انتقاد عبدی از موضع وزیر ارشاد درباره خبرنگاران بازداشتی

عباس عبدی ، افزود : ( مدیران مسئول ) مستند درباره چه بدهند؟ این که مجرم نیستند؟ اگر یک مشاور حقوق با تحصیلات کارشناسی آنجا بود، توضیح می داد که مستندات را باید مدعی دهد نه متهم.

گفتنی است ، روزگذشته ( شنبه ) ایلنا به نقل از محمد مهدی اسماعیلی ، وزیر ارشاد نوشته بود ، پیگیر وضعیت اهالی رسانه هستیم و نسبت به افرادی که عنوان‌های حرفه‌‌ای کارشان به وزارت‌خانه ما می‌رسد، وظیفه داریم و این کار را به نتیجه می‌رسانیم. لیست کامل این افراد را از دوستان‌مان دریافت کردم. در مورد هر فردی که ادعا می‌شود خبرنگار و عکاس است، وظیفه ماست که وضعیت‌شان را پیگیری کنیم. قطعا اگر این‌ها به واسطه اقدامی ناشی از فعالیت‌های حرفه‌ای خودشان دچار مشکل شده باشند، حتما رسیدگی می‌کنیم.

وزیر ارشاد درباره این‌که مدیران مسئول روزنامه‌های هم‌میهن و شرق عنوان کردند که در جریان پیگیری خبرنگاران خود برای پوشش اخبار مربوط به ماجرای مهسا امینی بودند، بیان کرد: بله، من مصاحبه این دو مدیر مسئول را مشاهده کردم، به آقای مهدی‌پور (معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد) گفتم با مدیران مسئول این مجموعه‌ها بنشینند و مستندات را دوستان ما هم دریافت کنند.

وی ادامه داد: به آقای مهدی‌پور گفتم حتما با آقایان کرباسچی و رحمانیان بنشینند و حرف بزنند و نتیجه را به من بدهند تا موارد را از مراجع ذی‌ربط دنبال کنیم. من وظیفه خودم می‌دانم در مورد این همکاران عزیز و خانواده‌های‌شان اگر مشکلی پیش آمده آن را جبران و مسئله را حل کنیم.

 

کدخبر: 842528 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟