همتی : رئیس جمهور 8 ساله نخواهم بود

انتخابات 1400 / عبدالناصر همتی پس از ضبط نخستین برنامه تبلیغاتی خود در ساختمان سیمای رسانه ملی در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور او در عرصه انتخابات ریاست جمهوری، گفت: تأکید می‌کنم که این دولت اگر تشکیل شود اولین دولتی است که رئیس آن اقتصاددان است.

به گزارش رکنا ، وی با بیان اینکه در برنامه تبلیغاتی توضیح دادم که مشکلات اقتصادی مردم چیست و شاخصه‌های مشکلات و راهکارهای حل آن را توضیح دادم، افزود: من حتما در چهار سال برنامه‌هایی را که گفتم اجرایی می‌کنم و معتقدم که چهار سال بیشتر رئیس‌جمهور نیستم و باید در این مدت برنامه‌ها را انجام دهم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: هدفم این است که دولت فنی باشد و نه سیاسی یعنی اموراتی مانند بودجه نباید سیاسی باشد. اگر تشخیص مردم این باشد که من می‌توانم این برنامه‌ها را انجام دهم قطعا به من رای خواهند داد.

وی با بیان اینکه فرق دولت من با دولت فعلی هم در اعضا و هم در سیاست‌ها خواهد بود، گفت: به این دلیل اعلام کردم که چهار سال بیشتر نمی‌خواهم در ریاست جمهوری بمانم که روسای جمهور وقتی به کرسی می‌نشینند در یک تا دو سال اول وقت خود را هدر می‌دهند بنابراین من اعلام می‌کنم ۴ سال بیشتر نمی‌خواهم بمانم تا از همان اول اقدامات خود را اجرایی کنم و وقت را تلف نکنم.

عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در صفحه شخصی خود در توئیتر در واکنش به اینکه او را از بانیان وضع موجود کشور معرفی کردند، نوشت: برخی افرادی که خود از بانیان این وضعیت هستند می‌گویند عملکرد همتی بخشی از وضعیت فعلی است. من از دو سال و نیم پیش تا به حال بخشی از تغییر وضعیت موجودم نه بانی وضعیت موجود.

وی ادامه داد: اگر روند قبلی سیاست‌های ارزی و پولی ادامه می‌یافت با شوک اقتصادی ناشی از کرونا چیزی برای رقابت باقی نمی‌ماند. کارنامه‌ دو سال و نیم من، تغییر سیاست‌های بانک مرکزی و پیشتازی در خنثی‌سازی تحریم است.

همتی گفت: برخلاف کاسبان سیاسی-اقتصادی تحریم، من آبرویم را گذاشتم تا در بدترین شرایط، روند حرکتی بانک مرکزی را اصلاح و از فروپاشی اقتصاد جلوگیری کنم.

در این توئیت نوشت: چند دهه مسئله حل نکرده‌ایم. در سایه انفعال سیاست‌گذاری اقتصادی مسائل کشور به بحران و بحران‌ها به اَبَربحران تبدیل شده‌اند.

وی تصریح کرد: فرصت کوتاه است و ایران تشنه توسعه اقتصادی است، توسعه با انفعال ممکن نیست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 692059 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟