میرزویان: ارمنستان قصد پیوستن به ناتو را ندارد

آرارات میرزویان در مصاحبه‌ای با پورتال خبری «تودوس نوتیسیاس» که یکشنبه منتشر شد، اظهار کرد: ما با ناتو همکاری کرده و در عملیات صلحبانی در افغانستان مشارکت داشته و حضور خود را در کوزوو تقویت می‌کنیم.

وی افزود: این همکاری‌ها رسمی است. در مورد پیوستن به ناتو باید بگویم، خیر. این موضوع در دستور کار ارمنستان نیست.

وزیر خارجه ارمنستان تاکید کرد: در مورد مناسبات با اتحادیه اروپا نیز باید بگویم که ایروان به اروپا گرایش دارد. مایلم به اظهارات اخیر نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در پارلمان اروپا اشاره کنم. وی گفت اتحادیه اروپا به هر میزانی که خواهان نزدیک شدن به ارمنستان باشد ایروان نیز به همان اندازه آماده نزدیک شدن به اتحادیه اروپاست.

میرزویان بروکسل و واشنگتن را شرکای بزرگ ایروان خواند و گفت: ما در حال تعمیق روابط سیاسی و اقتصادی با اتحادیه اروپا و آمریکا هستیم.

وی همچنین درباره روابط با روسیه اظهار کرد: ما مناسبات اقتصادی، تجاری و همکاری‌هایی در حوزه‌های مختلف و روابط خوبی در زمینه امنیتی داریم.

وزیر خارجه ارمنستان افزود: اما این واقعیت دارد که ما متفاوت فکر می‌کنیم و به یک زبان مشترک حرف نمی‌زنیم. مشکلات در روابط با روسیه را نمی‌توانیم کتمان کنیم.

میرزویان گفت: من نمی‌توانم آینده را پیش‌بینی کنم اما می‌دانم که انتظارات ارمنستان برای تعهد ۲ کشور به تمامیت ارضی یکدیگر، منصفانه است.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر گفته بود که مسکو نگران جلسه مشترک ارمنستان-اتحادیه اروپا- آمریکا در روز پنجم آوریل (۱۷ فروردین) است زیرا واشنگتن و بروکسل آشکارا رویکرد ضدروسی دارند.

منبع: ایرنا

کدخبر: 984612 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟