خبر خوش برای کارمندان میراث فرهنگی/حقوق کارکنان پایگاه‌های جهانی در سریع‌ترین زمان پرداخت می‌شود

به‌گزارش رکنا از خوزستان؛ به دعوت محمد کعب‌عمیر نماینده مردم شهرستان‌های شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی، روز گذشته 18 آذرماه 1401، جواد واحدی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی به استان خوزستان سفر کرد و با همراهی محمدحسین ارسطوزاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، از محوطه‌های میراث‌جهانی شوش، زیگورات چغازنبیل، موزه هفت‌تپه و طرح ساماندهی و مرمت حرم مطهر دانیال نبی (ع) بازدید کرد.

در این بازدید که تا پاسی از شب به طول انجامید، از محوطه میراث‌جهانی چغازنبیل نیز بازدید به عمل آمد که طی آن مدیرکل میراث‌فرهنگی استان و نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی پیگیر مطالبات و حقوق کارگران پایگاه‌های میراث‌جهانی شدند.

واحدی، شهرستان شوش را بهشت باستان‌شناسی ایران خطاب کرد و ضمن تأکید بر لزوم حفاظت بر ارزش‌های فرهنگی این میراث مشترک جهانی، از برنامه‌های آتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تکیه بر توسعه پایدار در منطقه شهرستان شوش خبر داد.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه بر حمایت از سرمایه‌گذاری و حفاظت پویا تأکید کرد و افزود: رویکرد جدید میراث‌فرهنگی، در نحوه معرفی و نیز تعامل با مردم درخصوص حفظ آثار و تأمین نیازهای بنیادی مردم است.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های مؤثر نماینده شهرستان شوش در مجلس و اداره‌کل استان، با اشاره به آخرین پیگیری‌ها در وزارت میراث‌فرهنگی، از رفع کامل نگرانی کارکنان میراث‌فرهنگی در این حوزه خبر داد.به گفته وی، حقوق مهر و آبان‌ماه به‌صورت علی‌الحساب آن‌هم با یک رقم ثابت برای کارکنان پایگاه‌های جهانی پرداخت شده است و در تلاش هستیم تا همه مطالبات و حق بیمه کارکنان پایگاه‌های جهانی در سریع‌ترین زمان پرداخت شود.

واحدی، اعتراض کارکنان پایگاه‌های جهانی نسبت به پرداخت حقوق و حق بیمه را به حق دانست و گفت: وزیر میراث‌فرهنگی بار‌ها تأکید کرده که پرداخت حقوق کارکنان باید در اولویت مدیران باشد و نباید این‌گونه باشد که مدیر حقوق بگیرد، اما کارگر همان مجموعه هیچ حقوقی دریافت نکند.

وی تصریح کرد: کارکنان پایگاه‌های میراث‌جهانی با رفتن زیر نظر شرکت توسعه گردشگری نگرانی سوابق خود نباشند، چون همه سوابق آن‌ها انتقال داده خواهد شد.

واحدی یادآور شد: ساماندهی وضعیت شغلی و افزایش حقوق کارکنان از اولویت‌های کاری وزیر میراث‌فرهنگی است. او در حال تلاش است تا از سوی سازمان اداری و استخدامی برای کارکنان کد استخدامی دریافت کند تا دیگر کارکنان نگران آینده شغلی خودشان نباشند.

به گفته وی، طرح طبقه‌بندی مشاغل کارکنان پایگاه‌های جهانی از سال آینده اجرایی می‌شود.

واحدی، خطاب به مدیرکل میراث فرهنگی استان خوزستان گفت: انتظار دارم مشکلات و مطالبات کارکنان پایگاه‌های جهانی را هر هفته پیگیری کنید تا هرچه سریعتر مشکلات این قشر زحمتکش برطرف شود.

در ادامه، نماینده مردم شهرستان‌های شوش و کرخه در مجلس هم با اشاره به توانمندی‌های ویژه شهرستان شوش، و ارزش و جایگاه ویژه آن در سطح منطقه و جهان، ضمن امیدواری به تلاش‌های صورت‌گرفته،  خواستار توجه ویژه وزارت میراث‌فرهنگی در پیگیری مطالبات مردم در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شد.

محمدحسین ارسطوزاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان نیز در این بازدید با اشاره به  ارتباط مؤثر مجموعه میراث‌فرهنگی با جوامع محلی پیرامون محوطه‌ها و آثار تاریخی، بر لزوم تقویت زیرساخت‌های گردشگری تأکید کرد.

در پایان سفر یک روزه معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی به شوش، بازدید از طرح ساماندهی، مرمت و توسعه حرم دانیال صورت پذیرفت که در این بازدید پس از زیارت حرم مطهر از نزدیک و باحضور نماینده مجلس و رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان، روند اجرای طرح بررسی شد.

کدخبر: 851471 ویرایش خبر
لینک کپی شد
بهنام رضایی مالمیر
آیا این خبر مفید بود؟