وام قرض الحسنه 100میلیونی اشتغال بهزیستی همدان + جزئیات

به گزارش رکنا از همدان، یاسر عزیزی سعید اظهار داشت: ۲ هزار و ۳۸۵ مددجو امسال برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی به مبلغ ۲۰۷ میلیارد و ۷۱۰ میلیون تومان به بانک های عامل استان معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه جامعه هدف بهزیستی شامل معلولان زیرپوشش، زنان سرپرست خانوار، بهبود یافتگان، افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی، فرزندان مستقل بهزیستی، معلولان و کارفرمایان هستند تصریح کرد: پرداخت تسهیلات خوداشتغالی در راستای توانمندسازی جامعه هدف زیرپوشش یکی از اهداف سازمان بهزیستی است.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان یادآور شد: ۳۳۶ میلیارد تومان اعتبار در قالب بند «ب» تبصره ۱۶ قانون بودجه طی سال جاری برای اشتغالزایی مددجویان بهزیستی استان همدان مصوب و ابلاغ شده است.

عزیزی سعید اظهار داشت: این تسهیلات اشتغالزایی با اعتبار دولتی و کارمزد چهار درصد برای ایجاد فرصت های شغلی برای مددجویان زیرپوشش بهزیستی پرداخت می شود که در زمینه های صنعت، کشاورزی و خدمات با همکاری ۱۶ بانک‌ عامل پرداخت شده است.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان اظهار داشت: زمینه اشتغالزایی افراد دارای معلولیت در بازار کار با مشارکت یک تیم مددکاری در سطح استان همدان بررسی و تسهیل می‌شود و آغاز مراحل پرداخت تسهیلات بانکی به مددجویان برای ایجاد اشتغال منوط به تایید این تیم کارشناسی است.

وی با اشاره به افزایش انگیزه اجتماعی کارفرمایان بخش‌های غیردولتی در جذب نیروی انسانی از بین جامعه هدف بهزیستی افزود: در این راستا و با هدف حمایت از اشتغال معلولان و مددجویان بهزیستی به کارفرمایانی که نسبت به جذب نیروی کار از جامعه معلولان و مددجویان زیر پوشش بهزیستی براساس قانون کار اقدام کنند به ازای هر نیرو ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه با سود چهاردرصد پرداخت می شود.

عزیزی سعید با اشاره به چشم انداز و ظرفیت کارآفرینی مددجویان استان در سال جاری تصریح کرد: سازمان بهزیستی با پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی مددجویان و معلولانی که با استفاده از تسهیلات کارفرمایی مشغول به کار شده‌اند، نقش قابل توجهی در ایجاد اشتغال پایدار برای گروه‌های هدف دارد.

کدخبر: 852506 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟