ما به نیروی مقاومت اسلحه و موشک نمی دهیم / ایران مبارزه با اسراییل را پشتیبانی می‌کند

سردار فدوی در اجتماع دانشجویان در حمایت از غزه که در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد با اشاره‌ به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی نقطه عطفی برای حرکت رو به رشد مقاومت و آرمان فلسطین شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی این حرکت را آغاز کرد و این روند را توسعه داد. اولین اقدام بعد از پیروزی انقلاب و 22 بهمن از سوی انقلاب این بود که سفارت اسراییل در تهران،  تقدیم به ملت فلسطین شد و اسراییل را از این کشور بیرون کرد.

وی گفت: انقلاب اسلامی از همان ابتدا  به صورت رسمی و با صدای بلند دفاع خود از ملت مظلوم فلسطین را فریاد زد. شروع مقاومت و دلدادگان انقلاب اسلامی از همین زمان بود، حزب الله شکل گرفت و این روند ادامه یافت.

سردار فدوی افزود: ایران بارها علنی اعلام کرده هر کسی با اسراییل مبارزه کند او را پشتیبانی می کند.‌ روال امامین انقلاب هم‌ همین است و  سپاه پاسداران از همان ابتدا پای کار رفت.

جانشین فرمانده سپاه با بیان اینکه هر وقت به وظیفه خود به عنوان یک تکلیف عمل کردیم، بهترین نتیجه رقم می خورد و خورده است، یاد اور شد: وضعیت مقاومت الان خیلی متفاوت از سال‌های قبل است. در عملیات طوفان الاقصی اقدامی عملی از سوی حماس انجام گرفت. اسرائیلی ها هنوز در شوک این ضربه هستند. رفت و‌ آمدها به سرزمین اشغالی برای تنفس مصنوعی به اسراییل است زیرا آنها هنوز در  شوک‌ هستند و فرماندهی میدان را آمریکایی ها بر عهده گرفتند. خبیثان  پشت سر هم می ایند تا به او بگویند ما هستیم.

سردار فدوی ادامه داد: 10 روز می گویند آماده حمله زمینی می شویم امروز اقدام کوچکی انجام دادند که نتیجه آن را دیدند و فرار کردند.‌شب گذشته تظاهرات بزرگی در اسراییل انجام شد و از نظر داخلی هم دچار مشکلات مختلفی شدند.

فدوی با بیان اینکه تحولات مهمی رخ داده است، تصریح کرد:  هم دست کسانی که می خواهند مقاومت کند به برکت انقلاب و شهید سلیمانی پر شده و هم اراده به کار بردن این دست پر،  ایجاد شده  و موکول به یک‌نقطه هم‌نیست.

وی با بیان اینکه چند سال پیش خبیثان به یمن حمله کردند، ادامه داد: الان وحشت کردند اگر یمن حمله کند چه کنند. یمن امروز موشک های بیش از 2 هزار برد و‌ پهپاد دارد. این تحقق همان آیه قران است که کسانی که تقوای الهی داشته باشد و به تکلیف عمل کنند از یاری خداوند بهره‌مند خواهد شد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران گفت: سالها پیش در ادبیات سیاسی و‌ مبارزه حرفی از مقاومت نبود اما با ظهور انقلاب اسلامی  امامین انقلاب بلند گفتند از مظلوم دفاع و با ظالم مقابله می کنیم این موضوع در کشور تبیین شده و در قانون اساسی هم آمده است.

فدوی به اظهارات سه ماه پیش وزیر خزانه داری امریکا در یک برنامه زنده تلوزیونی اشاره کرد و افزود: او در این برنامه گفت 44 سال است با ایران می جنگیم اما یک‌پیروزی هم کسب نکردیم. در 8 سال دولت اوباما هم از این حرفها زیاد زدند. جمله معروف خود اوباما این بود ما و‌ هم‌پیمانانمان خواستیم دولت‌سوریه نباشد نتوانستیم چون ایران نخواست.

وی با اشاره به دلیل این مسئله گفت: در مقایسه عوامل دنیا و مادی با امریکا دست برتر با انهاست. امسال 870 میلیارد دلار بودجه نظامی انهاست اما این تنها ملاک تعیین کننده نیست  چون قاعده ای که خداوند گفته برقرار است و آن این است اگر به تکلیف خود عمل کنید من هم به شما کمک می کنم به گفته امام راحل ما مکلف به تکلیف هستیم‌ نه‌ نتیجه خداوند هیچ تکلیفی را بر عهده بنده ای نگذاشته که نتواند انجام دهد.

سردار فدوی یاداور شد: در این مسیر پیشتیبان های زیادی هم وجود داشت. امام کاری کرد که خیلی از علمای شیعه در فکرشان هم‌ نبود و‌آن ایجاد حکومت اسلامی بود که توسط او انجام شد. پشتوانه ای مثل شهدای انقلاب،  شهدای کردستان،  شهدای 8 سال دفاع مقدس هم پشتیبان این مسیر هستند. البته آنها را مادیدیم وخبیثان عالم دنبال قطع نسل و فراموشی در این‌ زمینه بودند اما در دهه 90 شرایطی رخ داد که جنگی سخت تر از دهه 60 رخ داد و انهایی که شهدایی مثل همت و باکری را ندیده بودند در هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای کشور فتنه بزرگتری چون داعش را کور کردند و شکست دادند.

وی با توصیه به جوانان تصریح کرد:

باید حواسمان باشد هر جایی هستیم به تکلیفمان درست و جدی عمل کنیم در این شرایط مطمئن باشید بهترین نتیجه رقم می خورد.

سردار فدوی تاکید کرد: این بار هم مظلومان پای کار هستند. دو هفته از این جنگ گذشت اما مردم غزه هنوز پای کار هستند و بقیه هم باید پای کار باشند. دیدید‌ غیر از امریکا و کسانی که از او حمایت می کنند بقیه دنیا پای کار فلسطین هستند و ام القرای اسلام باید در این مسیر جلودار همه باشد.

یمنی ها با هوش بالا موشک 2 هزار کیلومتری می سازند

فدوی یادآور شد: دست جبهه مقاومت پر است اقا فرمود حاج قاسم دست اینها را پر کرد از تیرکمان و سنگ به موشک و‌پهپاد رسیدند اسراییل امروز هم نمی داند انها چه سلاح هایی در اختیار دارند. برخی فکر می کنند ما به انها سلاح می دهیم اما اینطور نیست خودشان تولید می کنند. یمنی ها را دیدید با هوش بالا موشک 2 هزار کیلومتری می سازند که امریکایی ها را به وحشت می اندازد.

فدوی یادآور شد: در جنگ ‌سی و سه روزه انها تحمل یک حزب الله را نداشتند اما بعد آن دهها حزب الله شکل گرفت. ما  هم از اول انقلاب تا حالا پای هر کاری که رفتیم موفق شدیم. اگر در کاری موفق نشدیم یقین بدانید به این دلیل است چون پای کار نرفتیم.ان شاالله در این هماورد هم وعده خدا محقق می شود و حزب خدا پیروز میدان خواهد بود. در این صورت گام های بعدی محکم تر خواهد بود. وقتی یک‌عامل نا امنی از میان مسلمانان از بین رود حتما گام های بعدی بهتر و‌محکم تر خواهد بود.

وی افرود:‌  امریکا اسراییل را برای امنیت خود ایجاد کرد و‌ اگر احساس ناامنی کند به راحتی او را فدای خود می کند.

 وی در پاسخ به سوال دانشجویی درباره اقدام عملی ایران در این عملیات گفت: برخی از شما جوانان اقدام عملی را موشک مستقیم به حیفا می دانید البته اگر لازم باشد و تکلیف شود این کار هم صورت می گیرد،  بی محابا هم صورت می گیرد ولی تکلیف را من تعیین نمی کنم.

عملکرد گنبد آهنین افتضاح بود

وی درباره عملکرد گنبد اهنین نیز گفت:‌ عملکرد آن افتضاح بوده خودشان می گویند 50 درصد موفق بوده اما موفقیت ان در حد 30 درصد بوده است.

وی درباره اعزام نیروی انسانی به غزه برای کمک به رزمندگان مقاومت نیز  گفت: انجا مشکل نیروی انسانی ندارند در این دو هفته اندک شمار رزمنده شهید شده خانواده‌هایشان شهید شدند اما شمار رزمنده گان شهید اندک بوده است.

فدوی درباره سیاست جبهه مقاومت نیز گفت: صبر، مقاومت و اقدام که همه در حال انجام است. آنها در جنگ زمینی هم دستشان پر است.

منبع : تسنیم

کدخبر: 939207 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟