نقاشی «شغل های شهر من» روی بوم کودکان اصفهانی/ ون های مجهز شهرداری در خدمت بچه های کم توان

به گزارش رکنا از اصفهان؛ علی قاسم‌زاده در مراسم افتتاحیه و رونمایی از پوستر دومین دوره مسابقات بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان اصفهان در میدان امام (ره) اظهار کرد: یکی از برنامه های شهرداری در سال ۱۴۰۲ ایجاد فضاهای شهری برای کودکان و نوجوانان بر اساس علایق و سلیقه‌ آنهاست.

وی از تشکیل اتاق فکر در شهرداری اصفهان با حضور متخصصان حوزه کودک و نوجوان به منظور اجرای این طرح خبر داد و افزود: انجام مطالعات نظری، میدانی و دانشگاهی، بررسی طرح های اجرا شده در جهان و شناخت علایق نسل نوجوان ایرانی از وظایف این اتاق فکر است.

قاسم زاده ایجاد محیط‌های باز و هیجان‌مدار برای نوجوانان را یک ضرورت دانست و تأکید کرد: برگزاری مسابقات نقاشی از اقدامات شهرداری برای رده سنی کودک و نوجوان است که سال گذشته به‌رغم شیوع کرونا، اولین دوره آن با استقبال خوبی روبه‌رو شد.

شهردار اصفهان، مناسب‌سازی شهر و ارائه خدماتی متناسب با نیازهای توانخواهان در عرصه حمل‌ونقل را از دیگر اقدامات شهرداری دانست و گفت: خرید ون‌ها و اتوبوس‌های شهری از برنامه های شهرداری برای کودکان توان‌خواه است.

فرصتی برای اندیشیدن و گفتگو

معاون فرهنگی شهرداری اصفهان نیز گفت: مکتب نقاشی اصفهان در بین هنرها مکتب معروفی بوده و اغلب آثار و ابنیه تاریخی این شهر همچون کاخ عالی‌قاپو و چهل‌ستون مزین به هنر نقاشی است.

مجتبی شاه‌مرادی، نقاشی را زبان‌ مشترک همه مردم جهان دانست و با بیان اینکه این هنر در بین کودکان نیز نقش پررنگی دارد، افزود: این دوره از مسابقات نقاشی با موضوع «شغل‌های شهر من» برگزار می‌شود که می‌تواند زمینه اندیشیدن درباره شغل را در میان کودکان فراهم کرده و بسترساز گفتگو در این باره باشد.

وی تأکید کرد: شهرداری اصفهان از همه ظرفیت‌های خود همچون خواهرخوانده‌ها، شهروند دیپلمات‌ها و شبکه دوستدار کودک برای اطلاع‌رسانی عمومی از مسابقات بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان اصفهان در سراسر جهان استفاده می‌کند.

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 850093 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟