اجتماع دانش‌آموزان لرستانی برای لغو امتحانات حضوری در شرایط قرمز کرونا
حجم ویدیو: 2.68M | مدت زمان ویدیو: 00:00:22

به گزارش خبرنگار رکنا از خرم‌آباد، تعدادی از دانش‌آموزان پایه نهم و دوازدهم متوسطه در راستای اعتراض نسبت به برگزاری امتحانات به صورت حضوری مقابل سازمان ‌آموزش و پرورش لرستان تجمع کردند که در نهایت مسوولان آمزش و پرورش لرستان با حضور در بین دانش‌آموزان معترض اعلام کردند، تابع دستور وزارتخانه هستیم.

 این درحالی است که دانش‌آموزان لرستانی معتقدند با توجه به شرایط قرمز کرونایی و اینکه در سال تحصیلی تنها از طریق فضای مجازی مباحث درسی را آموزش دیده‌اند، نمیشود امتحانات آنان به صورت حضوری برگزار شود.

البته اعتراض این دانش‌آموزان در حالی نسبت به برگزاری امتحانات به صورت حضوری انجام می‌شود که تجمع آنها در شرایط کرونایی خود خطرناک است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه آموزش و پرورش لرستان در این حوزه تابع وزارتخانه است گفت: با توجه به اینکه امتحانات نهایی پایه دوازدهم ۳۰ درصد در نتیجه کنکور موثر است بنابراین برگزاری این امتحانات به صورت هماهنگ و حضوری واجب به نظر می‌رسد.

نصرالله بازگیریان با بیان اینکه امتحانات دانش‌آموزان پایه متوسطه امسال از ۲۵ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ۲۳ خرداد ادامه دارد، افزود: برای برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم میزان حوزه‌های امتحانی را دو برابر کرده‌ایم و برای این کار از تمام سالن‌های ورزشی استفاده خواهیم کرد.

وی بیان کرد: امتحانات پایه دوازدهم هماهنگ کشوری بوده و مطمئنا طراحان در انتخاب سوالات این موضوع را مد نظر قرار می‌دهند که دانش‌آموزان به صورت مجازی آموزش دیده‌اند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد: امتحانات پایه نهم نیز با توجه به اهمیتی که در موضوع انتخاب رشته دارد به صورت شهرستانی و منطقه‌ای برگزار می‌شود و حضوری برگزار شدن آنان وابسته به شرایط کرونایی استان طی دو هفته آینده است.

وی با بیان اینکه در صورت برگزار شدن امتحانات پایه نهم به صورت حضوری کلاس‌ها در دو نوبت امتحان می‌دهند، خاطرنشان کرد: در این امتحانات تمامی پروتکل‌های بهداشتی به خوبی رعایت خواهد شد.

خرم‌آباد، امین پارسا 

کدخبر: 684925 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟