برای افتتاح آرایشگاه زنانه چه مراحلی را باید طی کنیم؟

فراهم کردن این شرایط ممکن است سخت به نظر برسد. اما اگر تمام برنامه های خود را از پیش مشخص کنید و بدانید که چه مراحلی را به چه ترتیبی باید طی کنید، گمراه نخواهید شد و در کوتاه ترین زمان می توانید آرایشگاه خود را افتتاح کنید. برای اینکه بدانید چگونه باید در این مسیر قدم بگذارید و چه کارهایی را باید انجام دهید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

مراحل افتتاح آرایشگاه زنانه

۱. برآورد هزینه های اولیه

موضوع بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، هزینه های راه اندازی سالن زیبایی است. باید از پیش تمام هزینه ها را برآورد کنید و بررسی کنید که آیا از پس هزینه های این کار برمی آیید یا خیر. همچنین، بسیار مهم است که بدانید آیا می توانید تا زمان بازدهی آرایشگاه خود بدون درآمد کار کنید و هزینه های آرایشگاه را تامین کنید.

هزینه هایی که باید برای افتتاح سالن بپردازید شامل اجاره مکان آرایشگاه، دکوراسیون، لوازم و تجهیزات اولیه، هزینه های مربوط به کسب جواز، دستمزد کارکنان و ... است که باید قبل از هر اقدامی آن ها را محاسبه کنید.

۲. دریافت مدرک فنی و حرفه ای آرایش و پیرایش

یکی از مدارک لازم برای افتتاح سالن زیبایی، مدرک فنی و حرفه ای آرایش و پیرایش است. برای اخذ این مدرک ابتدا باید در یک آموزشگاه آرایشگری ثبت نام کرده و در دوره آموزش آرایش و پیرایش شرکت کنید. پس از پایان دوره شما آمادگی شرکت در آزمون سازمان فنی و حرفه ای را خواهید داشت. این آزمون در دو مرحله کتبی و عملی برگزار می شود. پس از قبولی در هر دو مرحله موفق به دریافت گواهینامه مهارت از سازمان فنی و حرفه ای خواهید بود.

افتتاح آرایشگاه زنانه

۳. مشخص کردن محل افتتاح سالن

برای افتتاح سالن زیبایی یکسری قوانین خاص وجود دارد. به عنوان مثال، محل آرایشگاه زنانه نباید در نزدیکی مشاغلی مانند تعمیرگاه ها یا مراکز خودرویی باشد. داخل پاساژ، بازارچه و مجتمع های تجاری نباشد. داخل ملک نباید از بیرون قابل رویت باشد. ملک باید دارای تهویه مناسب، انشعاب تخلیه آب کف در آشپزخانه، کپسول آتش نشانی و ... باشد. لازم است تمام این موارد را رعایت کنید تا کارشناس بهداشت ملک شما را تایید کند.

۴. اخذ مجوز برای افتتاح سالن

برای راه اندازی آرایشگاه باید مجوز رسمی را که توسط اتحادیه آرایشگری صادر می شوند، داشته باشید. برای کسب این مجوز ابتدا باید درخواست خود را به اتحادیه آرایشگران ارائه داده و سپس مدارک لازم را آماده کنید و تحویل دهید. اتحادیه پس از بررسی های لازم مدارک، ملک شما، و استعلام از ادارات ذیربط، مجوز را صادر می کند.

۵. استخدام پرسنل متخصص

استخدام پرسنل کارآزموده و مجرب می تواند به پیشرفت سریع سالن زیبایی شما کمک کند. مطمئنا شما نمی توانید کار تمام مشتریان را خودتان انجام دهید. بنابراین، بهتر است در هر زمینه یک متخصص حرفه ای استخدام کنید. به عنوان مثال کسی که در دوره آموزش لیفت و لمینت ابرو شرکت کرده و مدرک فنی و حرفه ای آن را اخذ کرده و در این کار تجربه دارد، می تواند رضایت مشتری های شما را جلب کرده و نام سالن شما را بر سر زبان ها بیاندازد.

۶. تبلیغات برای جذب مشتری

امروزه فضای مجازی فرصت خوبی را برای تبلیغات بدون هزینه یا با هزینه بسیار کم برای افراد و مشاغل مختلف ایجاد کرده است. شما می توانید با راه انداختن یک پیج در اینستاگرام آرایشگاه خود را تبلیغ کنید. اما فراموش نکنید که بهترین تبلیغ، کار شماست. البته که جذب مشتری از این طریق زمانبر است. اما با کمی صبر می توانید نتیجه کار حرفه ای و باکیفیت خود را مشاهده کنید.

تاسیس آرایشگاه زنانه

معرفی یک آموزشگاه آرایشگری زنانه حرفه ای

 برای تبدیل شدن به یک آرایشگر حرفه ای و داشتن یک سالن آرایشی موفق، لازم است که در انتخاب آموزشگاه خود دقت لازم را به خرج دهید و در دوره ای شرکت کنید که بتواند شما را به خوبی برای رسیدن به هدفتان آماده کند. این هدف تنها با شرکت در دوره های آموزشی یک آموزشگاه خوب و معتبر میسر می شود.

به همین منظور، ما آموزشگاه آرایشگری رز سرخ را به شما پیشنهاد می کنیم. این آموزشگاه آرایشگری حرفه ای علاوه بر اینکه تمام تکنیک ها و مهارت های آرایشی را به خوبی آموزش می دهد، در زمینه بازاریابی و جذب مشتری، نحوه برخورد با مشتری، انتخاب محل مناسب برای تاسیس آرایشگاه، زمان بندی درست، و رعایت اصول بهداشتی نیز به شما آموزش و مشاوره های لازم را ارائه می دهد.

یکی دیگر از ویژگی های مثبت این آموزشگاه این است که مهم ترین و پرطرفدارترین رشته های آرایشگری از جمله آموزش لیزر، کاشت و طراحی ناخن، رنگ مو و … را ارائه می دهد و شما می توانید هر رشته ای را که دوست دراید با توجه به سلیقه و استعداد خود انتخاب کنید. از دیگر ویژگی های خاص آموزشگاه رز سرخ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در آموزشگاه رز سرخ تمام مباحث مهم بر اساس سرفصل های استاندارد تعیین شده از سوی سازمان فنی و حرفه ای ارائه می شوند.
  • در پایان هر دوره به هنرجویان گواهی معتبر ارائه می شود تا به کمک آن بتوانند میزان مهارت و تخصص خود را اثبات کنند.
  • کلاس های آموزشی در رز سرخ به صورت گروهی، نیمه خصوصی و خصوص برگزار می شوند.
  • استفاده از ابزار و تجهیزات آرایشی باکیفیت و جدید از دیگر ویژگی های برجسته این آموزشگاه محسوب می شود.
  • در  این آموزشگاه آرایشگری شما می توانید از دانش اساتیدی بهره ببرید که سابقه سالها فعالیت در حوزه آرایشگری را دارند و می توانند شما را با تمام فنون و ریزه کاری های کار آشنا کنند.

شما عزیزان می توانید در هر ساعت از شبانه روز نسبت به تکمیل فرم ثبت نام آنلاین در سایت رزسرخ به آدرس rosesorkh.com   اقدام نمایید و یا در ساعات کاری آموزشگاه با شماره تلفن  ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲ برای مشاوره و ثبت نام تماس بگیرید.  

کدخبر: 745134 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟