زورآزمایی  پایگاه های خبری در باغ‌ملک و ایذه

به گزارش خبرنگار رکنا از خوزستان، صدور مجوزهای بیشمار در تأسیس و راه اندازی پایگاه های خبری در شهرهای ایذه و باغ‌ملک، نه تنها سودی عاید حوزه رسانه ای و خبری این مناطق تاکنون نکرده است ،  بلکه منجر به بی اعتمادی عمومی نسبت به اخبار پوششی این پایگاه های محلی ، بیش از گذشته شده است.پایگاه خبری که تاریخ مصرف آنها به دوران حیات نمایندگان مجلس و یا عمر مدیریتی شهرداران ، اعضای شورای شهر و بعضی از مدیران دولتی در این شهرها بستگی دارد . 

 با بررسی اخبار و حواشی پیرامون این پایگاه های خبری پوششی ، به سادگی می‌توان به کشف رابطه میان آنها و طیف تحت حمایت آنها پی برد . هر چند که محل اشتغال مدیران این  پایگاه های خبری ما را از آغاز  به اصل موضوع وصل خواهد کرد. 

این پایگاه های خبری به دلیل طرفداری صِرف از یک شخص یا اداره خاص، عموما تحت عنوان رسانه ولی در اصل در قالب روابط عمومی ظاهر می شوند. روابط عمومی هایی که هیچ گونه انتقادی را بر نمی تابند و به دلیل ماهیت ذاتی که از آغاز برای آنها تعریف شده است ، بیشتر به عنوان سپر دفاعی عمل میکنند .

برای روشن شدن این موضوع ، کافیست تا به اخبار و حواشی پیرامون فضای مجازی « رسانه ای» این روزهای شهرستان های ایذه و باغ‌ملک نگاهی گذرا داشته باشید، تا به درک بهتری نسبت به آنچه جریان رسانه ای خوانده می شود، پی برد.

جریان رسانه ای که بیشتر به یک زورآزمایی خبری  می ماند تا آگاهی رسانی عمومی.

بلبشویی رسانه ای که بیش از هر زمان دیگری باید از این شرایط ترسید . شرایطی که میتواند از قالب مجازی خارج و به دسته بندی های خیابانی کشیده شود. 

 

 

جعفر احمدی تامرادی

 

 

کدخبر: 800251 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟