در جلسه ملاقات مردمی رییس کل دادگستری تهران چه گذشت؟ / دستور لازم در پرونده رامک خودرو صادر شد

به گزارش  رکنا به نقل از قوه قضاییه، علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران و سایر مسئولان قضایی دادگستری استان تهران به مدت ۴ ساعت در راستای « تکریم ارباب رجوع » و استماع «بدون واسطه» و«چهره به چهره» مشکلات حقوقی و قضایی مراجعان، در بیست و هشتمین جلسه ملاقات مردمی دادگستری در سالن اجتماعات مجتمع قضایی امام خمینی (ره) با مراجعان دیدار کردند.

در جریان جلسه دیدار مردمی رئیس کل و مسئولان قضایی دادگستری استان تهران به درخواست‌های حقوقی و قضایی ۱۴۱نفر از مراجعان رسیدگی شد. علی القاصی در این برنامه ملاقات مردمی به‌صورت چهره به چهره با مراجعان دیدار و ضمن استماع مشکلات و درخواست‌های ایشان، دستورات مقتضی را در جهت رفع مشکلات آنان صادر کرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران پیرو حضور تعدادی از نماینده های شکات مرتبط با پرونده های کثیرالشاکی در تهران با رئیس کل محاکم تهران و معاونان مربوطه مذاکره و دستورات لازم را صادر کرد.

القاصی از رئیس کل محاکم و معاونان خواست تا ضمن پیگیری و رفع مشکلات در جریان رسیدگی قضایی و صدور دستورات قضایی لازم در صورت نیاز به ارجاع پرونده به کارشناسی مجدد، این پرونده ها را مستمرا تا حصول نتیجه مورد پیگیری قرار داده و گزارش اقدامات و نتیجه نهایی را ارائه کنند.

درخواست اعمال ماده ۴۷۷ قانون آئین دادرسی کیفری، رسیدگی مجدد به پرونده‌هایی که رأی آن‌ها قطعی شده و درخواست استفاده از تاسیسات حقوقی و مجازات جایگزین حبس، مرخصی، عفو و آزادی مشروط برای زندانیان و مشکلات تاخیر در صدور رای و پرونده های بلاتکلیف و کثیرالشاکی اهم درخواست‌های مطرح شده از سوی مراجعان در ملاقات با رئیس کل و مسئولان قضایی دادگستری استان تهران بود.

بیست و هشتمین جلسه ملاقات مردمی دادگستری در سالن اجتماعات مجتمع قضایی امام خمینی (ره) با حضور علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران و سایر مسئولان قضایی دادگستری استان تهران

در نشست ملاقات مردمی، نمایندگان شکات پرونده کثیرالشاکی رامک خودرو با حاجی رضا شاکرمی معاون قضایی رئیس کل دیدار کردند و وی نیز متناظر با مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی موجود در فرایند رسیدگی به این پرونده‌، دستورات لازم را صادر کرد.

در جریان برنامه ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری استان تهران، حاجی رضا شاکرمی معاون قضایی رئیس کل، یحیی جعفری رئیس کل محاکم تهران، جعفر داراب‌خانی معاون قضایی رئیس کل و رئیس حوزه ریاست، پرویز حاجی‌پور معاون قضایی رئیس کل در نظارت و پیگیری، عباس ذاقلی معاون قضایی و سرپرست دادگاه‌های تجدید نظر، محمد قاسمی معاون قضایی رئیس کل در امور نظارت بر حقوق شهروندی، بابک ترکی معاون قضایی رئیس کل و رئیس اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری استان تهران، کوروش زارعی معاون قضایی رئیس کل و سرپرست واحد نظارت و ارزشیابی قضات، غلامرضامهدوی معاون قضایی رئیس کل دادگستری در امور شوراهای حل اختلاف تهران، حجت بهشتی معاون قضایی رئیس کل و سرپرست مجتمع تخصصی ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی، نعمت‌الله بهروزی سرپرست معاونت حقوقی دادگستری و سیدمهدی کاظمی معاون نظارت بر ضابطین و تحت نظرگاهها دادسرای عمومی و انقلاب تهران و عادل ترازوی زر معاون قضایی محاکم تهران، همراهی کردند.

واحد ملاقات مردمی دادگستری استان تهران به سرپرستی محمد قاسمی معاون قضایی رئیس کل در امور پیگیری اجرای ملاقات های مردمی دادگستری و کارشناسان حقوقی مربوطه در طول هفته به پاسخگویی و دریافت مکاتبات و درخواست‌های مراجعان می‌پردازند و با تعیین وقت و دعوت از مراجعان به‌صورت ارسال پیامک نشست‌های دیدار مردمی را به ‌صورت مستمر و در جهت پاسخگویی به مراجعان برگزار می‌کند.

کدخبر: 843714 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟