دهن کجی شهردار سهند به اعضای شورای شهر/دست رد شورای انقلابی به سینه شهردار اصلاح طلب

به گزارش خبرنگار رکنا از اسکو، عصر روز گذشته پس از شش ماه از روی کارآمدن علی علایی  به عنوان شهردار این شهر، دومین جلسه طرح سوال از وی  انجام شد.

 

در نخستین جلسه طرح سوال که اواخر دی ماه  برگزار شد، اعضای شورای اسلامی این شهر از پاسخ های شهردار قانع نشده بودند اما با این حال فرصتی به شهردار داده شد و کار به استیضاح نکشید.

 

در کمتر از ۳ ماه دومین جلسه استیضاح شهردار سهند با برگزاری جلسه فوق العاده شورای اسلامی این شهر برگزار شد، که سوالات اعضای شورای شهر سهند از شهردار در ۴ محور و به شرح زیر بود:

 

سوال ۱علیرغم تذکرات متعدد،چرا تاکنون در خصوص پرونده های مطروحه در اداره کل بازرسی علیه شهرداری سهند، هیچ اقدامی صورت نگرفته  است؟ برای مثل میتوان به  پروژه تندیس اشاره کرد که نه هزینه پروانه و  نه هزینه تغییر کاربری اخذ شده است.

سوال ۲ چه عاملی باعث عدم توجه شهردار به حوزه خدمات شهری و فضای سبز   و عملکرد نامناسبی  در حوزه عمرانی  شده است؟  برای مثال هیچ پروژه عمرانی صورت نگرفته و یا حتی کارهای مطالعاتی در این حوزه  برای سال جاری نیز انجام نگرفته است.

سوال ۳علت عدم اجرای برخی مصوبات شورای شهر چیست؟ برای مثال میتوان به خرید باکس زباله و  فضا سازی شهری برای عید نوروز و عدم خرید دستگاه مکانیزه نمک پاش اشاره داشت.

سوال ۴چرا تفاهم نامه های منعقده بین شهرداری و شرکت عمران تا کنون عملیاتی نشده؟

علی اصغر علیزاده رییس شورای اسلامی سهند، قبل از پاسخگویی شهردار سهند به سوالات گفت: شورای شهر تکالیفی دارد که طرح سوال از شهردار از جمله این تکالیف است. هدف از طرح سوال این است که کارها به صورت صحیح تر و مطلوب‌تر پیش رود.

شایان ذکر است، علی علایی شهردار سهند  این بار هم نتوانسته به سوالات مطروحه اعضای شورا  پاسخ قانع کننده بدهد و علایی با ۵رای علیزاده، صالحی، رستم زاده، سرائی و آذرنیا برکنار شد.

گفتنی است، علی‌رغم غیبت ناصریان و نازیلا عزیزی، دو عضو دیگر شورا، جلسه استیضاح برگزار و شهردار سهند برکنار شد.

 

 

کدخبر: 774167 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟