اجرای برنامه های حمایت های روانی _ اجتماعی توسط تیم سحر هلال احمر در اقبالیه

به گزارش رکنا قزوین،نادر میرزایی با اعلام این خبر اظهار داشت: راه اندازی تیم های سحر در راستای توانمندسازی اعضای جوانان، افزایش تاب آوری جامعه، پیشگیری و کاهش عوارض روانی-اجتماعی ناشی از حوادث، توانمندسازی و کمک به کودکان تحت تاثیر از بلایا برای بازگشت به زندگی عادی بوده است و در همین راستا برنامه های حمایتهای روانی-اجتماعی با برپایی فضای دوستدار کودک cfs در خانه هلال اقبالیه به اجرا درآمد.

وی افزود: با توجه به اینکه جمعیت هلال احمر در نظر دارد فرهنگ بشردوستی و نوع دوستی را از ابتدای دوران طلایی یادگیری برای کودکان ایجاد کند و مفاهیم بشر دوستی و نفی خشونت را از دوران مهد کودک و دبستان به صورت غیر مستقیم و از طریق فعالیت های اجتماعی و سرگرمی به کودکان آموزش دهد این طرح در این منطقه محروم استان به اجرا در آمد.
میرزایی ادامه داد: تیم های سحر « سفیران حمایت روانی _ اجتماعی » جمعیت هلال احمر استان قزوین با همکاری و مشارکت فارغ التحصیلان رشته مددکاری روانی-اجتماعی در بحران مرکز آموزش علمی کاربردی هلال احمر با اجرای این برنامه در مناطق کم برخوردار وآسیب پذیر و همچنین در حوادث و بلایا در نظر دارند تا آسیب‌های روحی و روانی در مناطق یاد شده و نیز بعد از حوادث و بلایا و چگونگی مواجه شدن با آن را به حداقل برساند.
معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین با بیان اینکه نباید فعالیت تیم های سحر به زمان حادثه محدود شود در ادامه افزود: با توجه به اینکه حوزه آسیب های اجتماعی به شدت مورد تأکید است و علاوه بر آن، کشور نیز در این زمینه درگیر آسیب های جدی است، بنابراین باید از تیم های سحر در این زمینه بهره برد تا ضمن انتقال تجربیات، آمادگی این تیم ها نیز در زمان حوادث و بلایا حفظ شود.
وی اضافه کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته ساختار جدیدی برای تیم های سحر در استانها در حال شکل گیری است که در مرحله اول آموزشهای لازم توسط سازمان جوانان به آنها داده شده است و موفقیت این طرح برای تشکیل تیم ها مستلزم داشتن مدرسان خوبی است تا فرماندهان متبحری تربیت کنند و فرماندهان هم بتوانند تیم خوبی را تشکیل دهند.  
میرزایی در پایان اشاره کرد: اعضای تیم‌ سحر در خانه هلال اقبالیه با انجام فعالیت‌های هنری و آموزشی از جمله برپایی ایستگاه شادی و نشاط، ایستگاه کار گروهی، استعداد یابی، ایستگاه نقاشی و بازی‌های انفرادی و گروهی و .... برای کودکان ساکن در این منطقه سرگرمی ایجاد کردند.

 

کدخبر: 751061 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟