چرا گوشی A51 را بخریم؟

بازاری با گوشی‌های ارزان و سخت‌افزار خوب که بسیار کاربر پسند استهستند. در سال 2019 سامسونگ با تولید گوشی A51 توانست رکورد فروش بسیاری از بازارها را از آن خود کند. همراه مجله تکنولایف باشید تا به شما بگوییمدر این مقاله همراه ما باشید تا به شما بگوییم چرا باید گلکسیخرید گوشی A51 سامسونگ ارزش داردرا بخرید.

طراحی گوشی A51

گوشی Samsung Galaxy A51، یک گوشی هوشمند با سایز نسبتاً استاندارد و قاب فلزی است که پنل پشتی آن از پلاستیک براق تشکیل شده است. یک تفاوت ساده اما چشم‌نواز که طراحی این محصول به نسبت نسخه قبلی خود یعنی A50 دارد، تغییر از نمایشگر InfinityU در گلکسی  A50به نمایشگر InfinityO در این مدل گوشی دست‌یافته است. این گوشی موبایل با طراحی زیبای خود دارای بدنه‌ای از جنس پلاستیک می‌باشد، و خیالمان از این راحت است که این پلاستیک کاملاً نشکن است، اما در عوض به‌راحتی خراشیده می‌شود پس بهتر است از قاب های محافظ جانبی گلکسی A51 استفاده کنید.

با نگاهی به دستگاه، متوجه خواهید شد که تمامی سه دکمه فیزیکی یعنی دکمه‌های پاور و کنترل حجم صدا در سمت راست گوشی قرار گرفته درحالی‌که در پایین فریم پورت USB-C شارژ و جک هدفون 3/5 میلی‌متری وجود دارد. دوربین سلفی O مانند هم باعث شده است تا از حاشیه دور گوشی کاسته شود. در پنل پشتی، از یک الگوی منشوری شکل برای تزیین محصول استفاده شده است که با انعکاس نور در آن جلوه زیبایی به آن می‌بخشد. از نظر محافظت در برابر عناصر خارجی، IP اختصاصی برای حفاظت در برابر آب لحاظ نشده است، بنابراین باید مراقب باشید گوشی را درون آب رها نکنید.

نمایشگر با کیفیت گلکسی A51

شما با خرید تلفن همراه سامسونگ گلکسی مدل A51 از صفحه‌نمایش باکیفیت از نوع AMOLED بهره‌مند خواهید شد. اندازه و رزولوشن صفحه‌نمایش این محصول به ترتیب برابر با 6/5 اینچ و 1080p و نسبت تصویر در آن معادل با 20:9 می‌باشد. کیفیت صفحه‌نمایش در این گوشی رضایت‌بخش است و با رنگ‌های زنده و زاویه دید مطلوب، زیبایی نمایشگر این محصول را دوچندان کرده است، همچنین برای محافظت از گلس Gorilla Glass 3 نیز استفاده شده است که سختی نسبتاً مطلوبی دارد.

Galaxy A51، از گزینه Always-on screen (‌نمایشگر همیشه روشن‌) پشتیبانی می‌کند، بنابراین کاربران می‌توانند بدون تماس با صفحه‌نمایش، به‌راحتی به زمان و اعلان‌ها دسترسی داشته باشند.

سخت افزار، نرم افزار و رابط کاربری  A51

احتمالاً نقطه‌ضعف گوشی Samsung Galaxy A51 را می‌توان این قسمت دانست. این دستگاه از پردازنده Exynos 9611  بهره می‌برد که با 4، 6 و 8 گیگابایت رم همراه شده است. تراشه A51 به‌عنوان یک میان‌رده با سری 6 اسنپدراگون قابل‌مقایسه است که عملکرد راضی‌کننده‌ای دارد، اما بهتر بود که از اسنپدراگون حداقل در رم 8 گیگابایتی آن استفاده می‌شد. بااین‌حال، حافظه داخلی اختیاری 128 و 256 گیگابایتی در اختیار شما است که به همراه حافظه میکرو اس دی آن می‌توان فضای ذخیره‌سازی را گسترش داد که بسیار بهتر و قوی‌تر از A50 است.

نرم‌افزار A51 با Android 10 عرضه شده که به آخرین نسخه رابط کاربری یعنی One UI 2 سامسونگ مجهز می‌باشد که البته قابلیت ارتقا به اندروید 11 و One UI 3 را دارد. مهم‌ترین ویژگی جدیدی که در این گوشی متوجه آن خواهید شد، فضای کاربری جدید (new gesture navigation) است که می‌توانید با رفتن به قسمت تنظیمات، صفحه‌نمایش و نوار پیمایش (Navigation Bar) این مسیر را طی کنید و با استفاده از این امکان جدید، اگر از پایین به سمت بالای نمایشگر انگشت خود را بکشید و یک‌لحظه آن را نگه دارید، برنامه‌های اخیر نمایش داده خواهد شد یا اگر از هر طرف نمایشگر به سمت وسط نمایشگر بکشید، یک‌قدم به عقب برمی‌گردید.

از این نظر A51 بسیار بهتر نسبت به نسخه قبلی خود یعنی A50 بسیار بهترعمل کرده و به دلیل فروش و محبوبیت بالایی که داشته، مورد توجه سامسونگ قرار گرفته و پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی‌مدتی خواهد داشت.

دوربین گلکسی A51

یکی از جدیدترین به‌روزرسانی‌های گوشی A51 نسبت به مدل 2019 گوشی A50، بخش دوربین آن می‌باشد. این بار با یک سنسور 48 مگاپیکسلی با وضوح بالاتر در دوربین اصلی مواجه هستیم که قادر خواهد بود ویدئو را با کیفیت 4K ضبط کند. همچنین دوربین جلویی گوشی هم بهبودیافته است تا از سنسور 32 مگاپیکسلی بهتری هم بهره‌مند باشد.

در کل عملکرد گلکسی A51 در دوربین اصلی و فوق عریض بسیار بهتر از A50 عمل کرده و می‌توانید به‌راحتی به A51 در این مورد اعتماد کنید.

باتری و اسپیکر گلکسی A51

گوشی سامسونگ گلکسی A51 دارای یک باتری 4000 میلی آمپرساعتی با عمر مطلوب است که با استفاده معمولی به‌راحتی یک روز دوام می‌آورد. اگر از گزینه Always-On استفاده نمی‌کنید، می‌توانید حتی تا یک و نیم روز هم از شارژر بی‌نیاز باشید. این گوشی دارای قابلیت فست شارژ 15 واتی است که از این نظر نسبت به نسخه قبلی خود یعنی گلکسی A50 پیشرفت و برتری نداشته است.

اما درمورد صدا باید گفت که این گوشی موبایل، دارای یک اسپیکر تک کاناله در قسمت زیرین قاب گوشی است که از وضوح صدا و شفافیت مطلوبی برخوردار است که بسیار بهتر از A50 عمل می‌کند.

سنسور اثر انگشت گلکسی A51

این اسکنر در زیر نمایشگر گوشی وجود دارد و از عملکرد خوبی برخوردار است اما یقیناً می‌توان گفت سرعت بالایی ندارد، زیرا در بیشتر مواقع شاهد تأخیر قابل‌ملاحظه‌ای بین لحظه حس شدن اثر انگشت برای اسکن تا باز شدن قفل دستگاه می‌باشیم که این تأخیر در زمان به‌هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست، همچنین در انیمیشن قفل آن هم لگ مشاهده می‌شود که این موارد در A50 هم به‌وفور دیده می‌شد و نمی‌توان گفت مشکل از این نسخه است.

اختلاف قیمت گوشی A51 با A50 چقدر است؟ آیا ارزش خرید دارد؟

در حقیقت اختلاف قیمتی وجود ندارد؛ گلکسی A50 دارای برچسب قیمتی 300 دلار است که اخلاف قیمت ناچیز 3 دلاری با A51 دارد و این اختلاف بسیار کم در قیمت و زیاد در نرم‌افزار و سخت‌افزار حتماً ارزش خرید را افزایش می‌دهد.

آیا گلکسی A51 بخریم یا A50؟

درحالی‌که گوشی گلکسی A50 در دو سال گذشته به فروش ارزشمندی دست ‌یافته بود، گلکسی A51 با ارتقای بسیار اندک اما چشمگیر و جذاب توانست گوی رقابت را از بسیاری از گوشی‌های میان‌رده بازار برباید. بله، این گوشی زیبا به نظر می‌رسد. با صفحه‌نمایش AMOLED، باتری بسیار خوب و بدنه پلاستیکی خود توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است، هرچند که پیشرفت چندانی در دوربین‌های این گوشی مشاهده نمی‌کنیم و به‌مراتب از دوربین‌های رقیب خود مانند Pixel 3a یا حتی گوشی iPhone 7 عملکرد ضعیف‌تری به همراه دارد، اما باید نتیجه بگیریم گوشی Samsung Galaxy A51 صرفاً به‌عنوان یک گوشی میان‌رده مناسب و رقیب ارتقا یافته‌یٔ گلکسی A50 حرف زیادی برای گفتن دارد. از برای خرید آنلاین این گوشی، می‌توانید به وب سایت تکنولایف مراجعه کنید.

 

کدخبر: 690451 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟