جعل پرچم ایران در تصویر تظاهرات بغداد/ مقایسه تصویر واقعی و جعلی

به گزارش رکنا، برخی صفحات و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی مانند کانال موسوم به «جدار نیوز» این عکس را  با عنوان برافراشتن پرچم ایران در تظاهرات چارچوب هماهنگی شیعی منتشر کرده است که البته در نگاه اول مشخص می‌شود این اقدامی فتوشاپی و جعلی است زیرا فقط سمت پرچم ایران باد شدید است و سمت بقیه پرچم‌ها خبری از وزش باد نیست.

با این حال، برخی کاربران و ناظران عراقی، فورا تصویر اصلی را منتشر کردند تا عملیات فریب به دیوار بی تفاوتی کاربران بخورد .

 این اقدام با هدف القای دخالت جمهوری اسلامی ایران در روند سیاسی عراق و اتهام زنی به ایران در حالی صورت می گیرد که مسئولان و شخصیت های عراقی از جمله سید مقتدا صدر رهبر جریان صدر و نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون بارها تاکید کرده‌اند که ایران مداخله‌ای در روند سیاسی عراق نکرده است.

مقتدا صدر اوایل تیرماه تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران هیچ فشاری بر هیچ طرف شیعی اعمال نکرده و شایعات درباره اینکه علت انصراف ما تهدید ایران بوده، «کذب است» و «صحت ندارد.»

نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون عراق در اظهاراتی تلویزیونی بر عدم دخالت ایران در روند سیاسی عراق تاکید کرد و گفت ایران در امور عراق دخالتی نکرده است.

همچنین قیس الخزعلی دبیرکل عصائب اهل الحق عراق چند روز پیش در پاسخ به پرسشی با اشاره به توافق و روند سیاسی عراق و با این عنوان که «آیا فشار یا دخالتی از سوی ایران یا دستکم مشورتی در این باره از طرف ایرانی یا طرف‌های خارجی دیگر با چارچوب هماهنگی در میان بود؟» تاکید کرد که «می دانید عراق کشوری است که اسراری در آن مخفی نمی‌ماند و مطمئنا هیچ دخالت خارجی نه از سوی جمهوری اسلامی ایران و نه هیچ کشور دیگری (در تصمیم چارچوب هماهنگی) به میان نیامد. از طریق برخی برادران، حتی این پرسش از جمهوری اسلامی ایران پرسیده می‌شد که نظر شما (ایران) چیست؟ اما جواب ایرانی‌ها واقعا به نظر من عالی بود و گفتند: نظر ما همان چیزی است که چارچوب هماهنگی درباره آن توافق کند و ملاحظه خاصی نداریم؛ این تصمیم شما است. هیچ دخالتی در تصمیم‌های عراقی صورت نگرفت. »

جعل پرچم ایران در تصویر تظارت بغداد 1

منبع : همشهری آنلاین

کدخبر: 814880 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟