گلوبال پاور: نیروی مسلح ایران از قدرت‌های برتر نظامی جهان است

    پایگاه اطلاع رسانی گلوبال فایر پاور در آخرین دسته بندی خود از قدرت‌های برتر نظامی در جهان ، ایران را در رده نیروهای مسلح قوی دسته بندی کرده است.

    به گزارش یاهو نیوز، این پایگاه اطلاع رسانی این ارزیابی را بین ۱۴۴ کشور و رژیم صهیونیستی انجام داده است. معیارهای این گزارش میزان تجهیزات نظامی، وضعیت مالی و اقتصادی، جعرافیا و منابع موجود است.

    گلوبال پاور در این ارزیابی خود ایران را در زمینه‌هایی همچون قدرت ناوگان تانک، پرتاب کننده موشک و راکت و مجموع نیروی نظامی فعال در فهرست ۱۰ کشور برتر جهان قرار داده است.

    در این ارزیابی آمده است که تا ژانویه ۲۰۲۳، ایران بیش از ۴۰۰۰ تانک و بیش از ۱۰۰۰ پرتابگر راکت و موشک داشته است. پرسنل نظامی فعال این کشور با ۵۷۵۰۰۰ نفر، هفتمین نیروی نظامی بزرگ در جهان است.

    این وبگاه تخصصی امتیاز ۲۷۱۲ را به نیروهای مسلح ایران داده است. آمریکا، چین و روسیه بالاترین رتبه را در این رده بندی دارند. ارتش هند نیز در جایگاه چهارم این رده بندی قرار گرفته است. ارتش عربستان در این رده بندی در جایگاه بیست و دوم و نظامیان رژیم صهیونیستی در جایگاه هجدهم، یک پله پایین‌تر از ایران قرار دارند.

    این گزارش در حالی منتشر شده که در روزهای گذشته یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از قدرت نیروی دریایی ایران به شدت اظهار نگرانی کرده و گفته بود ایران در زمینه می‌تواند به تهدیدی جدی در منطقه برای موجودیت رژیم صهیونیستی و متحدانش تبدیل شود.

ایران باحمله موشکی اسرائیل را نابود می کند

 

 

کدخبر: 896206 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟