کمبود پرتقال در بازار

رکنا اقتصادی: ناصر اطرج در خصوص وضعیت بازار میوه و قیمت بالای پرتقال، اظهار داشت: متاسفانه بازار میوه کماکان با کمبود پرتقال مواجه است اما در تامین بقیه میوه ها مشکلی نداریم.
وی با اشاره به اینکه با نزدیک شدن به ماه پایانی سال نیز عرضه نارنگی در بازار کم می شود، تصریح کرد: با توجه به تمام شدن نارنگی شمال، تمام فشار بازار به سمت پرتقال جنوب رفت که این شرایط محصول موجود تنها کفاف نیاز کنونی را می دهد و به طور قطع برای ایام عید با کمبود شدید پرتقال مواجه خواهیم شد.
رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان در پاسخی به سوالی مبنی بر اینکه چرا پرتقال های جنوب نیز بی کیفیت شده اند، گفت: متاسفانه حدود 10 روز پیش بخشی از پرتقال های جنوب نیز دچار سرمازدگی شد که این اتفاق بر کیفیت پایین این میوه تاثیر گذاشت.
تنها راه حل شکسته شدن قیمت پرتقال، واردات است
به گفته اطرج، هر چه به جلو می رویم، پرتقال تامسون در بازار کم می شود و ما پیش از این برای تنظیم بازار، موضوع را به مسئولان جهادکشاورزی گوشزد کرده بودیم.
وی تاکید کرد: تنها راه شکسته شدن قیمت پرتقال در بازار، واردات هر چه سریع تر پرتقال و نارنگی است.
رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان یادآور شد: در حال حاضر برای مصرف کنونی، ذخیره نارنگی در بازار است اما برای عید احتمال کمبود وجود دارد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر نرخ پرتقال تامسون جنوب در میدان میوه و تره بار 7 هزار تومان است، افزود: قیمت این محصول درب مغازه ها با 25 درصد سود حدود 8500 تومان است؛ همچنین پرتقال رسمی جنوب با نرخ 4 هزار تومان در میدان فروخته می شود و قیمت پرتقال شمال حدود 1500 تومان است.
اطرج همچنین افزود: قیمت نارنگی تخم پاکستانی در بازار میوه و تره بار 5 هزار تومان است.
تاثیر کمبود پرتقال بر افزایش قیمت سایر میوه ها
وی با بیان اینکه نرخ سیب در بازار اصفهان 3500 تومان به پایین است، افزود: اگر برای نوروز پرتقال وارد کشور نشود، به طور قطع بر افزایش نرخ سیب، خیار و موز تاثیرگذار است.
رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان ادامه داد: در حال حاضر قیمت خیار اصلاحی 4 هزار تومان، خیار آویزی 4500 تومان و خیار معمولی 1200 تومان است. همچنین کیوی با نرخ 3500 تومان و موز بسته به نوع و کیفیت بین 3800 تا 2500 تومان فروخته می شود.
وی با تاکید بر اینکه به طور معمول تا سه ماه بعد از عید در کشور مصرف پرتقال داریم، گفت: در این شرایط اگر واردات پرتقال داشته باشیم قیمت ها کاهش می یاید.
اطرج در پاسخ به این سوال که وزیر جهاد کشاورزی و معاون وی بارها اعلام کرده اند ه برای تامین پرتقال و مرکبات شب عید مشکل و کمبودی نداریم، بیان داشت: در آینده معلوم می شود پیش بینی صنف میوه فروشان درست خواهد بود یا وزیر جهادکشاورزی!
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟