تماشای بارش شهابی در دل کویر سمنان

به گزارش رکنا از سمنان،بیست کیلومتری سمنان در ابتدای کویر، روستای کهن بیابانک و عمارت بوم گردی عمارت دژ گلی مقصد جمعی از گردشگران شیفته طبیعت است که برای رصد بارش شهاب سنگی 21 مرداد آسمان زیبای کویر را انتخاب کردند.

سکوت و تاریکی حاکم بر کویر و آسمانی پر ستاره جذابیت های شبهای کویر است که تجربه آن بسیار خاطره انگیز و فراموش نشدنی خواهد بود.

امیر صبوری مدیر عمارت دژ گلی، میزبان تماشاگران بارش شهاب سنگی در خصوص این عمارت به خبرنگار رکنا گفت: آسمان کویر و رصد ستارگان در شبهای کویر جزو شگفت انگیز ترین تجربیات گردشگری در کویر می باشد.

وی در خصوص ویژگی های گردشگری سمنان گفت: قرار گرفتن کویر در دامنه البرز موقعیت ویژه گردشگری در منطقه را ایجاد کرده است به طوریکه در فاصله کمتر از بیست کیلومتر می‌توان گرمای سخت کویر را با سرما و خنکای کوهستان البرز تجربه کرد.

سلمی دختر طبیعت گرد تهرانی حضور در کویر را سفر به درون توصیف کرد و گفت: من تجربه سفر به مناطق مختلف کشور را دارم اما انرژی کویر و روستای بیابانک برای چندمین بار مرا به خود جذب کرد.

وی افزود: نزدیکی به تهران امکان دسترسی به آسمان زیبا و تماشای پدیده جذاب بارش شهاب سنگی فراهم می کند.

امین از دیگر مهمانان عمارت دژ گلی در خصوص این سفر گفت: آرامش و سکوت کویر به خصوص شب های پر ستاره آن تجربه جذاب و باور نکردنی است که به همه طبیعت گردان آن را پیشنهاد میکنم.

آقا مصطفی جوان یزدی که این منطقه را برای تماشای بارش شهاب سنگی انتخاب کرده است کویر را این گونه توصیف کرد: کویر برای من در سه کلمه خلاصه می‌شود. شب و سکوت و کویر...

اینجا در کویر میتوانی با خود آشتی کنی و این تجربه گرانبهایی است.

خاطره کویر سمنان را  آرام، مرموز و نورانی توصیف کرد و گفت: این نخستین تجربه من در سفر به روستای بیابانک است اما آسمان این منطقه را بسیار شگفت انگیز و جذاب دیدم که تجربه آن را به عاشقان کویر توصیه میکنم.

عمارت دژ گلی با دارا بودن فضایی روستایی سازه ای گلی متشکل از خشت گل و کاهگل می باشد. این عمارت دارای 5 اتاق و امکانات اسکان برای 35 نفر می باشد. 

کدخبر: 712212 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟