علت حادثه انفجار مسکن مهر مشخص نشده است/ پرداخت خسارت به حادثه‌دیدگان در صورت تشخیص نشت گاز+ فیلم و جزئیات
حجم ویدیو: 130.63M | مدت زمان ویدیو: 00:11:24

کرم گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار رکنا از لرستان، در تشریح اقدامات شرکت گاز لرستان پس از وقوع حادثه انفجار در واحدهای مسکونی مسکن مهر خرم‌آباد، اظهار داشت: به محض وقوع حادثه در شب گذشته(چهارشنبه)، با توجه به پیگیری‌های استاندار لرستان و مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان انجام دادند، همکاران شرکت گاز بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند و عملیات ایمن‌سازی که مهم‌ترین اصل در پیشگیری از اتفاقات بعدی بود را نسبت به ساختمان حادثه‌دیده و ساختمان اطراف انجام دادند.

وی افزود: صبح امروز یک تیم متشکل از ستاد بحران، آتش‌نشانی و همکاران شرکت گاز جهت بررسی بیشتر علت حادثه در محل حاضر شدند و تا این لحظه به صورت رسمی علت حادثه مشخص نشده است‌.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان با رد ادعای آتش‌نشانی خرم‌آباد مبنی بر اعلام علت وقوع حادثه به دلیل نشت گاز، خاطر نشان کرد: قبلا هم از این دست اتفاقات در استان مانند بروجرد و کوهدشت وجود داشته که علت را نشت گاز اعلام کرده‌اند، اما بعد از تحقیقات و بررسی‌های اولیه مشخص شده که علت موارد دیگری مانند مواد محترقه و گاز مایع بوده است.

وی افزود، البته ما بحثی روی علت حادثه نداریم، قطعا اگر نشت گاز دلیل وقوع این حادثه باشد که به طور تفکیک ما فرایندی داریم که طی آن، مشخص می‌شود هر سازمانی چه مسئولیتی بر عهده دارد.به همین خاطر ممکن است اعلام نهایی علت حادثه نیاز به حضور کارشناسان و سازمان‌های تخصصی جهت شفافیت موضوع باشد و این زمان‌بر است.

وی ادامه داد و تصریح کرد: برای خسارات قبل از علمک، که کل تاسیسات دارای مسئولیت مدنی است و برای بعد از علمک که داخل منازل و حریم خصوصی مشترکان محسوب می‌شود شرکت گاز بیمه خسارت دارد و از محل بیمه حوادث مشترکین خسارات به آن‌ها پرداخت می‌شود. البته این‌ها در صورتی است که اگر علت حادثه رسما نشت گاز باشد که بلافاصله پرونده تشکیل خواهد شد و با تایید بیمه‌گذار مبنی بر علت خسارت که نشتی گاز بوده است، خسارات پرداخت می‌شود.

وی با دلجویی از خانواده‌های حادثه‌دیده در انفجار مسکن مهر خرم‌آباد، بیان داشت: از سوی شرکت ملی گاز ایران و همکاران در گاز استان بسیار متاثر و متاسف هستیم که تعدادی از هم‌استانی‌ها بخاطر حادثه شب گذشته نتوانستند در منازل خود خواب آرامی داشته باشند.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان با بیان اینکه صبح امروز گاز کل منطقه وصل شده است، افزود: مردم خسارت دیده همکاری لازم را با دستگاه‌ها داشته باشند تا هم همسایگان دچار مشکل نشوند و هم هر چه سریعتر بحث جبران خسارات را پیگیری کنیم که اگر نشت گاز بوده است هر چه سریعتر پرداخت شود.

مهدی زکی‌پور/ لرستان

کدخبر: 808706 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟