راه کارهای پیشگیری از سرقت منزل

به گزارش رکنا از اصفهان؛ سرقت از منزل به جهت داشتن برخی ویژگی ها نسبت به دیگر سرقت ها، همواره در کانون توجه سارقان بوده و عوامل مختلفی در گرایش و رویکرد سارقان به سرقت از منزل دخالت دارند که از جمله تأثیرگذارترین آنها می توان به کم توجهی مالباختگان به نگهداری اموال با ارزش (طلا، جواهر، وجوه نقد، سکه و ...) در منزل، عدم توجه به نکات ایمنی ساختمان مثل وجود نقص در قفل درب ها و پایین بودن ارتفاع دیوار و بالکن، و پایین بودن هزینه ارتکاب جرم و ... اشاره نمود.

ازطرفی سرقت منزل بدلیل اینکه در آن حرز و حریم شخصی و خصوصی افراد شکسته شده، عدم احساس امنیت رادر بین شهروندان در بردارد لذا پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در راستای وظایف و مأموریتهای ذاتی خود و با استفاده از توان اطلاعاتی و عملیاتی کارآگاهان مجرب خود مقابله همه جانبه با ابعاد مختلف این پدیده را به منظور ایجاد امنیت پایدار و افزایش احساس امنیت در شهروندان در دستور کار قرار داده است و بحمداله با اقدامات صورت گرفته در 5 ماهه سال جاری تعداد 16 باند فعال در این زمینه شناسایی و منهدم و این اقدامات باعث کاهش 7 درصدی سرقت از منازل شده است.

رعایت برخی نکات بسیار ساده که در زیر به آن ها اشاره شده است می تواند در پیشگیری از سرقت اموالمان به ما کمک کرده و سارقان را در رسیدن به اهدافشان ناکام بگذارد.

1) با استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب و هوشمند نظیر قفل و کلید ایمن و استاندارد ، دوربینهای مدار بسته میزان امنیت منزل خود را بالا ببریم  و برای اطمینان بیشتر روی دیوار ها و پنجره ها و سایر نقاط قابل نفوذ از حفاظ محکم و مقاوم استفاده نماییم.

2) هنگام خروج از منزل برای مدت طولانی اموال با ارزش خود را به فرد مورد اطمینان یا صندوقهای امانات بانک بسپارید.

3) محل نگهداری وجه نقد و طلا و جواهرات و اشیاء با ارزش و گرانبها را به افرادی که مورد اعتماد نیستند نشان ندهید و از بیان میزان دارایی و اموال موجود در منزل خود نزد افراد بیگانه خودداری نمایید.

4) در صورتی که در آپارتمان زندگی میکنید حتما با همکاری سایر ساکنین نسبت به استخدام سرایدار یا نگهبان از طریق شرکتهای معتبر و ضمن احراز هویت و اخذ ضمانت استفاده نمایید.

5) هنگام فروش یا اجاره منزل در صورتی که در آن منزل ساکن می باشید و اموالتان در آن قرار دارد به هیچ عنوان کلید خود را در اختیار آژانس های املاک قرار ندهید و از ورود افراد متفرقه وناشناس به بهانه خرید و یا اجاره منزل بدون هماهنگی جلوگیری نمایید.

6) مشخصات لوازم خانگی خود از قبیل لوازم صوتی و تصویری ، فرش ، جواهرات ، تابلو های ارزشمند ، اشیاء عتیقه و گرانبها به طور دقیق یادداشت ودر صورت امکان از آنها عکس تهیه نمایید تا در صورت وقوع سرقت شناسایی ودستیابی مجدد به آنها امکان پذیر باشد.

در صورتی که سرقت از منزل شما واقع شد حتما چند نکته کلیدی را رعایت نمایید: ضمن حفظ خونسردی خود حتما با پلیس از طریق شماره 110 تماس بگیرید، تا قبل از مراجعه مأموران در صحنه سرقت به هیچ چیزی دست نزنید و به افراد غیر مسئول اجازه دست زدن یا ایجاد تغییر در صحنه سرقت را ندهید، از تجمع افراد در محل سرقت جلوگیری نمایید، مراحل پیگیری پرونده سرقت توسط پلیس را برای هیچ کس بازگو نکنید.

منبع:پلیس آگاهی

بهمن راعی /اصفهان

کدخبر: 825736 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟