بیوگرافی سردار یدالله جوانی

یدالله جوانی در سال ۱۳۴۱ در اصفهان متولد شد. وی در تابستان سال ۱۳۵۹ بعد از دریافت مدرک دیپلم متوسطه، وارد بسیج  شد و هم‌زمان با درگیری‌های پاوه  ، از سوی سپاه پاسداران به منطقه کردستان اعزام شد و فعالیت خود را بعنوان مسئول بسیج سپاه کردستان آغاز کرد.

وی در زمستان سال ۱۳۵۹ به‌طور رسمی به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی   درآمد. او در سال ۱۳۷۹ به سمت معاونت سیاسی سپاه منصوب گردید.

جوانی در سال ۱۳۷۲ مدرک  کارشناسی ارشد علوم سیاسی را از دانشگاه تهران گرفت و در سال ۱۳۸۰ ازدانشگاه عالی دفاع ملی در مقطع دکترا در رشته مدیریت استراتژیک فارغ‌التحصیل گردید. وی از سال ۱۳۷۹ تا سال ۱۳۹۱ در معاونت سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه مشغول به کار بود و در سال ۱۳۹۱ مقارن با آخرین ماه‌های فعالیت دولت محمود احمدی نژاد ( رییس جمهور اسبق )  از معاونت سیاسی به سمت مشاور نماینده ولی‌فقیه در سپاه منتقل شد.

جوانی در آذر ماه ۱۳۹۰، به حکم حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران به مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب گردید.  

اتحادیه اروپا در ۲۳ فروردین ۱۳۹۰، یدالله جوانی را در فهرست تحریم های حقوق بشری قرارداد.

در روز 26 اسفند 1396 حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاج‌صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ، سردار سرتیپ دوم پاسدار «یدالله جوانی» را به عنوان معاون جدید سیاسی سپاه معرفی و منصوب کرد.

کدخبر: 802546 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟