اینترنشنال بلندگوی آشوب در کشور شده / قانون حجاب قانونی مترقی است و تا وقتی قانون است لازم الاجرا است

به گزارش رکنا، علیرضا زاکانی_ شهردار تهران_ روزگذشته ( سه‌شنبه ) با حضور در سالن جابربن حیان دانشکده شیمی دانشگاه شریف در آئین گرامیداشت ۱۶ آذر و روز دانشجو شرکت کرد و به پرسش‌های دانشجویان پاسخ داد.

این جلسه دانشجویان دانشگاه شریف با علیرضا زاکانی به مناسبت روز دانشجو به جنجال کشیده شد.

صحبت نمایندگان تشکل‌های دانشجویی با صحبت‌های عسگری نماینده بسیج دانشجویی آغاز شد.

 نماینده بسیج دانشجویی با انتقاد از نحوه انتخاب زاکانی در شهرداری تهران گفت: قطعا در انتخاب شما و برخی مسئولان دیگر پرسش‌های جدی وجود دارد. بودجه شهرداری تهران ۵۰ هزار میلیارد تومان اعلام شده که از برخی وزارتخانه‌ها بیشتر است. شما با این نهاد چاق و بعضا ناکارآمد می‌خواهید چه کنید؟ در این ایام شهر توسط برخی اغتشاشگران و نه معترضان خسارت بسیاری دیده، لذا برای حوزه بودجه‌ای شهر چه تصمیمی دارید؟

 در ادامه جلسه، نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی نیز با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر دوری نمایندگان مجلس از گرفتن مسئولیت‌ها و فراموشی این موضوع توسط زاکانی، گفت: خود را شخصیت فساد ستیز معرفی کردید. این در حالیست که شفافیت در دوره شهرداری آقای حناچی گوی رقابت را از شما ربوده است. چگونه به افزایش سطح شفافیت کمک کرده‌اید؟

این دانشجو تاکید کرد: با بررسی دوره مدیریت شما در شهرداری تهران به نظر می‌رسد شهرداری بار دیگر می‌خواهد از ناحیه تراکم فروشی درآمدزایی کند تا مشکلات مالی خود را حل کند در حالیکه شعار عدم تراکم فروشی را دادید. چرا احکام کمیسیون ماده ۱۰۰ را شفاف نمی‌کنید؟

در ادامه نماینده شورای صنفی دانشجویان نیز با تکرار برخی انتقادات در شیوه انتخاب شهردار تهران، خطاب به زاکانی گفت: نخبگانی که چون فضایی در کشور پیدا نکردند، دست به مهاجرت می‌زنند، شما برای تدبیر این موضوع با افزایش هزینه‌های خروج از کشور، مانع مهاجرت آنها می‌شوید. خود می‌دانید چه ساخته‌اید که مجازات افراد ماندن در این کشور است؟.

وی ادامه داد: هنوز رشوه در سراسر شهرداری به چشم می‌خورد و شما در شهر هیچ امکانی را برای اعلام اعتراض‌ها فراهم نکردید. اگر دم از گفت‌وگو و تضارب آراء می‌زنید چقدر امکان شنیدن صداها را فراهم کرده‌اید.

بنابراین گزارش، در حالیکه آغاز جلسه شهردار تهران با دانشجویان دانشگاه شریف در فضایی آرام بود اما در برخی مقاطع نیز این جلسه با پرسش‌های برخی دانشجویان به حاشیه رانده می‌شد که با مدیریت خود زاکانی و ترتیب دهندگان جلسه کنترل می‌شد.

علیرضا زاکانی پس از صحبت نمایند دانشجویان ضمن اظهار خوشحالی از حضور در جمع دانشجویان خطاب به دانشجویان گفت: شما فرزندان من هستید. قدر خود را بدانید که ما قدردان شما هستیم. جلسه امروز به مناسبت ۱۶ آذر که یکی از قله‌های افتخار ملت ماست، برگزار شده وقتی به سال ۱۳۳۲ و کودتای ۲۸ مرداد برمی‌گردیم شرایطی را مشاهده می‌کنیم که نفس‌ها در سینه حبس شده؛ اما جریان دانشجویی اعتراض خود را به نظام استکبار عیان کرد. در این مسیر خون داد. سه شهید تقدیم کرد و یک قله افتخار آفرید.

وی ادامه داد: پس از انقلاب اسلامی این تجلی در ۱۳ آبان دیده می‌شود که در تراز جهانی بر علیه استکبار جهانی روی داد. آنچه که اقدام شد قوام حاکمیت و انقلابی بزرگتر از انقلاب اول را ثبت کرد.

وی ادامه داد: ۱۴ سال از عمر خود را در جنبش‌های دانشجویی صرف کردم و وجب به وجب این دانشگاه و دانشگاه‌های دیگر را طی کردم. ما در یک مقطع حساسی هستیم که به گواه سند امنیت ملی آمریکا که اعلام کرده ۱۰ سال آینده ۱۰ سال مخاطره آمیز است، چرا که تقسیم قدرت در جهان شکل می‌گیرد. اینکه هر کشوری چقدر از این کیک قدرت برای خود بردارد چیزی است که ده‌ها و صد سال آینده خود را شکل می‌دهد. در این سند آمده که سه ضلع هستند که آمریکا و آینده آن را به مخاطره می‌اندازند. نخست چین که هم تکنولوژی دارد و ثروت و نقطه شروع را نیز تعارض چین و تایوان قرار داده‌اند.

وی افزود: بخش دوم را روسیه اعلام کرده‌اند که با حمله به اوکراین یک خطر برای آمریکا قلمداد می‌شود و ضلع سوم را ایران اعلام می‌کنند. قد و قواره کشور ما این است که یک ابرقدرت نما آن را خطر اعلام می‌کند و پنج راهبرد را برای منطقه ما مشخص می‌کند. ۴۳ سال از انقلاب ما می‌گذرد و هنگامی که این انقلاب در حال وقوع بود آمریکا و شوروی مخالف بودند اما به پیروزی رسید. همه برخوردهای سخت با ما انجام شد؛ اما در نهایت آمریکا شکست خورد. ما آسیب دیدیم اما بزرگ شدیم. امروز نیز تهدید می‌کنید چرا به یک ابرقدرت سابق سلاح نظامی منتقل می‌کنید. چه غلط و چه درست این موضوع را به زبان می‌آورید.

وی تاکید کرد: سال ۷۰ بوش پدر اعلام کرد: نظم نوین جهانی دنیایی است که کدخدایی آمریکا در آن محقق می‌شود و در آن موقع تنها کشوری که موضع گرفت ما بودیم. بوش پسر نیز از خاورمیانه بزرگ صحبت کرد. به افغانستان و عراق حمله کرد و در حمله به افغانستان همه کشورها غیر از ایران به آن تن دادند. به جنوب لبنان حمله کرد و در جنگ ۳۳ روزه پنجمین ارتش دنیا شکست خورد. در تمام این مراحل ایران در صدر عوامل است.

در میان صحبت‌های زاکانی در خصوص قرارگیری کشورمان به عنوان سد در مقابل عملیاتی شدن خواسته‌ها و برنامه‌های آمریکا برخی از دانشجویان حاضر در جلسه به تمسخر صحبت‌های زاکانی جملاتی را عنوان کردند که زاکانی در پاسخ گفت: خوب گوش کنید ببینید آمریکایی‌ها چه می‌گویند. شب و روز می‌سوزند که نتوانسته‌اند به ما ضربه بزنند البته صد بار آسیب خوردیم ولی بلند شدیم. هیجان زده نشوید قطعا آخرش خوش است. امروز چه شده که دشمن تمام توجه خود را به کشور ما معطوف کرده و ابایی ندارد که اعلام کند می‌خواهد ایران را تجزیه کند و نمی‌خواهد در ایران پیشرفت اتفاق بیفتد و خدمت به مردم ارائه شود و تمام قد بر علیه کشور ما بلند شده است و یک مشت عناصر داخل و خارج بر اثر غفلت یا مرعوب شدن ادامه حرف او را تکرار می‌کنند.

اینترنشنال بلندگوی آشوب در کشور شده

اینترنشنال بلندگوی آشوب در کشور شده / قانون حجاب قانونی مترقی است و تا وقتی قانون است لازم الاجرا است

وی تاکید کرد: چه شده که امروز چنین برافروخته شده، علت این است که تمام اهدافی را که دنبال می‌کرده به شکست منجر شده، روزی بن سلمان اعلام کرد درگیری را به داخل ایران می‌بریم و اینترنشنال بلندگوی آشوب در کشور شده، او به فکر زن ما، زندگی ما و آزادی ما است! در پاسخ به این صحبت‌های زاکانی یکی از دانشجویان با صدای بلند اعلام کرد که شما به فکر هستید؟

زاکانی ادامه داد: ممنونم از اینکه درست حدس زدید. یادم باشد جایزه‌ای به شما بدهم. امروز عده‌ای در حال گرفتن انتقام از مردم و انقلاب ما هستند. ما در خدمت ملت هستیم. بی تردید عده‌ای خارج از مرزها با دروغ سعی در ایجاد اختلاف بین ما هستند و نشان داده‌اند که به هیچ کس رحم نمی‌کنند.

در اینجا دانشجویان با فریادهای مکرر از زاکانی درخواست کردند که اسم افرادی که در مبارزه با فساد مقابل آنها ایستاد را بیان کند. زاکانی در پاسخ به این درخواست دانشجویان شریف گفت: وزیر اطلاعات را به صحن مجلس آوردم. سه بار دادگاه رفتم. مرتضوی دادستان تهران با دو معاون رئیس جمهور با وزیر نفت، با کسانی که فیل را می‌خوردند و هاضمه آنها نفخ هم نمی‌کرد. آیا شما برای مبارزه با فساد حاضرید یک سیلی بخورید.

پس از صحبت‌های تند شهردار تهران تعدادی از دانشجویان به نشانه اعتراض سالن جلسه را ترک کردند که زاکانی خطاب به آنها گفت: شما گروه فشار هستید، فرار نکنید. بنشینید و بشنوید. با شعار و گروه فشار کسی به جایی نمی‌رسد.

شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه تنها یک آپارتمان ۹۳ متری به عنوان سرمایه دارد، افزود: هر چیز دیگری که شما پیدا کردید برای خودتان. من موضوع مسکن را با ساخت سالی ۱۸۰ هزار واحد مسکونی دنبال می‌کنم و با راه اندازی فروش متری در صدد حل مشکل مسکن هستم. ۵۵۰ واحد برای اساتید همین دانشگاه شریف بر اساس یک توافقنامه‌ای امضاء شده مسکن خواهیم ساخت. امشب نیز با آموزش و پرورش جلسه داریم برای معلمانی که خانه ندارند. بی تردید مسکن باید از دغدغه زندگی شما بیرون بیاید.

 در ادامه جلسه نماینده انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در طرح سوال خود با اشاره به شعار مبارزه با فساد در انتخابات ریاست جمهوری که توسط زاکانی مطرح شده بود، گفت: شما اعلام کردید در صورت پیروزی بستگان خود را روی کار نمی‌آورید اما به محض گرفتن سهم خود از دولت سیزدهم داماد خود را روی کار آوردید.

وی در پاسخ به این سوال گفت: در مناظرات ناظر به خویشاوندان صحبت کردم. افراد و بستگانی که برای آنها به دنبال شغل نیستم. من ناظر به برادر رئیس جمهوری صحبت کردم که امروز در زندان است و بستگانی که در کشور شبکه فسادی را شکل داده‌اند. کل مدیران در شهرداری تهران در کانون ارزیابی انتخاب شدند و ۹۷ درصد آنها نیز از درون شهرداری بودند. ناظر به حوزه فناوری تجربه‌ای داشتیم که تشخیص دادم دامادم در اینجا می‌تواند منشا جهش شود. لذا بدون حقوق حکم مشاور برای او زدم. کسی که فارغ التحصیل شریف است ولی آنقدر شرایط بالا و پایین شد که عملا مضمون درست حرف بنده که عدم ایجاد شغل برای اطرافیانم بود فهم درستی از آن منعکس نشد. لذا ایشان را برداشتم ولی هنوز هم ایشان در این زمینه به من کمک می‌کند.

ماجرای مشروطی و تجدیدی زاکانی از زبان خودش

وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در خصوص مشروطی و تجدید در دوران تحصیل گفت: من یک ترم مشروطی داشتم و با افتخار این را اعلام می‌کنم. چرا که در آن هنگام دو بچه داشتم و با غیرت مسافرکشی می‌کردم. دو تجدیدی هم در زمان جنگ در دوران تحصیل داشتم. من با زد و بند درس نخواندم تجدیدی مال مرد است در حالیکه به دیگران می‌گویم چرا میلیاردی خورده‌اید به من می‌گویند دو تجدیدی داشته‌ای و این موضوع را از پرونده من درآورده‌اند. در دوره‌ای معاون رئیس جمهور یک ربع وقت گذاشت تا برای اساتید دانشگاه علوم پزشکی بگوید که من دو تجدیدی داشته‌ام.

وی در خصوص موضوع هواپیمای اوکراینی نیز گفت: در شرایطی که رئیس جمهور وقت آمریکا اعلام کرده بود که ۵۲ نقطه تهران را خواهد زد این اتفاق که بسیار بد بود و هیچکس به چنین موضوعی راضی نبوده و نیست روی داد. بزرگترین ژنرال ما آمد و موضوع را اعلام کرد، خطا پذیرفته شد، عذرخواهی شد و مقرر شد غرامت هم پرداخت شود اما شما با جانیانی طرف هستید که ناو آمریکایی هواپیمای مسافربری ما را مورد اصابت موشک قرار داد و به فرد مسئول مدال دادند.

قانون حجاب قانونی مترقی است و تا وقتی قانون است لازم الاجرا است

زاکانی در پاسخ به پرسشی در خصوص قانون حجاب در کشور گفت: قانون حجاب قانونی مترقی است و تا وقتی قانون است لازم الاجرا است. اگر کسی دریافتی از این قانون و قانونمداری ندارد باید در چهارچوب‌های ذهنی خود اصلاح را صورت دهد. اگر ضوابط نباشد سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

این جلسه در ساعت ۱۵:۳۰ روز گذشته ( سه شنبه ) به پایان رسید و پس از آن علیرضا زاکانی با شماری از دانشجویان و همراهان مسیر منتهی به در خروجی دانشگاه را به صورت پیاده طی کرده و با برخی دیگر از دانشجویان نیز گفت‌وگو کرد.

منبع : ایسنا

کدخبر: 850527 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟