عمده مشکلات مخابرات هشترود با بودجه تخصیصی حل می شود/ هزینه نگهداری هر خط تلفن ماهانه 30 هزار تومان است

به گزارش رکنا از هشترود؛ عزت اله شادی گفت: اساسنامه شرکت مخابرات ایران مصوب ۱۳۵۰ در سال ۱۳۸۸بر اساس بند ۳ ماده ۱۸قانون اصل ۴۴ به شرکت مخابرات ایران سهامی عام تغییر وبه تبع آن وبراساس قانون ، تغییراتی در وظایف و مسئولیت های آن ایجاد شد.

وی ادامه داد: بنابراین شرکت سهامی مخابرات ایران از  سال ۱۳۸۸ به عنوان یک شرکت خصوصی و بر اساس اصول و قانون تجارت فعالیت می کند.

شادی افزود: عقلانیت اقتصادی ، استفاده بهینه از منابع در دسترس و اتکا و عملکرد بر مبنای اصول مدیریت مالی وقاعده نرخ بازگشت سرمایه ، محدودیت هایی را در تخصیص اعتبار برای طرح های توسعه ای جدید برای مخابرات ایجاد می کند و از طرفی به لحاظ قانونی نیز متولی توسعه و ارائه خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات در سطح کشور وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می باشد.

رئیس اداره مخابرات هشترود در ادامه به بیان مشکلات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سطح شهرستان پرداخت و در این باره گفت: مشکلات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات درسطح شهرستان و تحت عناوین عدم پوشش مناسب تلفن همراه ، کیفیت پایین آنتن دهی، فقدان اینترنت همراه ، نیاز به بهسازی و نوسازی شبکه کابل مسی ، پاسخ به نیازهای توسعه ای مردم (همشهریانی که به زادگاه خود برگشته ودر امر آبادانی و تولید اقلام کشاورزی بسیار مهم وموثر هستند) وفعالان اقتصادی و کسب وکارها ، عمده مشکلاتی هستند که برای رفع آنها جلسه شورای راهبری ict استان در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در محل فرمانداری شهرستان هشترود تشکیل ومقرر شد تا پایان سال ، مبلغ ۴۵ میلیارد تومان ، توسط اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان جهت توسعه ، تجهیزوارتقای تکنولوژی تلفن همراه اول و اینترنت در این شهرستان تامین اعتبار وهزینه گردد‌.

شادی تصریح کرد: علاوه بر هدف کلی فوق، اهداف بهسازی شبکه در سطح شهرستان بر عهده مخابرات استان و شهرستان قرار داده شده است که با حمایت ها و سفارشات اکید مدیریت مخابرات منطقه و با هماهنگی و مساعدت مدیران عملیاتی مختلف وبا به کار گیری و استفاده بهینه از منابع موجود شهرستان وبسیج همکاران ، بخش زیادی از مشکلات مردم در سطح شعر وروستاها حل ویا در راستای حل شدن قرار دارند.

شادی اظهار داشت: در زمینه حل مشکلات وساماندهی امور، مشکلات حاد مراکز روستایی احصا و با تاکید مدیر یت منطقه ودیگر مسئولان و مجریان ، با برنامه ریزی و تعیین و اعزام دوگروه پیمانکار از تبریز، با همکاری ونظارت همکاران زحمت کش و تلاشگر پشتیبانی فنی و کارگزاران روستایی ، مرکز به مرکز (روستا به روستا) نسبت به رفع خرابی ، اصلاح مسیرها، بهسازی شبکه کابل روستایی و جمع آوری تیرها و کابل های رها شده وبدون بار مخابراتی ونیز گروه دیگری از پیمانکاران در جهت تبدیل تکنولوژی کابلی به رادیو در حال انجام خدمت و ارتقای شبکه مخابراتی شهرستان هشترود می باشند که امیدواریم در آینده نزدیک ، هشترودی های عزیز تاثیرات مثبت و خروجی فعالیت های انجام شده را مشاهده نمایند.

شادی در ادامه گفت: لازم است این نوید را به اهالی محترم شهرستان بدهم که اگر از طرف دولت و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مبلغ ۴۵ میلیارد تومان تصویبی شورای ICT شهرستان تامین و هزینه شود بخش عظیمی از مشکلات مخابراتی شهرستان حل خواهد شد‌‌.

رئیس اداره مخابرات هشترود یاد آوری کرد: انباشت وتداوم مشکلات مخابراتی در این شهرستان و احتمالا در سایر شهرستان ها از دو منبع اصلی ناشی شده ومی شود.یکی فقدان نماینده مستقیم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سطح شهرستان ها‌‌ و دیگری کمبود منابع مالی و ضرر ده بودن خدمات تلفن ثابت در سطح اکثر شهرستان ها به ویژه در شهرستان های با تعداد شماره تلفن های پایین منصوبه وفعال.

وی متذکر شد: بوروکراسی اداری و طولانی شدن هماهنگی ها در داخل سازمان و بین سازمان ها بر مشکلات افزوده و اثر بخشی منابع محدود را بی اثر وبر انباشت مشکلات کمک می کند.

رئیس اداره مخابرات هشترود برای رفع این مشکلات دو پیشنهاد نیز ارائه کرد و افزود: به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشنهاد می شود درسطح شهرستان ها اداره یا نمایندگی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد کنند تا مردم و مسئولین شهرستان جهت پیگیری مطالبات توسعه ای حوزه خدمات فناوری و اطلاعات و ارتباطات ، مستقیما با آن اداره کل تعامل و مکاتبه نمایند‌‌.

از دولت و مجلس محترم تقاضا می کنم تعرفه های تلفن ثابت را اصلاح و اقتصادی کنند تا شرکت مخابرات بتواند از عهده هزینه های نگهداری و بهسازی شبکه به گستردگی ایران پهناور بیاید. چون ۱۲ سال است که تعرفه های تلفن ثابت افزایش نیافته در حالی که هزینه ها ده ها برابر شده اند.

وی در آخر بابیان اینکه هزینه نگهداری هر خط تلفن در ماه ۳۰ هزار تومان است، گفت: بنابر این اگر می خواهیم مخابرات به عنوان یک شرکت مادر تخصصی بسترساز حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و محور توسعه پایدار کشور در خدمت مردم به ارائه خدمات با کیفیت و رضایتمندانه ادامه دهد ، شایسته است صادقانه و کارشناسانه تعرفه ها را با منطق اقتصادی اصلاح و ابلاغ نمایند تا هم مشکلات مشترکین و مشتریان بیرونی مخابرات(مردم )حل شود وهم مشکلات مشتریان داخلی مخابرات که کارکنان مخابرات هستند وبه خاطر مشکلات مالی ناشی از عدم پرداخت معوقات ومطالبات حقه خود با مشکلات فراوان مالی مواجه واین مشکلات به انحای مختلف به مردم و جامعه منتقل وموجب نارضایتی و ناکارآمدی در عملکرد نهادهای اقتصادی می شود‌.

اسماعیل رحیمی / هشترود

کدخبر: 844020 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟