سرقت خودرو سرمربی تیم ملی جودو در کرمانشاه

به گزارش رکنا، روز گذشته سارقان در کمتر از چند دقیقه خودروی ایوب رستمی سر مربی تیم ملی جودو را در میدان اصلی شهر کرمانشاه ربودند.

در گذشته سرقت خودروها معمولا در تاریکی شب و در کوچه‌های خلوت رخ می‌داد اما اکنون وضعیت ناامنی و افزایش سرقت‌ها به جایی رسیده که در خیابان‌های اصلی شهر هم امنیت وجود ندارد.

این اولین و آخرین سرقت خودرو کرمانشاه نیست، داستانی است که این روزها خصوصا به دلیل گسترده شدن فقر و شرایط بد اقتصادی مردم مدام تکرار می‌شود. بازدارنده نبودن مجازات سارقین و گاهی کمبود امکانات و تجهیزات پلیس برای یافتن آنها، باعث شده سارقین گستاخ تر شوند و فعالیت خود را گسترش دهند. اگر این وضعیت ادامه پیدا کند ممکن است سرقت ها با جرائم خشن، زورگیری و آسیب دیدن مردم همراه شود پس باید زودتر فکری به حال این موضوع کرد.

این ناامنی در کرمانشاه به جایی رسیده که چندی قبل داد نماینده کرمانشاه در مجلس را نیز درآورد. محمد رشیدی نماینده کرمانشاه چندی پیش در مصاحبه‌ای با بیان اینکه در طی دوماه گذشته و به ویژه دو هفته اخیر، مراجعات و تماس‌های زیادی از طرف مردم مبنی بر افزایش مشکلات امنیتی در شهر کرمانشاه گزارش شده، اظهار کرد: عمده مشکلات امنیتی در زمینه سرقت، زورگیری و مشکلات مرتبط با توزیع مواد مخدر است که باعث نگرانی و پریشانی خاطر مردم عزیز شده است.

وی ضمن انتقاد شدید نسبت به این موضوع، تصریح کرد: از استاندارد محترم به عنوان رئیس شورای تأمین استان، فرماندهی محترم نیروی انتظامی، دادستان محترم و سایر ارگان‌های مرتبط می‌خواهیم که به صورت جدی پیگیر این موضوع باشند و با برهم‌ زنندگان آسایش و امنیت مردم برخورد قاطع داشته باشند.

دبیر هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه مردم از وضعیت موجود ناراحت هستند، تاکید کرد: ما به عنوان نماینده مردم پیگیر مطالبات موکلان خود هستیم و نهاد‌های ذی‌ربط حتما باید پاسخگو باشند.

رشیدی در پایان گفت: قبلا چند بار به صورت غیرعلنی نسبت به این موضوع تذکراتی داده بودم ولی این‌بار با توجه به حجم زیاد درخواست ‌های مردمی و افزایش بیش از حد این معضلات، به صورت علنی مطالبه‌گر خواهم بود.

گزارش تکمیلی و مصاحبه با سرمربی تیم ملی جودو و جزئیات این سرقت به زودی منتشر می شود.

 

کدخبر: 702123 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟