پذیرش 8هزار دانشجوی جدید در دانشگاه‌های بجنورد/ افزایش 20درصدی جذب دانشجو

به گزارش رکنا از خراسان شمالی؛ محمد شیخ زاده اظهار داشت: از مجموع دانشجویان دانشگاه‌ های بجنورد مرکز استان ۲ هزار نفر مربوط به دانشگاه سراسری بجنورد و مابقی نیز مربوط به دانشگاه فرهنگیان، کوثر، آزاد اسلامی و سایر مراکز است.

وی با بیان اینکه روند جذب دانشجو در مراکز آموزش عالی خراسان شمالی در سال‌ تحصیلی جدید افزایشی بوده است، تصریح کرد: در مجموع ۲۸ هزار دانشجو دختر و پسر در ۳۳ مرکز شامل دانشگاه‌های دولتی، آزاد، غیر انتفاعی، پیام نور، فنی و حرفه ای، جامع علمی و کاربردی و فرهنگیان تحصیل می کنند.

نماینده وزارت علوم تحقیقات و فناوری در خراسان شمالی افزود: بر اساس آمارهای غیررسمی جذب دانشجو در دانشگاه های سایر شهرستان های استان نیز به همین میزان ۲۰ درصد افزایش یافته است.

شیخ زاده، کمبود فضای خوابگاهی ملکی را از مهم ترین دغدغه مراکز آموزش عالی استان عنوان کرد و اظهار داشت: این موضوع باعث شده است که دانشجو کمتر جذب کنیم در حالی که این استان ظرفیت و پتانسیل بالا برای پذیرش دانشجو را دارد.

وی گفت: بیشتر خوابگاه های دانشجویی استان شامل اماکن استیجاری است که پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی آموزش تغییر کاربری داده اند.

رییس دانشگاه بجنورد تصریح کرد: از مجموع زیر نظام های آموزش عالی این استان چهار دانشگاه دولتی، چهار واحد آزاد اسلامی، پنج مرکز فنی و حرفه ای، هفت مرکز علمی و کاربردی، سه مرکز وابسته به دستگاه های اجرایی، هشت واحد پیام نور و ۲ موسسه غیر انتفاعی جذب دانشجو دارند.

کدخبر: 830353 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟