اینکه نسبتاً بزرگ است، ولی وزن چندانی ندارد و با در دست گرفتن آن حس سبکی و خوش‌دست بودن را به شما منتقل می‌کند. لبه‌ها و دارای بافت بودن پنل پشتی باعث شده تا این محصول از دست لیز نخورد. البته باید گفت که اثرانگشت به وضوح قابل مشاهده است.

حاشیه‌ها در مقایسه با اکثر گوشی‌های هوشمند دیگر کمی بزرگ‌تر هستند، اما باید پایین بودن قیمت را اینجا هم در نظر داشته باشیم. یک بریدگی اشکی (ناچ) برای دوربین سلفی جلو وجود دارد. دکمه‌ها در سمت راست قرار دارند و بهتر بود برای استفاده با یک دست باید کمی پایین‌تر باشند.

یک جک هدفون در گوشه بالا سمت چپ قرار گرفته و در بخش پایین هم یک پورت میکرو USB و بلندگو قرار گرفته است. دو شیار سیم‌کارت و میکروSD در سمت چپ قسمت بالای گوشی قرار دارد. این محصول در سه رنگ آبی، سبز و مشکی عرضه شده است.

شیائومی ادعا می‌کند که پوشش نانو P2i در این گوشی مقاومت آن در برابر نشت و پاشیدن آب را فراهم می‌کند که در این محدوده قیمت یک امتیاز بزرگ است.

 آیا نمایشگر این مدل برای یک گوشی هوشمند 99 دلاری خوب است؟

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi 9A M2006C3LG دارای صفحه نمایش نسبتاً بزرگ 6.5 اینچی HD+ با وضوح 720 در 1600 پیکسل است. با این حال، نمایشگر حتی در نور زیاد و بیرونی هم تمیز و خوانا به نظر می‌رسد.

3

 اگرچه این نمایشگر یک پنل LCD ارزان دارد، اما حالت خواندن در شب و دارک‌مود نیز در منوی تنظیمات نمایشگر موجود است. به‌طور خلاصه، اگر صفحه نمایش برای نیازهای شما مهم است، بهتر است کمی بیشتر هزینه کنید و به گوشی‌های دیگری فکر کنید.

 عملکرد Redmi 9A از نظر سخت9افزاری چگونه است؟

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi 9A M2006C3LG از پردازنده هشت هسته‌ای MediaTek Helio G25 بهره می‌برد. این تراشه 12 نانومتری FinFET Octa-Core TSMC با هسته‌های Cortex A53 و با کلاک تا 2.0 گیگاهرتز همراه است.

ظرفیت ذخیره‌سازی این مدل گوشی شیائومی هم از طریق کارت micro SD قابل افزایش است که قطعاً به آن نیاز خواهید داشت؛ زیرا فضای ذخیره‌سازی پایه تنها 32 گیگابایت است و نسبت به دیگر گوشی های شیائومی فضای کمی است.

 Redmi 9A در مقایسه با Redmi 8A که دارای 3 یا 4 گیگابایت رم و 32 و 64 گیگابایت حافظه داخلی بود، قطعاً از نظر عملکرد افت داشته است. با این وجود استفاده از آن برای تماس، چت، ایمیل، وبگردی و... با تأخیر در اجرا همراه نیست و تقریبا عملکرد بدون لگی دارد.

5

البته اگر چند برنامه و بازی روی گوشی نصب داشته باشید و قصد جابجایی آن‌ها را داشته باشید، متوجه کاهش قابل توجه سرعت گوشی خواهید شد. بازی‌هایی با گرافیک فشرده مانند PUBG یا Call of Duty روی این گوشی کار نمی‌کنند. البته می‌توانید این بازی‌ها را در نسخه‌های Lite  با تنظیمات پایین بازی کنید. به خاطر داشته باشید که حتی برای نسخه‌های Lite در تنظیمات پایین، گوشی کمی گرم می‌شود.

رم 2 گیگابایتی نسخه پایه گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi 9A M2006C3LG احتمالاً بزرگترین ضعف این گوشی‌ هوشمند است! با این حال، نسخه‌ای با 3 گیگابایت رم وجود دارد که اگر به دنبال خرید Redmi 9A هستید، این مدل گزینه مناسب‌تری است.

یکی دیگر از میانبرهای شیائومی برای کاهش قیمت، حذف حسگر اثر انگشت بود. قفل‌گشایی با چهره، آهسته است و اغلب یک ثانیه یا بیشتر طول می‌کشد تا قفل گوشی باز شود. 

مشخصات نرم‌افزارای گوشی شیائومی مدل Redmi 9A M2006C3LG

 استفاده از MIUI 12 برای این گوشی هوشمند مقرون‌به‌صرفه نیز ویژگی‌های بسیار خوبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد، به‌ویژه اینکه با اندروید 10 همراه شده و بروزرسانی‌های امنیتی اندروید برای آگوست 2020 را به محض راه‌اندازی گوشی در دسترس خواهد داشت.

یکی از ویژگی‌های خوب در مورد شیائومی این است چه در مدل‌های پرچمدارده و چه میان‌رده  امکان سفارشی‌سازی در منوی تنظیمات وجود دارد. علاوه‌بر این، پوشه‌ای به نام Tools وجود دارد که شامل تعداد زیادی برنامه مفید مانند Calculator FM Radio،Screen Recorder، Scanner و... است. چند برنامه و بازی از قبل نصب شده‌اند، اما اگر بخواهید می‌توانید همه آن‌ها را حذف کنید. 

عمر باتری گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi 9A M2006C3LG

شاید زمان شارژ چندان عالی به نظر نرسد اما عمر باتری عالی است. این گوشی با باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی، حتی با استفاده زیاد، به‌راحتی یک روز کامل را دوام خواهد آورد. برای یک کاربر معمولی، این زمان به 2 روز تبدیل می‌شود.

تنظیم حالت Ultra Power به شما امکان می دهد عمر باتری را حتی بیشتر کنید، اما عملکرد آن را به حداقل می‌رساند. شارژ کامل گوشی از 0 درصد با شارژر 10 واتی حدود 3 ساعت طول می‌کشد. شیائومی با توجه به اندازه باتری باید حداقل از شارژ 18 واتی با این گوشی استفاده می‌کرد. 

عکس‌های ثبت شده با این گوشی در شرایط نوری خوب مناسب به نظر می‌رسند. شیائومی برای کاهش قیمت گوشی به یک سنسور 13 مگاپیکسلی و فلاش LED  برای دوربین عقب اکتفا کرده است. دوربین سلفی هم 5 مگاپیکسلی است که یکی دیگر از نقاط ضعف این گوشی نسبت به دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی در سری قبل یعنی Redmi 8A  است.

5945

دوربین اصلی و سلفی این گوشی، هر دو قادر به فیلمبرداری با کیفیت 1080 و 30 فریم بر ثانیه هستند. دوربین‌ها با سرعت مناسب در حالت فیلمبرداری فوکوس می‌کنند.

عملکرد میکروفون هم خوب بوده و کیفیت ویدیو برای تهیه کلیپ‌ یا تماس های ویدیویی خوب است. لرزش‌گیر تصویر برای فیلمبرداری وجود ندارد که با توجه به قیمت این گوشی هوشمند نمی‌توان این انتظار را هم داشت.

گوشی شیائومی مدل Redmi 9A M2006C3LG ارزش خرید دارد؟

اگر با نبود حسگر اثرانگشت و چند لنز برای ماژول دوربین یا یک فست شارژ قدرتمند مشکلی ندارید، بدون شک اندازه نمایشگر، عمر باتری بالا، رابط کاربری MIUI روان و عملکرد مناسب دوربین (در نور خوب) ارزش خرید این گوشی را بالا می‌برد. همچنین برای افرادی که بودجه کمتری دارند، یا به دنبال خرید یک گوشی دوم با قیمت ارزان هستند، گزینه بسیار مناسبی است.

فروشگاه اینترنتی نورنگار یکی از باسابقه‌ترین مراکز فروش محصولات دیجیتال است و با توجه به نیاز و سلیقه اقشار مختلف جامعه انواع گوشی از پرچمدار تا میان‌رده را با قیمت رقابتی عرضه می‌کند. گوشی Redmi 9A هم یکی از پرفروش‌ترین و ارزان‌ترین گوشی‌های شیائومی در نورنگار است.

در صورتی که تمایل به خرید این گوشی شیائومی دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به وب‌سایت نورنگار بزنید و با خیال راحت از گارانتی و سلامت و اصالت کالا، این گوشی ارزان قیمت را سفارش دهید.

کدخبر: 765503 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟