حمایت اردوغان از فلسطین لفظی و از اسرائیل واقعی است / 200 کشتی صادرات محصولات ترکیه‌ای به اسرائیل

به گزارش رکنا ،«متین جیهان»، روزنامه‌نگار ترکیه‌ای با انتشار تصاویری که صادرات محصولات ترکیه‌ای به رژیم اسرائیلی را نشان می‌دهد از سیاست‌های « رجب طیب اردوغان »، رئیس‌جمهور ترکیه در قبال این رژیم انتقاد کرده است.

اردوغان امروز چهارشنبه در یک سخنرانی در نشست حزب حاکم عدالت و توسعه از رژیم صهیونیستی به عنوان یک «کشور تروریست» نام برد.

رئیس‌جمهور ترکیه گفت: «اسرائیل دارد راهبرد تخریب کامل یک شهر با مردمانش را در پیش می‌گیرد. من نسبت به آنچه در دلم می‌گذرد آگاه هستم و به صراحت می‌گویم اسرائیل کشور تروریست است.»

وی اضافه کرد: «اگر اسرائیل قتل‌ عام را به این شکل اجرا کند من همه جا این را ثبت خواهم کرد که یک کشور تروریست وجود دارد که در تمام دنیا ملعون است.»

اردوغان در بخش دیگری از اظهاراتش اضافه کرد: «من خطاب به نتانیاهو می‌گویم: شما بمب اتمی دارید. بمب هسته‌ای دارید و با آن دارید تهدید می‌کنید. مهم نیست چه دارید، خواهید رفت.»

رئیس‌جمهور ترکیه اضافه کرد: «ما اقداماتی انجام خواهیم داد تا نهادهای سیاسی و نظامی اسرائیل که به صورت بی‌رحمانه مردم مظلوم غزه را قتل عام کردند در دادگاه‌های بین‌المللی محاکمه شوند.»

با وجود این، اردوغان به رغم این بیانیه‌های آتشین هنوز هیچ اقدام عملی در جهت قطع رابطه با رژیم صهیونیستی انجام نداده است.

متین جیهان در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس با بیان اینکه صادرات محصولات ترکیه‌ای به اسرائیل ادامه دارند فهرستی از بیش از ۲۰۰ کشتی باری که در حال حمل محصولات مختلف اعم از نفت خام، آهن و فولاد به تل‌آویو هستند را منتشر کرده است.(عکس زیر)

حمایت اردوغان از فلسطین

او در بخشی از این پیامش نوشته است که ترکیه از فلسطین در لفظ حمایت می‌کند اما از اسرائیل در واقعیت.

او در این پیام نوشته است: «ما داریم از بنادرمان به طور متوسط ۷ کشتی عازم اسرائیل می‌کنیم. دیروز ۱۳ کشتی دیگر فرستادیم. ما از زمان شروع قتل‌عام‌ها در غزه از فلسطین در سطح لفظ حمایت کرده‌ایم اما با ۲۷۲ کشتی لجستیک در اختیار اسرائیل قرار داده‌ایم.»

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به « طوفان الاقصی » را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه به هلاکت رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرده و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داده است. حملات رژیم صهیونیستی به شهادت بیش از ۱۱ هزار نفر منجر شده است.

ناظران می‌گویند اقدامات اسرائیل اعم از قطع برق، محدود کردن کمک‌رسانی به غزه و انجام حمله علیه آواره‌های فلسطینی در غزه ذیل قوانین بین‌المللی مصداق جنایت‌های جنگی محسوب می‌شوند.

نظامیان رژیم اسرائیل امروز در اقدام دیگری که انتقاد شدید نهادهای بین‌المللی را به همراه داشت وارد بیمارستان الشفاء در شمال غزه شدند.

«مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه طی بیانیه‌ای توئیتری گفت که از یورش ارتش رژیم صهیونیستی به بیمارستان الشفاء در شهر غزه، بهت‌زده و شوکه شده است.

گریفیتس با بیان اینکه بیمارستان‌ها مکانی برای جنگ نیستند، بر لزوم حفاظت از بیماران و کادر درمان در هر شرایطی تاکید کرد.

وی در این‌باره توضیح داد: «من از گزارش‌های حمله نظامی به بیمارستان الشفاء در غزه وحشت‌زده شدم. حفاظت از نوزادان، بیماران، کادر پزشکی و همه غیرنظامیان باید بالاتر از همه مسائل دیگر باشد. بیمارستان‌ها جای جنگ نیستند».

منبع : فارس

کدخبر: 946829 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟