واکنش های داخلی و خارجی به ترور فرزندان و نوه های اسماعیل هنیه توسط رژیم صیهونیستی

به گزارش رکنا،  اسماعیل هنیه در واکنش به این خبر گفت:‌ «حدود ۶۰ نفر از اعضای خانواده من مانند همه ملت فلسطین به شهادت رسیدند و میان آنها هیچ تفاوتی وجود ندارد»  

رئیس جمهور به رئیس دفتر سیاسی حماس تسلیت گفت

متن کامل پیام رئیس جمهور بدین شرح است:

«برادر مجاهد جناب آقای اسماعیل هنیه

رئیس محترم دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی - حماس

سلام‌علیکم بما صبرتم

اقدام جنون آمیز رژیم سفاک صهیونیستی در حمله به اردوگاه الشاطی که منجر به شهادت سه تن از فرزندان گرانقدر جنابعالی به همراه سه فرزند دلبند و بی گناه آنان شد، عمیقا موجب تاثر خاطر اینجانب و احاد ملت ایران شد.

بی شک این جنایت خوی وحشیگری و کودک کشی این رژیم را عیان تر کرد و نشان داد برای نجات از باتلاق فروپاشی و پوشاندن عجز و درماندگی و ناکامی در رویارویی با جبهه مقاومت، در جنایت علیه بشریت به هیچ اصول انسانی و اخلاقی پایبند نیست.

متاسفانه در مقابل چنین جنایات بی سابقه در تاریخ، مدعیان حقوق بشر نه تنها نظاره گر هستند بلکه با سکوت و حمایت های ناجوانمردانه خود، زمینه را برای تکرار اینگونه جنایات فراهم می کنند و قطعا شریک جرم این رژیم منفور هستند.

اینجانب با کمال تاسف، این مصیبت را به جنابعالی، خانواده محترم و مجاهدان جبهه مقاومت تسلیت عرض می کنم و از درگاه خداوند متعال در این روز عزیز، برای این شهیدان علو درجات و برای شما سلامتی و ثبات قدم در مسیر نورانی مقاومت و دفاع از آرمان والای ملت مظلوم فلسطین را مسالت دارم.

                               سید ابراهیم رئیسی

                          رئیس جمهوری اسلامی ایران

پیام تسلیت ولایتی به رئیس دفتر سیاسی حماس

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در پیامی شهادت سه تن از فرزندان و تعدادی از نوه‌های دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس را تسلیت گفت.

متن پیام دکتر علی اکبر ولایتی به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم 

انا لله و انا الیه راجعون 

خبر شهادت سه تن از فرزندان برومند دکتر اسماعیل هنیه و تعدادی از نوه ها و اعضای خانواده ایشان در اثر حمله ددمنشانه و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی، موجب تاسف و تاثر فراوان گردید و بار دیگر چهره واقعی و سفاک این رژیم کودک کش را نشان داد.

رژیم جنایتکار صهیونیستی با این اقدامات روز به روز انزوای خود در سطح بین الملل و در افکار عمومی را تسریع می نماید و به دلیل شکست های متعدد در میدان نبرد که نشان از ضعف بیشتر و اذعان به شکست دارد، دست به چنین ترورهای ناجوانمردانه و قتل عام ملت مظلوم فلسطین و غزه می زند، هر چند خواب شوم در هم شکستن مقاومت مردم بزرگ و شجاع فلسطین را به گور خواهد برد.

بی تردید مجاهدان راه اسلام و آزادی فلسطین پاداش خود را دریافت خواهند کرد و ملت بزرگ فلسطین و غزه هر روز منسجم تر، مقتدرتر و شجاع تر از گذشته به راه خود در مقابله با این غده سرطانی و آزادی قدس شریف گام بر خواهند داشت و این فداکاری ها و ایثارگری ها راه بزرگ و ارزشمند مقاومت را تقویت خواهد کرد و هیچ عاملی نمی تواند بر اراده پولادین این فرماندهان و رزمندگان خدشه وارد نماید. 

اینجانب ضمن ابراز همدردی عمیق با ملت فلسطین و مبارزان جبهه مقاومت و مردم شجاع غزه، این مصیبت بزرگ را به جناب دکتر اسماعیل هنیه تسلیت عرض نموده و برای شهدای بزرگوار رحمت الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت می نمایم.»

شبکه الجزیره امروز  گزارش داد که در پی حمله رژیم صهیونیستی در غزه سه تن از فرزندان اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و شماری از نوه‌های وی به شهادت رسیدند.

همچنین منابع فلسطینی اسامی شهدا را «حازم، امیر و محمد» فرزندان رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کردند.

پیام تسلیت نخست وزیر قطر به هنیه

محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، نخست‌وزیر و وزیر امورخارجه قطر با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تماس تلفنی برقرار کرد و طی آن شهادت فرزندان و نوه‌هایش در حمله جنایتکارانه ارتش رژیم صهیونیستی به غزه را تسلیت گفت.

ترکیه شهادت فرزندان و نوه‌های هنیه را به وی تسلیت گفت

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی این جنبش تماس تلفنی از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه دریافت کرد.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، اردوغان طی این تماس تلفنی شهادت فرزندان و نوه‌های هنیه در حمله رژیم صهیونیستی را به وی تسلیت گفت.

در همین رابطه، هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه نیز در تماسی جداگانه با هنیه شهادت سه فرزند و نوه‌هایش را به او تسلیت گفت.

واکنش جهاد اسلامی فلسطین به شهادت فرزندان هنیه

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای هدف قرار دادن فرزندان و نوه‌های رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرد.

براساس گزارش فلسطین الیوم، در این بیانیه همچنین آمده است این عملیات ناجوانمردانه بیانگر آن است که دشمن صهیونیستی در پی شکست میدانی در دستیابی به اهداف خود دچار سردرگمی شده و به دنبال آن است که تیرهای کینه‌توزانه خود را به سمت انتقام از فرزندان مجاهدین مقاومت و خانواده‌های آنها نشانه بگیرد.

در بیانیه مذکور آمده است دشمن صهیونیستی برای ارتکاب این جنایت روز اول عید سعید فطر را انتخاب کرد و این جنایت با هدف افزایش غم و اندوه در جان ملت فلسطین انجام شد. دشمن تصور می‌کند که با این اقدام، مقاومت را به سمت ناامیدی و تسلیم شدن سوق می‌دهد و از این طریق مقاومت امتیازاتی خواهد داد که دشمن برای تحقق آن در میدان عاجز است.

جنبش جهاد اسلامی همچنین اعلام کرد هدف قرار دادن رهبران، فرماندهان، فرزندان و خانواده‌های رزمندگان مقاومت تنها باعث افزایش عزم و استواری ملت فلسطین و مقاومتِ آنها در پایبندی به حقوق مردم فلسطین تا شکست رژیم صهیونیستی خواهد شد. دشمن صهیونیستی محکوم به توقف جنگ نسل‌کشی علیه ملت فلسطین است.

این جنبش فلسطینی همچنین اعلام کرد آنچه رهبران مقاومت از خون خود، فرزندان و خانواده‌هایشان تقدیم می‌کنند تنها بخشی از جانفشانی‌های بزرگ ملت فلسطین است. مقاومت برای دفاع از فلسطینیان از فداکاری رهبران و فرزندانشان دریغ نمی‌کند.

پیام تسلیت محمود عباس به هنیه

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که هنیه از سوی ‌محمود عباس، رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین تماس تلفنی دریافت کرد و محمود عباس طی این تماس شهادت فرزندان و نوه‌های اسماعیل هنیه که امروز بر اثر حمله صهیونیست‌ها به شهادت رسیدند را به وی تسلیت گفت.

پیشتر شبکه الجزیره گزارش داد که در پی حمله رژیم صهیونیستی در غزه سه تن از فرزندان اسماعیل هنیه و شماری از نوه‌های وی به شهادت رسیدند.

منابع فلسطینی اسامی شهدا را «حازم، امیر و محمد» فرزندان رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کردند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در واکنش به شهادت فرزندان و تعدادی از نوه‌هایش در حمله رژیم صهیونیستی گفت: خداوند را به خاطر این افتخاری که با شهادت سه فرزند و نوه‌هایم نصیب ما کرد، شکر می‌کنم.

هنیه در ادامه افزود: با این دردها و خون‌ها، ما برای ملت و مسأله فلسطین و امت خود امید، آینده و آزادی می‌آفرینیم.

رسانه صهیونیست: نتانیاهو و گالانت از ترور فرزندان هنیه بی‌اطلاع بودند

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که ترور فرزندان اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نه به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و نه حتی به یو آو گالانت، وزیر جنگ این رژیم نیز اطلاع داده نشده بود.

براساس گزارش الجزیره، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی همچنین گزارش داد که اطلاعات حضور فرزندان هنیه در این خودرو تنها لحظاتی قبل از انجام عملیات به دست آمده بود.

در همین رابطه، روزنامه عبری‌زبان هاآرتص به نقل از یک منبع آگاه صهیونیستی فاش کرد که نگرانی بابت این موضوع وجود دارد که جنبش حماس در واکنش به ترور فررزندان اسماعیل هنیه روند توافق آزادی اسرا را متوقف کند.

باراک راوید، خبرنگار واللا نیز به نقل از یک مقام عالی‌رتبه صهیونیست اعلام کرد که شاباک و ارتش رژیم اشغالگر، بنیامین نتانیاهو  را قبل از انجام این عملیات از آن مطلع نکردند زیرا آن را یک اقدام تاکتیکی تلقی می‌کردند.

وی در ادامه افزود: سه فرزند اسماعیل هنیه از اعضای فعال گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس بودند.

کدخبر: 987326 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟