فرهنگ ارشاد ،سازمان های مسئول فرهنگ در سازماندهی جوانان ضعیف هستند

به گزارش رکنا ازقزوین، سردار داود غیاثی راد در گفتگو با خبرنگا رکنا افزود:درحال حاضر 36مراکزفرهنگی برای ساماندهی هیات مذهبی،تشکل های مردم نهاد وجود دارد که می توانند نسل امروز در فضای مجازی وجامعه همانند هشت سال دفاع مقدس به صورت لشگر ساماندهی کرد وباعث خثنی سازی هجمه های دشمنان شودند

وی اضافه کرد: زمانی جنگ با توپ،مسلسل، تانک وازجانگذشتگی بوده درحالی که امرو جنگ به صورت فراکانس های ماهواره ای ،اینترنت،وفضای مجازی تبدیل شده است

غیاثی راد بیان کرد: به فرموده رهبر انقلاب اسلامی دشمن جنگ ترکیبی را راه اندازی کرده وبا هدف قراردادن باورها،وطن،هشت سال دفاع مقدس،ولایت فقیه،خانودها،افکاروعقاید جوانان در فضای مجازی باید جوانان همانند هشت سال دفاع مفدس  در خط مقدم این جنگ برای مبارزه با فرهنگ غلط دشمن قدم بردارند.

وی عنوان کرد: جهاد تبین به فرموده رهبرانقلاب یعنی تمامی ویژگی های مردمی وجامعه در پیشرفت نظامی،عقیدتی،سیاسی را درفضای بین المللی به جهانیان نشان دهند

 معاون فرهنگی رزمندگان غرب و شمال غرب کشوربا اشاره به حرکت علمی ونهضت نرم افزاری،هوش مصنوعی خاطر نشان کرد: یکی از ابزارهای انتقال ارزشها انقلاب اسلامی توسط جوانان ،نخبگان ،دانشمندان واستادان تکنولوژی ،نهضت علمی  وپیشرفت های فرهنگی وعلمی  در مبارزه با دشمنان است .

وی تصریح کرد: برگزاری یادواره ها برای نشروانتشار انقلاب اسلامی و رشادتها ،ایثارهشت سال دفاع مقدس رزمندگان لازم وکافی نیست درحالی که باید به صورت پویا ،جوانگرا،هنری ونواوری برای نسل های امروز برگزارشود.

 

گ

شهید عباس بابایی الگوی جهانیان است

 

به گزارش رکنا ازقزوین، نماینده ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح گفت: سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی الگوی جهانیان است به همین دلیل می‌طلبد قدرت رسانه بین‌المللی و حتی جمهوری اسلامی ایران استراتژی نظامی و سیره و منش ایشان را به مردم دنیا معرفی کند.

 یادواره شهیدان سرلشکر خلبان عباس بابایی و حسین لشگری و گرامیداشت شهدای خلبان استان قزوین، با حضور جمعی از مسئولان استان قزوین و مردم شهیدپرور به‌ویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار ‌شد.

در این مراسم، سردار داود غیاثی‌راد نماینده ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح و معاون فرهنگی هیئت رزمندگان اسلام غرب و شمال غرب کشور گفت: فرهنگ ایثار و شهادت با ایثار، گذشت، فداکاری و شجاعت توام است که برگرفته از فرهنگ عاشورایی و حسینی است، لذا رزمندگان اسلام همواره به تاسی از این فرهنگ پیروز میدان مبارزه حق علیه باطل بودند.

 وی بیان کرد: در تاریخ بشریت از ابتدا تاکنون همواره مبارزه حق علیه باطل وجود داشته و همچنان هم ادامه خواهد داشت به عنوان مثال مردم ایران در دوران انقلاب اسلامی با رشادت‌ها و ایثارگری‌های خودشان توانستند رژیم شاهنشاهی را سرنگون کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: این پیروزی پایان مبارزه حق علیه باطل نبود و در هشت سال دفاع مقدس و همچنین در جبهه مبارزه با داعش ادامه داشت، لذا همواره انسان‌ها که بر حق هستند علیه باطل مبارزه خواهند کرد.

غیاثی‌راد با اشاره به رشادت‌ها و ایثارگری‌های سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی گفت: این شهید بزرگوار الگوی جهانیان است به همین دلیل می‌طلبد قدرت رسانه بین‌المللی و حتی جمهوری اسلامی ایران استراتژی نظامی و سیره و منش ایشان را به مردم دنیا معرفی کند.

وی بر مطالعه کتاب‌های شهید بابایی که برگرفته از سیره و منش ایشان است، تاکید کرد و افزود: آحاد جامعه با مطالعه این کتاب‌ها بیشتر با درس عرفان، اخلاص، ایثار و گذشت این شهید بزرگوار آشنا می‌شوند و می‌توانند از ویژگی‌های اخلاقی‌اش الگوبرداری کنند.

نماینده ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح و معاون فرهنگی هیئت رزمندگان اسلام غرب و شمال غرب کشور با بیان اینکه شهید بابایی اسوه اقتصاد مقاومتی بوده است، گفت: این مطلب را می‌توان با مطالعه اقدامات موثری که این شهید بزرگوار در دوران مسئولیتش انجام داده، فهمید.

وی با اشاره به شهید حسین لشگری گفت: این شهید بزرگوار 18 سال در اسارت بود که باید سیره و منش ایشان را که اسوه صبر و مقاومت است برای همه قشرهای مختلف مردم تبیین کرد تا بیشتر با ویژگی‌های شخصیتی شهید لشگری آشنا شوند.

90

89

لیلا بیگدلی /قزوین

کدخبر: 813484 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟