واکنش دادستان کل کشور در مورد تخلفات انتخابات 1400

منتظری درخصوص برگزاری انتخابات 1400 گفت: فکر نمی کنم در هیچ کجای دنیا چنین انتخاباتی را داشته باشیم که اینقدر در مقابلش می‌ایستند و هزینه می کنند و تلاش می‌کنند که به صورت سلبی برگزار شود.

به گزارش رکنا، محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور در پاسخ به ابعاد داخلی و خارجی انتخابات 1400 گفت: در آغاز به همه دست اندرکاران امر انتخابات تبریک می گویم. به مردمی که تا این لحظه حضور پیدا کردند دست مریزاد می گویم و آنهایی که هنوز شرکت نکردند از فرصت استفاده کنند و تا پایان ساعت اخذ رای شرکت کنند و دین خود را به کشور و شهدای بزرگوار ادا کنند.

وی افزود: فراموش نکنیم شهدایی که جانشان را در راستای اقتدار کشور و امنیت کشور نثار کردند، قدردان آن باشیم و اگر گله و ضعفی در مسائل اجرائی وجود دارد، مردم با نظارت و سوالاتشان برطرف کنند.

منتظری در ادامه گفت: فکر نمی کنم در هیچ کجای دنیا چنین انتخاباتی را داشته باشیم که اینقدر در مقابلش می‌ایستند و هزینه می کنند و تلاش می‌کنند که به صورت سلبی برگزار شود. خود این امر نشان دهنده اهمیت انتخابات جمهوری اسلامی ایران است، و ثابت می کند که چقدر کشور عزیز ما می‌تواند با حضور فعال مردم اقتدار بیشتری پیدا کند و امیدواریم که در ساعات باقیمانده بتوانند این اقتدار را هر چه بیشتر و امنیت کشور را پایدارتر کنند.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه ساعات اولیه صبح اختلال هایی در سیستم‌ ها به وجود آمده بود،اظهار کرد: مشکل در سیستم ها بر اساس گزارشاتی که داشتیم پیگیری شده است و امیدواریم که این اختلالات دیگر تا پایان رای گیری به وجود نیاید و مردم مواجه با مشکلی نباشند.

وی ادامه داد: قطعاً همه دست اندرکاران وظیفه دارند که زمینه جمع آوری آراء مردم را به گونه‌ای تنظیم کنند که مردم به راحتی بتوانند با کمترین فشار و مشکل مخصوصا در شرایط کرونایی حضور داشته باشند.

دادستان کل کشور تاکید کرد: حضور مردم با رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی باشد.

توضیحات دادستان کل کشور درخصوص تخلفات انتخاباتی

منتظری درباره برخی تخلفات گزارش شده از شهرها مبنی بر خرید و فروش رای گفت: گزارشات البته بوده ولی بسیار اندک و جزئی بود. اگر گزارشی در پایان باعث بررسی شود، قطعاً دستگاه قضایی آنچه که وظیفه اش هست برخورد با متخلفان در چارچوب قانون انجام خواهد داد. تخلفات زیاد نبوده یعنی آنچه که ما شاهد بودیم و گزارشاتی به من رسیده تخلفات زیاد نبوده عمده مشکلات بحث دیر رسیدن تعرفه‌ها یا کندی و قطعی سیستم بود که در پایان رسیدگی خواهد شد.

وی ادامه داد: با همه تلاشی که بدخواهان و دشمنان علیه کشور و ملت بزرگوار ما داشتند که من فکر می‌کنم در دنیا مشابه این را نمی توان پیدا کرد که کشور های فراوانی با هزینه کردن های بسیار زیاد به مقابله با انتخابات یک کشور برخیزند و این نشان دهنده اهمیت انتخابات جمهوری اسلامی ایران است و مردم حتماً به این اهمیت واقف هستند و علیرغم خواست دشمنان، یک انتخابات پرشور را به وجود خواهند آورد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 697873 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟