استقرار خواهران مبلغ دینی در موکب های اربعین در ایلام

به گزارش رکنا از ایلام؛ مریم بیگ محمدی روز چهارشنبه در جلسه کمیته فرهنگی آموزشی بانوان اربعین حسینی اظهار داشت: این ظرفیت مردمی با ترویج و تبلیغ هر چه بیشتر خدمت رسانی به زوار حضرت سیدالشهداء (ع) و گفتمان سازی در جهت تقویت جایگاه رویداد بزرگ اربعین در فضای دینی، فرهنگی و اجتماعی و هم چنین کمک به برگزاری پرشورتر مانور جهانی محبین امام حسین(ع) پای کار آمده اند.

وی افزود: استمرار این حرکت معنوی، زمینه‌ساز توسعه و ترویج فرهنگ عاشورایی و همچنین مایه افتخار مردم استان ایلام است. واین حرکت عظیم این را نشان می‌دهد که موکب داران فقط به ارائه یک نوع خدمت بسنده نمی‌کند.

مسول کمیته فرهنگی آموزشی بانوان اربعین گفت: اجرای کارهای فرهنگی، ارائه احکام شرعی توسط طلبه های خواهر، امنیت زائران، اسکان و پذیرایی از آنان و تکریم زائران حسینی (ع) بسیار حائز اهمیت است که باید موردتوجه قرار گیرد.

وی با اشاره به کمیته‌ها ی فرهنگی آموزشی بانوان اربعینی، ادامه داد: ستاد اربعین استانی با تمام ظرفیت با محوریت استانداری پای کار آمده و کمیته‌ها خدمات بسیار ارزشمندی را به زائران در ایام اربعین ارائه می‌کنند.

بیگ محمدی افزود: برای هر موکب یک مبلغ خواهر جهت پاسخ دهی به سوالات و شبهات انتخاب شده که این مبلغان موارد آموزشی را به زائران آموزش بدهند.

مسئول کمیته فرهنگی آموزشی اربعین گفت: مسئولین کمیته های خواهران اربعین حسینی در این جلسه، آخرین تمهیدات و هماهنگی‌های لازم را برای ارائه خدمات‌ فرهنگی هرچه بهتر به زائران اربعین حسینی را بررسی ووظایف کمیته ها جهت اجرای برنامه های فرهنگی مصوب گردید.

ایلام/کوثر موسوی 

 

کدخبر: 818546 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟