میراث فرهنگی اصفهان به داد منارجنبان برسد/ احیای بافت فرسوده با سرعت فعلی 52سال زمان می برد!

به گزارش رکنا از اصفهان؛ سید سلمان قاضی عسگر درگپ وگفت صمیمانه با خبرنگاران گفت: بر پایه آمار اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان، مجموعه مُنارجنبان در سال جاری بیشترین بازدیدکننده را در شهر اصفهان داشته است، و این درحالی است که پارک کنار این مجموعه تاریخی، منظری ناهمگون و مخدوش ایجاد کرده است. در همین راستا طرح باغ عُرفا و ساماندهی این پارک در دستور کار قرار گرفت و در این باره با اداره میراث فرهنگی و گردشگری ۲ سال است که جلساتی داشتیم اما این سازمان نه اجازه تعمیرات و بازسازی این مکان را می‌دهد نه خودشان برای دیواره منارجنبان کاری انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه شهرداری برای طرح احیا و ساماندهی دیواره منارجنبان بودجه اختصاص داده است، افزود: سازمان میراث فرهنگی لازم است که برای تسهیل قوانین کمک کنند که ما حریم درجه یک منارجنبان را ساماندهی کنیم‌.

وی ادامه داد:از مجموع یک هزار هکتار وسعت محدوده منطقه ۹ حدود ۱۷۰ هکتار بافت فرسوده است که حدود ۱۲ هکتار آن در محله سودان و منارجنبان واقع شده است و در صورتی که با این روند پیش برویم ۵۲ سال بطول می انجامد تا بافت فرسوده منطقه ۹ را احیا کنیم.

 مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان افزود: بازآفرینی شهری و احیای بافت فرسوده اقدام مهمی است که در منطقه ۹ شروع شده است.

وی اضافه کرد: بیش از ۸۵ درصد گذرهای محله سودان زیر چهارمتر است و امکان عبور خودروهای آتش نشانی، اورژانس و نیروی انتظامی در حوادث وجود ندارد و بیش از ۹۰ درصد ساختمان‌های این محله ناپایدار و قدیمی ساز است و در صورتی‌که بازآفرینی این محله را که شروع شده به نتیجه برسانیم بزرگترین احیای بافت فرسوده در کل کشور اجرا خواهد شد.

 

 

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 836438 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟