رازکاهش قیمت بسته بندی در چیست؟

در حال حاضر در کنار اهمیتی که به کیفیت یک محصول داده میشود، بسته بندی آن نیز ضروری و مهم میباشد به طوریکه بسته بندی هم می بایست از نظر کیفی مناسب بوده و از استانداردهای اولیه یک پک مناسب برخوردار باشد.

پوشش یک کالا پک آن محسوب میشود، محافظت از محصول درونی از هدف اصلی یک بسته بندی خوب میباشد. در برخی از کشورها و بعضی از کالاها به صورت فله ای خرید و فروش میکنند، این حرکت ممکن است که به نوعی از دیدگاه افرادی صرفه جویی تلقی شود اما در نظر مشتریان بی توجهی به حق مصرف کننده و غیر بهداشتی بودن محصول محسوب میشود.

بیشتر بدانید: محاسبه آنلاین نمونه جعبه و کارتن بسته بندی در کمتر از 2 دقیقه

سوال اینجاست که بعضی از کسب و کارهای تازه راه اندازی شده یا آنلاین با توجه به فروش کم و تکی که دارند چگونه میتوانند هم یک بسته بندی مناسب داشته باشند و هم هزینه های هنگفتی را در این زمینه متحمل نشوند؟ خب جواب این سوال نیاز به توضیح روشنی دارد که در ادامه خواهیم گفت.

بسته بندی خود یک صنعت جا افتاده در سراسر دنیا میباشد و متخصصین در این حوزه هستید که فعالیت دارند و به تولید انواع پک ها می پردازند، بنابراین خود صنعت بسته بندی بسیار مهم است که یک صنف محسوب میشود و افرادی که تخصص در این کار و حرفه را دارند میتوانند در آن موفق شوند.

کارخانجات بسته بندی برای تمامی افراد پک های مناسب تولید میکنند، افرادی که فقط یک کسب و کار اینترنتی کوچک داشته و پکی را میخواهند که تنها برای ارسال محصول باشد و در مقابل افرادی که دارای شرکت های بزرگ محصولات صادراتی میباشند و خواستار تولید جعبه های لمینتی سلفون شده هستند نیز به سراغ کارخانجات چاپ و بسته بندی می آیند که هریک خواستار تولید پک هایشان هستند پس برای شرکت های کارتن سازی و جعبه سازی تفاوتی نمیکند که مشتری موردنظر برای چه نوع کاری و چه محصولاتی میخواهد پک سفارش دهد هدف آنها تنها کیفیت پک و رضایت نظر مشتریان است.

بیشتر بدانید: نمونه جعبه و کارتن بسته بندی انواع محصولات

راهکارهای کاهش قیمت بسته بندی

از آنجایی که همه افراد کسب و کارهای بین المللی نداشته و یا در زمینه صادرات فعالیت نمیکنند خواستار یک بسته بندی ساده و در عین حال با کیفیت برای محصولاتشان میباشند. در این جا شرکت های کارتن سازی از تکنیک هایی استفاده میکنند که قیمت تمام شده را به حداقل برسانند. اگر کسب و کار اینترنتی دارید میتوانید از نوع چاپ فلکسو استفاده نمایید این چاپ به نوعی چاپ مستقیم روی کالا محسوب شده و در آن هیچ طرح و رنگی مشاهده نمیشود، خب در اینجا با توجه به ساده بودن نوع جعبه تولید شده که هدف اصلی آن نیز ارسال مرسولات بدون آسیب و با همان کیفیت اولیه میباشد، میتواند یکی از بهترین انتخاب های مورد تائید قرار گیرد. ناگفته نماند که چنین چاپ هایی تنها بر روی کارتن قابل درج میباشد یعنی این پک های کارتنی و مقوایی هستند که با انواع چاپی که بررویشان درج میگردد یکی از محبوب ترین گزینه ها به حساب می آیند.

Untitled-13

 

یکی دیگر از تکنیک ها، کاهش ضایعات جعبه و بسته بندی موردنظر میباشد این کار با توجه به برخی از محاسبات انجام میگیرد مثلا پیشنهادی که از طرف شرکت های کارتن سازی به شما داده میشود این است که ورقی را که برای جعبه های خورد در نظر گرفته اید را کمی با سایزهای درست و دقیق تر انتخاب کنید تا ضایعات بسته بندی کمتر شود و یا ممکن است پیشنهاد تیراژ بالاتری را به شما بدهند مانند اینکه برای بسته بندی محصولاتی که به 2000 جعبه نیاز دارید 5000 عدد جعبه تحویل بگیرید این پیشنهاد ممکن است در وهله ی اول کلاهبرداری تلقی شود اما با کمی تفکر کردن و یک محاسبه ساده در می یابید که تعداد بالا در قیمت تمام شده تاثیر زیادی دارد و شما با قبول چنین پیشنهادی پولتان را دور نریخته اید چراکه هم از جعبه ها مازاد مجدد برای پک کالاهایتان استفاده میکنید و هم هزینه ی کمتری را پرداخت کرده اید.

حتی اگر فردی هستید که یک فروشگاه اینترنتی داشته و به صورت عمده فعالیت ندارید میتوانید با درج چاپ دیجیتال برای محصولات خود از هزینه قالب و کلیشه بکاهید و هم چنین بهترین کیفیت را برای جعبه های محصولات خود داشته باشد.

پک های کارتنی و مقوایی

آیا دلتان میخواهد که با قیمت مناسب، یک بسته بندی جذاب را برای محصولاتتان استفاده نمایید؟ پس باید پک های کارتنی و مقوایی را انتخاب کنید زیرا اینگونه بسته بندی ها با قابلیت های فراوانی که دارند توانسته اند در زمینه های مختلف داخلی و صادراتی با کیفیت عمل کنند.

وزن سبک

 این بسته بندی ها و تسهیل در حمل و نقل در امر صادرات از موارد بسیار مهم میباشد زیرا تولید کنندگانی که سهم انبوهی از محصولاتشان به کشورهای دیگر صادر میشود و دیگر نیازی نیست که برای بسته بندی هزینه مجددی پرداخت کنند.

Untitled-21

داشتن قابلیت چاپ بالا

در مطالب فوق از نوع چاپ استفاده شده در بسته بندی های کارتنی و مقوایی سخن گفتیم. این نوع پک ها با قابلیت درج و طرح و رنگ با کیفیت و داشتن وضوح تصاویر و نوشته ها، هم چنین انواع خدمات چاپ همانند سلفون، طلاکوب دار کردن و برجسته سازی فونت ها از عوامل موثر در جذب مشتری میباشد، نداشتن محدودیت در طرح و رنگ مخصوصا در جعبه های لمینتی، مخاطبان زیادی را به سمت اینگونه پک ها میکشاند.

سبز باشید!

اولین کاری که بعد از مصرف یک کالا انجام میدهیم دور انداختن بسته بندی آن میباشد. حالا تصور کنید که آن پک از پلاستیک تشکیل شده باشد، چه آسیب های جبران ناپذیری را به طبیعت و محیط زیست خواهد رساند. یکی از گزینه هایی که در کشورهای دیگر به آن توجه ویژه ای میشود داشتن پک های کارتنی و مقوایی میباشد که در این نوع بسته بندی نه تنها به محیط زیست آسیبی وارد نمیکند بلکه میتوان در کارتن سازی های مختلف مجددا به کارتن و جعبه تبدیل گردد و قطع شدن مجدد درختان برای تولید کاغذ و مقوا جلوگیری شود..

درباره آوین پک

 کارتن سازی آوین پک با سابقه ای درخشان و بالغ بر دو دهه درکنار تیمی متخصص، کوشا و جوان توانسته با تولید جعبه های لمینتی مدرن و خلاقانه در زمینه صادرات خوش بدرخشد. شرکت آوین پک در تلاش است که در لیست بهترین کارتن سازی های کرج و تهران قرار گیرد و در این راه از هیچ گونه تلاشی مضایقه نخواهد کرد بنابراین میتوانید با خیال راحت و اطمینان کافی ساخت جعبه های مدرن و جذاب خود را به ما بسپارید.

 

کدخبر: 684124 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟