از راه اندازی کلانتری تا احداث میدان بزرگ در منطقه 14/ وقفی بودن حصه مهم ترین مشکل منطقه است

 به گزارش رکنا از اصفهان؛ مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه  مسئله وقف در همه مناطق شهرداری اصفهان وجود دارد اما مسئله حصه در منطقه ۱۴ ویژه مطرح شده است، افزود: در این راستا به طور منظم هر هفته جلساتی در سطح کلان بین متولیان، مدیرکل اوقاف استان با شهردار و رئیس شورای شهر و معاونت حقوقی شهرداری برگزار می‌شود و راهکار هایی نیز در این زمینه ارائه شده است.

محمد مهدی کریمی ، با بیان اینکه اراده جدی برای حل موضوع وقف محله حصه در این دوره مدیریت شهری وجود دارد، گفت: اوقاف در این زمینه اعتقاد دارد که افراد ساکن فقط مالک عیان هستند و ملکیت عرصه در اختیار اوقاف است، اما عیان خاصی در این منطقه وجود ندارد.

وی  با بیان اینکه حصه شمالی به لحاظ همه شاخص‌ها، مظلوم‌ترین و محروم‌ترین محله این شهرستان است، ابراز داشت: رسیدگی به این محله را در اولویت کار خود قرار دادیم و از سال گذشته با موافقت شهردار اصفهان اقدامات محرومیت زدایی را آغاز کردیم.

 وی از ارتقای محلات حصه و جلوان  خبر داد و افزود: برای ایجاد هویت آفرینی در محله حصه، ابتدا طرح هایی را در عرصه زیباسازی همچون اجرای دیوارنگاری و تغییر کالبد ظاهری منطقه اجرا کردیم که می‌توان به اجرای بیش از ۱۱۵۰۰ متر دیوارنگاره و ۲۲ هزار متر پلاستر زنی در این زمینه اشاره کرد.

کریمی، راه اندازی  کلانتری در این منطقه، ایجاد بازیکده تخصصی کودک و نوجوان در محله حصه ، نصب ۱۸ دوربین نظارتی و تصویری ، اختصاص ۱۴۴ میلیارد تومان برای تملک دپوی خط دو مترو اصفهان  ، اجرای طرح تقاطع غیر همسطح آیت الله غفاری با مبلغ ۱۲۲ میلیارد تومان، تقاطع ورزشگاه ورودی شهر اصفهان به دولت آباد با مبلغ ۸۵ میلیارد تومان، احداث سالن رزمی ورزشگاه امام خمینی با مبلغ ۱۷ میلیارد تومان از جمله طرح هایی است که در این منطقه به اجرا درآمده و یا در حال تکمیل تا پایان سال است.

حل معضل ۴۰ ساله خیابان عاشق اصفهانی شرقی

کریمی در ادامه به معضل خیابان عاشق اصفهانی شرقی اشاره کرد و گفت: در خیابان عاشق اصفهانی شرقی که به جاده مرگ معروف است به طور متوسط ماهی یک نفر کشته می‌شود و این مشکل سی - چهل ساله ساکنان این منطقه است.

وی ادامه داد: این مسئله سال‌ها بین ادارات متولی و شهرداری پاسکاری می‌شد و مردم منطقه ۱۴ در این پاسکاری‌ها شاهد از دست رفتن عزیزانشان بودند.

شهردار منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان با بیان اینکه حل معضل چهل ساله جاده عاشق شرقی محوری ترین کار من بود، اظهار داشت: با حمایت ویژه استاندار و معاونت عمرانی ایشان امور اداری و قانونی انجام شد و کاری که یکی- دو سال طول می‌کشید در دو ماه انجام شد و این محور در محدوده منطقه ۱۴ شهرداری قرار گرفت.

کریمی با اشاره به اینکه حدود ۳۰ میلیارد تومان برای تملک و آزادسازی اراضی و ۴۰ میلیارد تومان برای احداث جاده تأمین شد، افزود: تاکنون سه و نیم کیلومتر این جاده اجرا شده و تا قبل از اتمام سال جاری جاده عاشق شرقی و جِلوان را آسفالت شده و نور پردازی شده تحویل خواهیم داد.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه ارزنان و دارک دو محله جدید منطقه ۱۴ برای توسعه در سال ۱۴۰۱ تعریف شده اند ادامه داد: در صحرای محله سودان زمینی به وسعت ۴.۵ هکتار با مبلغ ۳۵ میلیارد تومان برای ایجاد یک فضای سبز تفرجگاهی ( باغ غدیر کوچک،) تملک شده است که برای تأمین آب این فضای سبز منبع آب یک‌هزار متر مکعبی با مبلغ ۱۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است و در صدد اجرای خط انتقال پساب شمال شرق اصفهان هستیم.

رونق گردشگری مذهبی در منطقه 14

وی با تاکید به بحث گردشگری مذهبی و وجود حرم زینبیه (س)، خواهر حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و حضرت معصومه (س) در این منطقه،گفت: پنجمین قطب گردشگری مذهبی کشور می تواند در منطقه 14 اصفهان باشد.در حال حاضر از ۱۵ کشور جهان به قصد زیارت حرم حضرت زینبیه (س) در این منطقه حضور می‌یابند و این امر می‌تواند اقتصاد منطقه را متحول می‌کند..

وی ادامه داد: گردشگری مذهبی خصوصیات متمایز از دیگر گردشگران دارد وبرخلاف دیگر گردشگران، یک حضوری دائمی و مستمر در منطقه دارد پس برای این کار نیاز است تا زیرساخت های گردشگری را در این منطقه با همکاری سرمایه گذاران تقویت و ارتقاء دهیم . لذا توسعه حرم زینبیه و ایجاد سومین میدان بزرگ شهری در دوره مدیریت جدید شهری، منشأ تحولات عظیم در منطقه ۱۴ خواهد بود.

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 832428 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟