پویش جنگل کاری با بذر در خرم آباد/ نبض سبز زاگرس در دستان تو است

به گزارش رکنا از لرستان؛ سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرم آباد گفت: اجرای پویش مردمی بذر کاری با هدف احیای جنگل‌های زاگرس صورت گرفته چرا که جنگل ها، این منابع ارزشمند، در تولید آب، تولید اکسیژن، حفظ خاک، جذب گرد و غبار و نیز تعدیل آب و هوا نقش مهمی دارند که با توجه به تغییر اقلیم، افزایش گرما و خشکسالی های پیاپی بایستی برای حفظ و احیا این جنگل‌ها اقدامات لازم انجام شود.

سیدعلی حسینی افزود: در این منطقه ۲۰۰ هکتار چاله کنی انجام گرفته که قصد داریم طی چندین مرحله پویش، با مشارکت همه آحاد جامعه، این ۲۰۰ هکتار با بذرهایی همچون بادام و بلوط بذرکاری شود.

در ادامه فرماندار خرم آباد منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان را جزو استان های پیشرو کشور دانست و گفت: حفاظت از گونه‌های گیاهان مرتعی، جنگلها و مراتع یکی از اقدامات مهم و اساسی منابع طبیعی است که امروز نیز توفیقی حاصل شد. در این پویش با کاشتن بذر، قدمی هر چند کوچک در احیاء منابع طبیعی برداریم.

 وی با بیان اینکه اولویت این مجموعه حفظ پوشش گیاهی و توسعه طرح های منابع طبیعی است تصریح نمود: یگان حفاظت منابع طبیعی همواره از عرصه های منابع طبیعی مراقبت و با متخلفان و افراد سودجو برخورد قاطع و قانونی بعمل آورد.

احمدی چگنی در پایان با دعوت از همه آحاد مردم، بسیج، پایگاه های مقاومت، سمن ها، اصحاب رسانه، ورزشکاران، تشکل‌ها، دانشجویان و دانش آموزان، بیان کرد: در طرح پویش مردمی برای کاشت بذر با هدف فرهنگ سازی و تشویق مردم برای حفظ و احیا منابع طبیعی شرکت کنند تا در آینده شاهد ثمرات این امر مهم باشیم.

مهدی زکی پور/ لرستان

کدخبر: 851325 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟