اسرائیل در آستانه جنگ داخلی! / فرمانده نیروی هوایی اراضی اشغالی کم مانده گریه کند!

نداف ارگمن، رئیس سابق شاباک به رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گفت: در صورت تصویب این قانون وحشتناک در دولت متفاوتی خواهیم بود و ما دیگر ملزم به اجرای قراردادی که آنها با ما امضا کردند، نیستیم. تحمیل مسؤولیت به این داوطلبان، خلبانان و یگان‌های ویژه کاملا اشتباه است.

وی افزود، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی و رئیس حاضر شاباک باید با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی جلسه تشکیل داده و عواقب سرنوشت ساز طرح اصلاحات را بررسی کنند. وظیفه آنهاست که از نتانیاهو بخواهند از این طرح دست بردارد. این یک موضع گیری سیاسی نیست بلکه موضع گیری حرفه‌ای است.

ارگمن گفت، طرح قضایی جامعه صهیونیستی را تکه تکه می‌کند و قدرت ارتش را در انجام ماموریت خود هدف قرار می‌دهد.

وی گفت، تصمیم گرفته با رسانه‌ها صحبت کند زیرا واقعا از اینکه در آستانه جنگ داخلی قرار دارند، نگران است.

فرمانده نیروی هوایی اسرائیل

ارگمن درباره پیش‌نویس قانون لغو بند معقولانه بودن تصمیمات دولت پیرامون طرح اصلاح دستگاه قضایی که روز دوشنبه در پارلمان رژیم صهیونیستی مطرح خواهد شد، گفت: واقعا می‌ترسم که ما بعد از این تصویب، حکومتی متفاوت داشته باشیم.

وی از نتانیاهو خواست، تصویب این طرح را به سرعت متوقف کند و گفت، نتانیاهو به صورت دموکراتیک انتخاب نشده که «دموکراسی رژیم صهیونیستی» را نابود کند. او مثل قبل به رژیم صهیونیستی پایبند نیست و امروز در قبال یک ائتلاف غیرممکن متعهد است.

ارگمن گفت: انتظار داشتم نخست وزیر این بحث‌ها را متوقف و وزیران و اعضای کنست را مهار کند. معتقدم این بحث‌ها و طرح‌ها خطرناک هستند و نمی‌توان فهمید چه کسی به حرف‌های یک وزیر در کابینه گوش می‌دهد. اگر من به جای رئیس شاباک بودم به شدت نگران می‌شدم.

کمیسیون قانون اساسی کنست روز چهارشنبه نسخه نهایی پیش‌نویس قانون لغو بند معقولانه بودن تصمیمات دولت پیرامون طرح اصلاح دستگاه قضایی را تصویب کرد تا در شور دوم و سوم به رای گذاشته شود.

رئیس سابق شاباک همچنین نتانیاهو را مسؤول تمرد سربازان ذخیره از خدمت نظامی می‌داند چراکه ممکن است امنیت رژیم صهیونیستی به خطر افتد.

وی تاکید کرد، نباید سربازان را به خاطر وضعیت هرج و مرج ناشی از تلاش کابینه برای تحمیل تغییرات قضایی سرزنش کرد؛ تغییراتی که چهره و ماهیت دولت را تغییر می‌دهد و به حالتی دیگر تبدیل می‌کند و دولت را از اصول اصلی خود جدا می‌سازد.

ماه مارس ارگمن نسبت به تجزیه نهادهای رژیم صهیونیستی در اثر طرح قضایی هشدار داده و گفته بود، این طرح مقدمه تبدیل رژیم صهیونیستی به دولتی دیکتاتور را فراهم می‌کند.

وی آن زمان در مصاحبه با شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی درباره بحران دودستگی رژیم در اثر کودتای قضایی و تاثیر آن بر سرویس شاباک گفت و درباره رفتار نتانیاهو ابراز نگرانی کرد.

این در حالی است که روز پنج‌شنبه هزاران شهرک نشین در چندین منطقه علیه طرح اصلاحات قضایی کابینه بنیامین نتانیاهو تظاهرات کردند.

شهرک نشینان به سمت قدس اشغالی حرکت کردند و این راهپیمایی را «شب رویارویی» نامیدند. تظاهرکنندگان چندین خیابان مرکزی در "تل‌آویو"، حیفا و رعانا را بستند و مخالفت خود را با پیش‌نویس قانون اصلاح دستگاه قضا اعلام کردند.

این تظاهرات همزمان شده بود با اظهارات نتانیاهو که همچنان به دفاع از طرح تضعیف دستگاه قضایی ادامه داده و مدعی است این طرح آنچه «دموکراسی رژیم» خوانده را تقویت می‌کند.

یایر لاپید، رئیس اپوزیسیون نیز به اظهارات نتانیاهو پاسخ داد و گفت: «آنچه امروز عصر دیدیم، نخست وزیری است که به جای متحد کردن اسرائیل، اسرائیل را متلاشی می‌کند.» وی افزود: «نتانیاهو به جای اینکه حقیقت را به شهروندان بگوید، دروغ می‌گوید.»

همچنین اور هلر، خبرنگار نظامی در "کانال ۱۳" عبری زبان گفت که هرکس با فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی ملاقات کرده، امروز تایید می‌کند که او "در آستانه گریه کردن بوده است."

این خبرنگار تاکید کرد: برآرود و درک ما در نهادهای امنیتی و نظامی این است که شاهد پیوستن صدها خلبان به ۲۰۰ خلبانی خواهیم بود که اعلام کردند داوطلبانه فعالیت خود را متوقف می‌کنند. این به معنای آسیب قابل توجهی به توانایی ارتش در سایه هشدارهای ویژه از جبهه شمال به خصوص از جانب دبیرکل حزب‌الله لبنان است.

منبع: ایسنا

کدخبر: 911232 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟